StoryEditor
Producenci
15.10.2019 00:00

Avon dofinansował 10 tys. badań USG piersi w ramach kampanii Dzień na U

Dziś, 15 października, w Dzień Zdrowia Piersi, wystartowała nowa kampania Fundacji Rak‘n‘Roll w partnerstwie z Avon Kontra Rak Piersi, zachęcająca Polki do regularnych badań. W ramach akcji Avon dofinansował 10 tys. badań USG piersi.

Wiele młodych kobiet nie bada swoich piersi. Dlaczego? Bo nie mają czasu. W biegu i natłoku codziennych zajęć często o nich zapominają.  

Raz w roku każda młoda kobieta potrzebuje wziąć Dzień na U, by potwierdzić u specjalisty zdrowie piersi. USG to całkowicie bezbolesne, bezpieczne badanie, które trwa tylko kilkanaście minut – zaznacza Joanna Rokoszewska-Łojko z Fundacji Rak’n’Roll.

W ramach kampanii Dzień na U Avon dofinansował 10 tysięcy badań USG piersi. Można się na nie umówić w jednym z Gabinetów z Różową Wstążką zlokalizowanych w całej Polsce. Rejestracja jest prosta – wystarczy wejść na stronę dziennau.pl, znaleźć gabinet w swojej okolicy i zapisać się online, telefonicznie lub poprzez portal znanylekarz.pl. Pełna lista gabinetów, które dołączyły do akcji znajduje się na stronie dziennau.pl.

Chcemy, by kobiety znalazły jeden dzień w roku na USG, dlatego głośno o tym mówimy i umożliwiamy im to. W tym roku dofinansowaliśmy rekordową liczbę badań w historii kampanii Avon Kontra Rak Piersi. Ponadto nasze Ambasadorki Piękna dołączyły do najpopularniejszych influencerek i 15 października wzięły Dzień na U, by pokazać swoim przyjaciółkom, koleżankom, klientkom, jak ważne jest znalezienie czasu, by potwierdzić zdrowie swoich piersi – podkreśla Anna Jakubowski, dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska.

Kampanię promuje również emocjonalny spot z udziałem Justyny Święs. Pełni on funkcję manifestu, pokazującego jak w zabieganym świecie potrzebny jest dzień przeznaczony na badanie. Film można obejrzeć w portalach społecznościowych oraz w serwisie Onet, który jest partnerem akcji.

Anna Markowska w kampanii Dzień na U

W Dzień na U wzięło wiele gwiazd: Joanna Jabłczyńska, Aleksandra Żuraw, Barbara Wrońska, Aleksandra Hamkało, Joanna Balasz, Anna Markowska, Agnieszka Lili Antoniak czy Małgorzata Rozenek-Majdan, które na jeden dzień znikają ze swoich kanałów social mediowych, pokazując, że nic nie jest tak ważne jak własne zdrowie. Jednogłośnie zachęcają one do wzięcia Dnia na U i zadbania o swoje piersi.

Udział w akcji może zaznaczyć także każda kobieta w mediach społecznościowych, poprzez użycie specjalnego filtra na Facebooku i Instagramie.

Fundacja Rak’n’Roll działa od 2009 r. Powstała z inicjatywy Magdy Prokopowicz, która po swoich doświadczeniach z chorobą onkologiczną chciała pomóc innym kobietom w podobnej sytuacji.  Działania fundacji mają inspirować do pozytywnego myślenia, dostarczać przydatnych rozwiązań oraz zmieniać wizerunek choroby w szerszej świadomości społecznej.    

Kampania Avon Kontra Rak Piersi działa już od 1998 roku i jest jedną z największych inicjatyw dedykowanych profilaktyce raka piersi w Polsce. Celem kampanii jest uświadomienie kobietom, że rak nie jest wyrokiem, a regularne badania USG piersi, mogą uratować życie. Działania podejmowane w ramach akcji przypominają, że jedynym  i najskuteczniejszym sposobem na wczesne wykrycie
i efektywne zapobieganie rozwojowi choroby jest regularne wykonywanie badań profilaktycznych.

Kampanię Avon Kontra Rak Piersi można wspierać przez cały rok, kupując produkty z Różową Wstążką.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 13:57
Coty sprzedaje ostatnie udziały w Wella i przyspiesza redukcję zadłużenia
W portfolio Coty obecnie znajdują się takie brandy jak Bruno Banani, Lancaster, Sally Hansen czy Miss Sporty.Shutterstock

Amerykański koncern kosmetyczny Coty poinformował o sprzedaży pozostałych 25,8 proc. udziałów w marce fryzjerskiej Wella do funduszu KKR za 750 mln dolarów. Transakcja zamyka wieloletni proces wyjścia Coty z tej inwestycji, przy jednoczesnym zachowaniu prawa do udziału w przyszłych wpływach z ewentualnej sprzedaży Wella lub jej pierwszej oferty publicznej.

Jak donosi Bloomberg, zgodnie z komunikatem spółki Coty będzie uprawnione do 45 proc. wpływów z potencjalnej sprzedaży lub IPO Wella po osiągnięciu przez KKR tzw. preferowanego zwrotu z inwestycji. Większość środków uzyskanych z transakcji ma zostać przeznaczona na redukcję zadłużenia, co wpisuje się w deklarowany przez spółkę cel poprawy bilansu i stabilności finansowej.

Decyzja o sprzedaży udziałów zapada w okresie wyraźnych trudności operacyjnych Coty. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka miała problemy ze wzrostem sprzedaży w segmencie mass beauty, który pozostaje pod silną presją konkurencji ze strony nowszych marek. Notowania Coty spadły w tym czasie o ponad 70 proc., choć po ogłoszeniu transakcji akcje wzrosły o około 2 proc. w handlu przedsesyjnym.

Na początku 2025 roku Coty rozpoczęło przegląd strategiczny, rozważając sprzedaż części aktywów w celu skoncentrowania się na segmencie zapachów, który pozostaje kluczowym obszarem działalności spółki. Tydzień wcześniej „Financial Times” informował, że główny akcjonariusz, JAB Holding, rozważa zmiany w kierownictwie, które mogą skutkować odejściem przewodniczącego rady nadzorczej oraz dyrektora generalnego.

Coty podkreśla, że obecna transakcja finalizuje program restrukturyzacyjny zapoczątkowany w 2020 roku, którego celem było uproszczenie portfela marek i operacji. Spółka nabyła Wella w 2015 roku od Procter & Gamble w ramach transakcji o wartości 12,5 mld dolarów obejmującej biznes kosmetyczny P&G. Założona w 1904 roku w Paryżu Coty posiada obecnie kapitalizację rynkową na poziomie około 2,8 mld dolarów i licencjonuje m.in. zapachy marek Gucci, Chloé oraz Burberry.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2025 23:56