StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Anna Rolf-Smuniewska, Tenex: Inspiracje z gabinetów medycyny estetycznej

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Anna Rolf-Smuniewska, dyrektor marketingu, Tenex.

Przed nami rok… pełen wyzwań, ciągła praca nad marką, sprzedażą oraz wprowadzanie coraz bardziej technologicznie zawansowanych nowości.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie… wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów, aby zaspokoić coraz większe wymagania klientów na produkty wysokiej jakości o spektakularnym działaniu.

Największej dynamiki spodziewamy się w... produktach przeniesionych z gabinetów medycyny estetycznej, technologicznie zaawansowanych, takich, które dają efekt natychmiastowy i satysfakcję dobrze zainwestowanych pieniędzy w zakup kosmetyku.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to można powiedzieć, że dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… dużych sieci drogeryjnych i sieci dyskontowych z produktami markowymi.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… zawansowana technologia i innowacyjne produkty.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą... nadal witamina C, odkrycie ostatniego roku.

W makijażu zapanuje moda na… strobing, konturowanie twarzy światłem pozostanie hitem, czyli przygotujmy się na dużą sprzedaż rozświetlaczy.

Konsumenta 2017 charakteryzuje... bardzo duża znajomość nowości, trendów, innowacyjnych składników, a szczególnie ich działania i wpływu na skórę. Jest to po prostu klient świadomy tego, co kupuje.

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... zwiększenie portfolio marki DermoFuture – pracujemy nad nowymi produktami i testujemy coraz to nowsze technologie. A co za tym idzie – zwiększenie sprzedaży i dostępności w sklepach oraz znaczący rozwój rynków eksportowych.

W 2016 r. udało nam się… zwiększyć sprzedaż, zarówno na rynku nowoczesnym, jak i tradycyjnym. Z nowymi siłami weszliśmy na rynki eksportowe, coraz bardziej rozwijamy sprzedaż, zarówno w Europie, jak i na rynkach azjatyckich.

Nasze najbardziej udane wdrożenia 2016 r. to… specjalistyczne szampony DF5, które były promowane zarówno w telewizji, jak i w prasie. Niezmiennie z wielkim powodzeniem sprzedaje się również Kuracja z witaminą C, która po ogromnym sukcesie oleju arganowego przejęła rynek kosmetyków, co obserwujemy w działaniach konkurencji.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.08.2025 10:49
Unilever stawia na kategorie beauty oraz wellness – i zwiększa sprzedaż
Działania Unilever w ostatnimi okresie mają na celu dalszy rozwój kategorii urody i pielęgnacji osobistej, o czym świadczą m.in. niedawne przejęcia takich marek, jak Wild i Dr. SquatchShutterstock

Koncern Unilever odnotował w pierwszej połowie 2025 roku wzrost sprzedaży o 3,4 proc., co potwierdziło, że plany większego skupienia się na produktach do pielęgnacji ciała i urody przyniosły rezultaty. Ogółem w segmentach beauty i wellness sprzedaż zwiększyła się o 3,7 proc., napędzana znaczącym wzrostem w segmencie wellbeing.

Kategoria produktów, mających poprawić konsumentom samopoczucie (wellbeing) odnotowała dwucyfrowy wzrost już 21. kwartał z rzędu. Prym w tej kategorii wiodą marki Liquid I.V. i Nutrafol (suplementy diety).

Produkty do pielęgnacji włosów utrzymały poziom sprzedaży bez zmian – tutaj niewielki wzrost cen został zniwelowany przez niższe wolumeny. Z kolei w segmencie produktów do pielęgnacji skóry Unilever może pochwalić się niewielkim wzrostem – przy czym marki Vaseline oraz Dove odnotowały wzrost dwucyfrowy dzięki wdrożonym innowacjom produktowym. 

Sekcja kosmetyków premium pozostała na niezmienionym poziomie. Hourglass, Tatcha i K18 odnotowały dwucyfrowy wzrost, a w przypadku marek Paula’s Choice i Dermalogica – sprzedaż spadła.

