StoryEditor
Producenci
08.11.2021 00:00

Avon realizuje usługę indywidualnego grawerowania perfum

Avon wprowadził na polskim rynku usługę grawerunku na opakowaniach perfum. Dzięki temu rozwiązaniu klienci otrzymują spersonalizowane i niepowtarzalne produkty. Polski oddział firmy jest jedynym w regionie CEE, który realizuje tę usługę. Proces personalizacji grawerunkiem odbywa się w całości w zakładzie Avon Garwolin.

Wzrost zainteresowania konsumentów produktami spersonalizowanymi jest obecnie jednym z ważniejszych trendów na rynku. Odpowiadając na potrzeby dużej grupy swoich klientów, Avon wprowadził usługę grawerunku. Proces grawerowania polega na umieszczeniu spersonalizowanego napisu na perfumach oferowanych w aktualnej kampanii Avon. 

– Polski zakład jest jedynym w regionie CEE, który ma techniczne możliwości do realizacji grawerowania. Otrzymujemy zapytania o możliwość wykonania usługi również dla innych rynków. Jesteśmy właśnie w trakcie przygotowania do realizacji zlecenia grawerowania 7 tys. sztuk perfum dla rynku rumuńskiego – mówi Jan de Groot, szef Centrum Dystrybucyjnego Avon w Polsce i na Litwie i dodaje, że Avon realizował już zlecenia grawerowania nawet cyrylicą.

Uruchomienie grawerowania wymagało wprowadzenia nowych procedur i mechanizmów logistycznych. Sam proces grawerunku jest kilkuetapowy. Na początku konsultantka (Avon sprzedaje swoje produkty przy ich udziale) składa zamówienie na dany produkt oraz dodatkowo wybiera opcję usługi grawerowania. Następnie do każdej grawerowanej sztuki podaje tekst, który ma się pojawić na buteleczce. Jednocześnie system na bieżąco dostosowuje procesy dystrybucyjne, by cała operacja przebiegała w płynny sposób.

Tekst, który ma się znaleźć na buteleczce konsultantka wpisuje w przeznaczone do tego celu miejsce na stronie internetowej. Napis może mieć dwa wiersze, maksymalnie po 11 znaków. W sytuacji, gdy konsultantka zamówi dwie lub więcej sztuk personalizowanych perfum, opakowanie każdej fiolki oznacza się naklejką z tekstem grawerowania. W trakcie procesu grawerowania folia z perfum jest usuwana.

Miesięcznie Avon graweruje ok. tysiąc sztuk perfum. Klienci czekają na dostawę od 48 do 72 godzin.  

Zakład Avon w Garwolinie (Avon Operations Polska) to największa i jednocześnie najbardziej zaawansowana technologicznie fabryka firmy na świecie. Zatrudnia ponad 1 tys. pracowników. Zaopatruje w kosmetyki klientów z ok. 50 krajów na 3 kontynentach. Osobną spółką jest Avon Distribution Polska w Garwolinie. Jej zadaniem jest pakowane i wysyłane zamówień do konsultantek w Polsce, Czechach i Niemczech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 00:23