StoryEditor
Producenci
04.10.2023 13:29

Aurelius Group stara się według pogłosek kupić The Body Shop

Grupa Aurelius została wybrana najnowszym konkurentem The Body Shop firmy Natura &Co. Mówi się, że brazylijski gigant kosmetyczny współpracuje z firmą Morgan Stanley nad potencjalną sprzedażą i do końca miesiąca może osiągnąć wstępne porozumienie z jedną z zainteresowanych stron.

Grupa Aurelius pojawiła się jako najnowszy konkurent w wyścigu o The Body Shop, markę kosmetyczną należącą do brytyjskiej firmy Natura &Co. W ostatnich doniesieniach mówi się, że brazylijski gigant kosmetyczny rozważa możliwość sprzedaży The Body Shop i współpracuje w tej sprawie z bankiem Morgan Stanley. Szacuje się, że do końca bieżącego miesiąca mogą osiągnąć wstępne porozumienie z jednym z zainteresowanych nabywców.

Według informacji przekazanych przez źródła bliskie temu procesowi portalowi Sky News, właściciel Lloyds Pharmacy rywalizuje z firmą private equity Epiris oraz Elliott Advisors o przejęcie marki etycznych kosmetyków. Jednak żadna ze stron nie wydała oficjalnych komunikatów ani nie udzieliła komentarzy w związku z tymi spekulacjami, kiedy Sky News zwróciło się do nich w celu potwierdzenia tych doniesień.

Natura &Co ogłosiła już w sierpniu, że rozważa różne "strategiczne alternatywy" dotyczące przyszłości The Body Shop. Niemniej jednak, do tej pory nie potwierdzono, czy brytyjska marka kosmetyków, założona przez Anitę Roddick, jest oficjalnie wystawiona na sprzedaż; Natura & Co opublikowała komunikat giełdowy, w którym poinformowała swoich akcjonariuszy i cały rynek, że Rada Dyrektorów upoważniła kierownictwo do przeprowadzenia analizy strategicznych opcji dotyczących przyszłości The Body Shop. W komunikacie podkreślono, że jedną z tych opcji może być "potencjalna sprzedaż tego biznesu", jednakże nie ma pewności, czy ten proces zakończy się jakąkolwiek transakcją.

Ta rozwijająca się sytuacja na rynku kosmetycznym zdaje się stanowić element większego trendu konsolidacji i zmian w branży. Firmy poszukują nowych możliwości i strategii, aby dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych, a przejęcie lub sprzedaż istniejących marek to jedna z takich opcji. Dla Natura &Co ta decyzja może wpłynąć na kształtowanie jej portfela marek i strategiczny rozwój w przyszłości.

Czytaj także: Natura & Co poszukuje nabywcy sklepów The Body Shop

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.05.2024 11:37
Resibo powiększa dział PR. Dołącza Weronika Skibska
Weronika Skibska, starsza specjalistka ds. PR, ResiboResibo
Resibo – polska firma kosmetyczna – zamierza zintensyfikować działania PR i w związku z tym powiększa zespół odpowiedzialny za ten obszar. Do firmy dołączyła Weronika Skibska, która będzie odpowiedzialna m.in. za utrzymywanie relacji z mediami oraz opracowywanie i wdrażanie strategii PR.

Do zespołu marketingu Resibo dołączyła Weronika Skibska, która z początkiem maja objęła stanowisko starszej specjalistki ds. PR & Copywriting. W ramach swoich obowiązków będzie odpowiedzialna m.in. za utrzymywanie relacji z mediami oraz opracowywanie i wdrażanie strategii PR.

Weronika Skibska wcześniej pracowała w agencjach PR, gdzie obsługiwała m.in. marki z branży beauty. Ostatnio natomiast wspierała głównie działania marketingowe polskiej marki modowej, angażując się równolegle w projekty producenckie promujące kobiecość i samorealizację.

Dołączenie Weroniki to dla nas początek intensyfikacji działań PR-owych. Przed nami dużo planów, dlatego cieszymy się, że Weronika zasili swoim doświadczeniem nasz zespół – skomentowała Małgorzata Jakimowicz, marketing manager marki Resibo.