W segmencie pielęgnacji osobistej, stanowiącej 22 proc. obrotów grupy, odnotowano wzrost sprzedaży o 4,8 proc., napędzany wzrostem wolumenu o 1,4 proc. i cen o 3,3 proc. W tej kategorii liderem jest Dove przewodzi w tej kategorii, osiągając wysoki jednocyfrowy wzrost dzięki dużym wolumenom i korzystnym cenom.

Zobacz też: Unilever intensyfikuje działania w segmencie beauty na Bliskim Wschodzie

Działania Unilever w ostatnimi okresie mają na celu dalszy rozwój kategorii urody i pielęgnacji osobistej, o czym świadczą m.in. niedawne przejęcia takich marek, jak Wild i Dr. Squatch.

Zobacz też: Unilever poszerza swoje portfolio i stawia na markę kosmetyków premium dla mężczyzn

Firma deklaruje, że nadal koncentruje się na podnoszeniu jakości swojego podstawowego portfolio, czyli produktów do pielęgnacji włosów i skóry, napędzając wzrost produktów kosmetycznych premium oraz wellness poprzez selektywną ekspansję międzynarodową. Unilever stawia też mocno na konkurencyjność poprzez innowacje i angażowanie konsumentów w działania społeczne.

Jeśli chodzi o prognozy roczne, brytyjski gigant zakłada tu wzrost sprzedaży o 3-5 proc.

Nasze priorytety są jasne: mocniej skupiamy się na urodzie, wellness i pielęgnacji ciała, mocno inwestujemy w USA i Indiach, jeszcze bardziej fokusujemy się na segmentach premium i sprzedaży internetowej – podkreśla Fernando Fernandez, dyrektor generalny Unilever.

Zobacz więcej: Unilever otwiera nowe laboratorium zapachowe w USA w ramach inwestycji o wartości 100 mln euro

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.07.2025 15:34
Skims wprowadza nocną maskę modelującą twarz – nowy krok w kierunku “rzeźbienia” urody
Kolagenowa maska ma pomagać w utrzymaniu owalu twarzy.SKIMS

Marka Skims, założona przez Kim Kardashian, poszerza swoje portfolio o produkt z pogranicza mody i kosmetyki. Nowością jest Seamless Sculpt Face Wrap – elastyczna opaska na twarz, zaprojektowana z myślą o noszeniu jej podczas snu. Produkt wyceniono na 48 dolarów amerykańskich, a jego zadaniem jest modelowanie linii żuchwy przy użyciu charakterystycznej dla marki tkaniny modelującej, wzbogaconej dodatkowo o kolagenowe włókna.

Opaska dostępna jest w dwóch odcieniach: Clay i Cocoa. Zapięcia na rzep znajdują się z tyłu szyi oraz na czubku głowy, co umożliwia dopasowanie do różnych kształtów twarzy i zapewnia stabilność przez całą noc. To kolejny przykład eksperymentowania przez Skims z produktami, które balansują między bielizną modelującą a estetyką zabiegów kosmetycznych – wcześniej marka zasłynęła m.in. spodniami z wypełnionymi biodrami, modelującymi pośladki oraz biustonoszem z imitacją przekłutych sutków.

Nowa propozycja Skims wpisuje się w rosnący trend popularności nieinwazyjnych narzędzi do modelowania twarzy. Konsumenci coraz chętniej sięgają po domowe rozwiązania inspirowane zabiegami medycyny estetycznej – od rollerów i masek LED po masażery czy właśnie opaski liftingujące. Dla Skims to kolejny element strategii łączącej funkcjonalność z potencjałem do wywoływania szumu w mediach społecznościowych i budowania wiralowego zasięgu.

Choć część klientów z entuzjazmem podchodzi do nowinki, licząc na spektakularne efekty bez igieł i skalpela, nie brakuje też krytycznych głosów. Niektórzy komentatorzy zwracają uwagę, że produkty takie jak Face Wrap mogą przyczyniać się do utrwalania nierealistycznych standardów urody. Mimo to Skims nie zwalnia tempa – konsekwentnie budując pozycję marki, która redefiniuje pojęcie bielizny modelującej, coraz śmielej wkraczając na terytorium beauty tech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. sierpień 2025 12:07