StoryEditor
Producenci
07.09.2022 00:00

Agnieszka Plencler, Forum Konsumentów: Branża kosmetyczna musi edukować konsumentów [20-lecie Kosmetycznych]

Transparentność to jedna z pozytywnych zmian, które wprowadza lub zapowiada branża kosmetyczna. Wiele badań potwierdza, że konsument jest gotowy i nawet chce więcej płacić za produkty tworzone w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Prawda jest jednak taka, że dla wielu konsumentów eko, bio czy zrównoważony rozwój to hasła o niewiadomym znaczeniu. Bez edukacji nie będą takich produktów szukać, a już tym bardziej w sytuacji ekonomicznej niepewności ich nie wybiorą – mówiła Agnieszka Plencler, prezeska fundacji Forum Konsumentów, podczas debaty zorganizowanej z okazji 20-lecia Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Regulatorzy rynku, w związku z Zielonym Ładem, będą nakładać na branżę kosmetyczną coraz większe wymagania. Producenci liczą, że koszty tych zmian w części poniosą konsumenci, którzy przecież deklarują, że są gotowi płacić więcej np. za kosmetyki ekologiczne czy tworzone w zgodzie z zasadami zrównoważonej produkcji.

–  Jest to myślenie życzeniowe. Niewielka jest korelacja między deklaracjami konsumentów, a ich zachowaniem przy sklepowej półce. Gdy pytamy o to, czy konsument jest w stanie więcej płacić za zrównoważony produkt, to większość respondentów potwierdza, że tak. Jednak robią tak tylko wtedy, gdy jest ich na to stać. W innym przypadku wybierają produkt tańszy, a wciąż odpowiadający ich potrzebom – stwierdziła Agnieszka Plencler, prezeska fundacji Forum Konsumentów, podczas debaty zorganizowanej z okazji 20-lecia Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Według niej branża kosmetyczna jest też w błędzie sądząc, że konsumenci rozumieją z czego wynika wyższa cena.

– Firmom wydaje się, że każdy rozumie ich komunikację na opakowaniach i zamieszczone tam skróty, symbole itp. Tak jednak nie jest. Według ankiety, którą przeprowadziła fundacja, 51 proc. konsumentów nigdy nie zetknęło się z certyfikatami kosmetycznymi poświadczającymi, że dany kosmetyk jest ekologiczny – zaznaczyła Agnieszka Plencler.

Dodała, że wbrew pozorom klienci wcale nie poszukują ekologicznych, zrównoważonych produktów – nie biegają z lupą, sprawdzając i wybierając te najbardziej nieszkodzące środowisku oraz nagradzając ich producentów zakupem nawet jeśli ich oferta jest droższa niż u konkurencji.

– Pewnie kiedyś tak będzie, ale na razie potrzebna jest edukacja, praca u podstaw, wyjaśnianie nawet tych wydawałoby się oczywistych – ale tylko dla branży – rzeczy i zachęcanie konsumentów do zmian postaw – zwróciła uwagę prezeska Forum Konsumentów

Transparentność jest więc niezbędna, ale by miała przełożenie na sprzedaż potrzeba jeszcze świadomych konsumentów. Już tacy są, ale ich liczba wcale nie jest tak duża jak się branży wydaje 

Resztę należy dopiero wyedukować. Regulator chce zmian, biznes również jest im przychylny, ale jeszcze konsument musi wiedzieć, jakie to dla niego ma znaczenie. Inaczej eko, bio, zrównoważony rozwój, pozostają hasłami o niewiadomym znaczeniu – posumowała Agnieszka Plencler.

Czytaj także: Paweł Chrościcki, Coty: Firmy kosmetyczne poradzą sobie z wyzwaniami przyszłości [20-lecie Kosmetycznych KONFERENCJA]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.03.2024 14:15
Helena Rubinstein ogłasza Michelle Yeoh nową ambasadorką
„Dołączenie do marki, która celebruje niezrównaną siłę i promienną pewność siebie drzemiącą w każdej kobiecie, jest dla mnie czymś bardzo naturalnym i oczywistym” – powiedziała Yeoh.Naomi Lipowski, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons
Marka kosmetyczna Helena Rubinstein mianowała zdobywczynię Oscara, aktorkę Michelle Yeoh, na swoją najnowszą ambasadorkę marki. Pierwsza kampania gwiazdy filmu „Wszystko wszędzie naraz” z marką zadebiutuje w przyszłym miesiącu, a szczegóły nie są jeszcze znane.