Resibo to polska marka kosmetyczna stworzona przez Ewelinę Kwit-Betlej i Piotra Betleja. Marka specjalizuje się w produktach pielęgnacyjnych i łączy naturę z nowoczesną technologią. Pierwszym kosmetykiem firmy był olejek do demakijażu dla cery wrażliwej. W październiku 2023 r. marka zadebiutowała ze swoimi produktami w największej sieci drogeryjnej Rossmann.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.05.2024 16:49
Coty Inc. ogłosiło mocne wyniki za Q3 2024
Coty
Coty Inc. globalny lider w branży kosmetycznej, ogłosił mocne wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego 2024, który zakończył się 31 marca. Firma zanotowała wzrost przychodów netto o 8 proc. w ujęciu nominalnym i o 10 proc. na bazie LFL, przewyższając tym samym własne prognozy. Wzrost został wsparty przez solidne wyniki w segmentach Prestige i Consumer Beauty oraz ekspansję na wszystkich kluczowych rynkach, mimo wyzwań związanych ze zbyciem licencji Lacoste i wpływami walutowymi.

W trzecim kwartale przychody netto wzrosły o 8 proc. w ujęciu nominalnym i o 10 proc. w ujęciu LFL, wspierane wzrostem we wszystkich kategoriach, szczególnie przekraczającym prognozy. W skali roku przychody zwiększyły się o 13 proc. Wzrost był solidny zarówno w segmencie Prestige, jak i Consumer Beauty, we wszystkich regionach, choć częściowo zniwelowany przez zbycie licencji Lacoste. Miks przyczynił się do wzrostu wolumenu na poziomie niskim do średniego jednocyfrowego oraz wzrostu cen w wysokim jednocyfrowym zakresie.

Przychody z segmentu Prestige wzrosły o 8 proc. w ujęciu nominalnym i o 13 proc. w ujęciu LFL w trzecim kwartale, z silnymi wynikami w kategoriach zapachów, kosmetyków i pielęgnacji skóry, mimo pewnych wpływów zbycia i różnic kursowych. W skali roku przychody z Prestige wzrosły o 17 proc. Consumer Beauty również odnotowało wzrost o 6 proc. zarówno w ujęciu nominalnym, jak i LFL w trzecim kwartale, ze wzrostem w kategoriach masowych we większości regionów, pomimo pewnego spadku w USA.

Firma osiągnęła znaczący wzrost sprzedaży, z wysokim wzrostem we wszystkich regionach. Ameryka wykazała solidny wzrost, szczególnie w Ameryce Łacińskiej i w kanale Travel Retail, nieco osłabiony przez wpływy kursowe i zbycie. Przychody w EMEA wzrosły o 7 proc. w ujęciu nominalnym i o 9 proc. w ujęciu LFL, z dobrymi wynikami w większości rynków. Region Azji i Pacyfiku również wykazał silny wzrost, napędzany rynkami poza Chinami i kanalem Travel Retail.

Marża brutto za trzeci kwartał osiągnęła poziom 64,8 proc., co stanowi poprawę o 190 punktów bazowych, napędzaną premiumizacją, strategiami cenowymi oraz efektywnością łańcucha dostaw. Dochód operacyjny skoczył o 79 proc. do 77,8 miliona dolarów, z rozszerzeniem marży operacyjnej do 5,6 proc. Skorygowany dochód operacyjny wzrósł o 17 proc. do 143,9 miliona dolarów. Jednak dochód netto był prawie na poziomie zerowym, wpływają na niego fluktuacje rynkowe, w przeciwieństwie do wyższego dochodu operacyjnego.

Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej były ujemne z powodu sezonowych trendów i płatności podatkowych, które mają się odwrócić w IV kwartale. W skali roku przepływy pieniężne z działalności operacyjnej były dodatnie, wynosząc 438,1 miliona dolarów. Całkowity dług wyniósł 3,972,3 miliona dolarów, ze stosunkiem długu do dochodu netto na poziomie 16,5x i wskaźnikiem dźwigni finansowej 3,4x. Aktualizacje strategiczne obejmowały silny wzrost w segmencie prestiżowych zapachów, w tym Burberry Goddess, oraz sukces w kategoriach masowych. Przychody z e-handlu wzrosły o prawie 20 proc. w trzecim kwartale, z rosnącym udziałem rynkowym online. Firma zauważyła również solidną wydajność na rynkach o wysokim wzroście oraz znaczące postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Czytaj także: Coty obchodzi 120 rocznicę powstania. Z tej okazji wprowadza na rynek autorską kolekcję perfum premium

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. maj 2024 12:17