StoryEditor
Producenci
14.08.2024 11:40

Avon Products Inc. ogłasza bankructwo z powodu rosnącej liczby pozwów związanych z talkiem

Pozwy o talk dotykają kolejnych marek i korporacji — w tym Avon. / Avon

Avon Products Inc., właściciel znanej marki kosmetycznej, ogłosił bankructwo po fali pozwów, które zarzucają, że talk zawarty w jego produktach powoduje raka. Spółka złożyła wniosek o ochronę przed wierzycielami w ramach rozdziału 11 w stanie Delaware, starając się uporać z 386 indywidualnymi sprawami związanymi z talkiem.

Avon Products Inc., firma słynąca z kosmetyków sprzedawanych przez konsultantki bezpośrednio do klientek, znalazła się w poważnych tarapatach finansowych z powodu licznych pozwów toczących się w amerykańskich sądach w związku ze stosowaniem przez nią w kosmetykach szkodliwego talku. Jak wynika z dokumentów sądowych, firma nie ma wystarczających środków finansowych na dalsze prowadzenie spraw sądowych ani na zawieranie ugód.

Czytaj więcej: Avon przegrywa proces o odszkodowanie w wysokości 24,4 miliona dolarów

Spółka złożyła wniosek o upadłość na podstawie Rozdziału 11, amerykańskiej wersji postępowania administracyjnego.

Philip Gund, dyrektor ds. restrukturyzacji firmy, w dokumentach sądowych podkreślił, że dotychczasowe koszty związane z obroną w procesach oraz płatnościami ugodowymi wyniosły już 225 milionów dolarów, a liczba pozwów prawdopodobnie będzie tylko rosła, o ile nie zostanie znalezione trwałe rozwiązanie.

W 2021 roku Avon zmagał się z niemal 200 pozwami związanymi z azbestem w talku. Pomimo twierdzeń firmy, że jej produkty zawierające talk są bezpieczne, dokumenty ujawnione w trakcie procesów sugerują, że Avon był świadomy, że talk w ich produktach może być skażony azbestem. Pozwy zarzucają firmie, że nie tylko była tego świadoma, ale również nie ostrzegła użytkowników o potencjalnych poważnych zagrożeniach zdrowotnych, celowo ukrywając te informacje. W 2020 roku Avon ogłosił, że przestanie używać talku w swoich produktach.

Czytaj także: Kalifornia nakazuje firmie Avon zapłacenie 50 milionów dolarów w pozwie o talk

Avon nie jest jedyną firmą, która w obliczu lawiny pozwów związanych z talkiem zdecydowała się na ogłoszenie bankructwa. Wcześniej podobne kroki podejmowało już Johnson & Johnson, jednak do tej pory nie udało się jej osiągnąć porozumienia z powodami.

Avon Products Inc (API), to spółka zależna brazylijskiej firmy Natura & Co, która w 2020 r. kupiła firmy handlowe Avon poza Ameryką Północną. 

Czytaj: Avon został częścią Natura &Co. Połączenie sfinalizowane

W ramach procesu upadłościowego, aktywa Avon Products Inc. zostaną wystawione na sprzedaż. Natura & Co złożyła ofertę ich zakupu za 125 milionów dolarów, w przypadku braku wyższych ofert. Natura zobowiązała się również do umorzenia długu w wysokości 530 milionów dolarów oraz zapewnienia dodatkowych 43 milionów dolarów na sfinansowanie procesu upadłościowego.

Marka Avon w Ameryce Północnej jest własnością południowokoreańskiego LG Household & Health Care, który nie jest częścią upadłości. Międzynarodowa działalność oddziałów firmy poza Stanami Zjednoczonymi toczy się bez zakłóceń.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 03:25