Helena Rubinstein, marka należąca do L‘Oréal stwierdziła, że Yeoh „ucieleśnia wartości marki, takie jak determinacja, wiara w siebie, śmiałość i odporność”, a jej doświadczenia podobno odzwierciedlają doświadczenia założycielki marki o tej samej nazwie, Amerykanki polskiego pochodzenia.

61-latka zyskała sławę dzięki rolom w takich filmach jak "Przyczajony tygrys, ukryty smok" i "Wyznania gejszy." W 2022 roku przeszła do historii jako pierwsza Azjatka, która zdobyła Oscara dla najlepszej aktorki za rolę w filmie „Wszystko wszędzie, wszystko na raz”.

 

Yeoh nie są obce kampanie kosmetyczne, ponieważ w 2023 r. wystąpiła jako twarz marki produktów do pielęgnacji skóry La Mer. Wcześniej była także ambasadorką luksusowej marki kosmetyków Guerlain w 2011 r. W 2022 r. magazyn Time umieścił ją na swojej corocznej liście na jednej ze 100 najbardziej wpływowych osób na świecie oraz określił jako Ikonę Roku.

Helena Rubinstein, marka należąca od 1984 roku do L’Oréal, właśnie dołączyła do elitarnego portfolio marek francuskiego giganta kosmetycznego, wartego miliardy euro. 132-letnia marka jest obecnie wiodącym graczem w dziedzinie pielęgnacji skóry na arenie międzynarodowej dzięki repozycjonowaniu w kategorii o wysokim prestiżu, naciskowi na innowacje naukowe i sięganiu głęboko do swoich korzeni. Według źródeł branżowych do kluczowych rynków marki należą Chiny kontynentalne, Hongkong, Japonia, Tajwan i Korea Południowa.

Czytaj także: Helena Rubinstein współpracuje z Francuskim Narodowym Centrum Badań Naukowych nad wykorzystywaniem roślinnych komórek macierzystych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.03.2024 11:31
The Body Shop w Polsce funkcjonuje bez zmian. Problemy brytyjskiego oddziału nie mają wpływu na franczyzy w innych krajach
The Body Shop ma  obecnie około 3 tys. sklepów w ponad 70 krajach na całym świecie. W Polsce jest ich 15wiadomoscikosmetyczne.pl
Sieć The Body Shop zamknie 75 sklepów w Wielkiej Brytanii i zwolni 489 pracowników – donosi dziennik „Rzeczpospolita”. Równocześnie uspakaja, że problemy finansowe brytyjskiego oddziału nie mają mieć wpływu na franczyzy w innych krajach, w tym także w Polsce, gdzie nie ma na razie mowy o zamykaniu sklepów.

Na portalu wiadomościkosmetyczne.pl niedawno pisaliśmy, że ciemne chmury zbierają się nad belgijskim oddziałem The Body Shop: po postępowaniach upadłościowych w Niemczech i Wielkiej Brytanii sieć zamyka obecnie także część swoich belgijskich sklepów stacjonarnych i sklep internetowy.

Czytaj też: The Body Shop zamyka sklepy w Belgii (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Jednak dziennik „Rzeczpospolita” uspakaja, że problemy finansowe brytyjskiego oddziału firmy mają nie mieć wpływu na franczyzy w innych krajach, w tym także w Polsce, gdzie nie ma na razie mowy o zamykaniu sklepów.

Równocześnie donosi, że w związku z postępowaniem upadłościowym brytyjskiego oddziału, The Body Shop zamknie w Wielkiej Brytanii 75 sklepów (pozostawiając pozostałych 116). Oznacza to, że w połączeniu z cięciami kosztów w centrali firmy zwolnionych zostanie od 750 do 800 osób.

„Rzeczpospolita” cytuje też Tony‘ego Wrighta z FRP Advisory (właściciel marki i sieci sklepów The Bosy Shop), który zdradził, że działania polegające na dostosowaniu rozmiaru portfolio sklepów The Body Shop w Wielkiej Brytanii mają ustabilizować działalność firmy i jej dalszy rozwój.

Czytaj też: Dostawcy The Body Shop obawiają się strat z tytuły niezakupionych składników (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Dziennik przypomina, że The Body Shop było niezwykle popularną siecią w latach 80. i 90. ubiegłego wieku. Jednak po pojawieniu się konkurencji w postaci Lush i Rituals radziła sobie coraz gorzej. Obecnie ma około 3 tys. sklepów w ponad 70 krajach na całym świecie. W Polsce jest ich 15.

Czytaj też: Next rozważa zakup The Body Shop (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. marzec 2024 14:24