StoryEditor
Producenci
21.10.2019 00:00

Avon nagrodził kobiece startupy

Avon zachęca kobiety do rozwijania własnych biznesów. We wspólnym projekcie z Women Startup Competition firma wybrała najlepsze kobiece startupy.

Jak wskazują badania, założenie własnej firmy wciąż stanowi większe wyzwanie dla kobiet niż mężczyzn. Ponadto spośród wszystkich startupów w Europie, mniej niż 27 proc. to startupy kobiece. Avon oraz Women Startup Competition chcą zmienić ten trend. Ich konkurs to szansa dla kobiecych startupów na zbudowanie szerokiej sieci kontaktów, wsparcie ze strony mentorów oraz komercjalizacja pomysłu.

W warszawskim półfinale konkursu zwyciężyły:

Chatbotize (I miejsce): – propozycja dla użytkowników Messengera. Firma oferuje gotowe funkcje m.in. ankiety, quizy, konkursy, głosowanie, dzięki którym można w łatwy sposób wzbogacić prowadzaną rozmowę online, budować relacje i pozyskiwać klientów.

Cashap (II miejsce) – darmowa aplikacja, która pomaga „Generacji Z” w zarządzaniu pieniędzmi. Narzędzie pozwala nastolatkom kontrolować swoje fundusze, oszczędności, zarobki i przeznaczać je na realizację zakupowych marzeń. Rodzicom aplikacja zapewnia kontrolę nad wydatkami ich dzieci i lepsze zrozumienie ich potrzeb.

Biotrem.eu (III miejsce) – technologia, która pozwala wytwarzać biodegradowalną zastawę stołową jednorazowego użytku ze zrównoważonych surowców organicznych, takich jak otręby pszenne, otręby kukurydziane, produkty uboczne z manioku, wodorosty, algi, a także z polimerów biologicznych.

Avon, jako główny sponsor wydarzenia, zapewnia nie tylko wsparcie finansowe, ale również pomoc w sprawdzaniu aplikacji. Koordynuje również działania firm w segmencie beauty, które mogą wziąć udział w specjalnym programie mentorskim w ramach Beauty Acceleratora.  Działania te mają na celu wsparcie w rozwoju biznesowym, rozszerzenie potencjału danej marki, a także są okazją do budowania relacji i dalszej, długofalowej współpracy.  Zwycięzcy polskiej edycji konkursu wezmą udział w globalnym finale w Londynie, który odbędzie się już w listopadzie.

Podczas półfinału obecne były także przedstawicielki marki Glov – Monika Żochowska oraz Ewa Dudzic, które opowiedziały o początkach swojego startupu i podzieliły się z uczestnikami doświadczeniami w rozwijaniu własnego biznesu, w tym o współpracy z firmą Avon. Produkty Glov są dostępne w ofercie Avon w Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Grecji i Niemczech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:23