StoryEditor
Producenci
11.03.2024 11:23

Avon z nową ambasadorką. Cleo promuje szminkę z kwasem hialuronowym

Cleo, wokalistka, ambasadorka Avon i akcji „Mów o tym głośno i świeć przykładem” / mat. prasowe
Avon ogłosił współpracę z nową ambasadorką. Została nią Cleo. Wokalistka promuje szminkę Hydramatic Shine. Cały zysk z jej sprzedaży w zestawie z kosmetyczką zostanie przekazany fundacji Feminoteka na walkę z przemocą.

Firma Avon nie tylko wybrała Cleo na nową ambasadorkę. Wokalistka została też zaangażowana w akcję przeciw przemocy „Mów o tym głośno i świeć przykładem”. W jej ramach powstał limitowany zestaw, na który składa się pomadka Hydramatic Shine i designerska kosmetyczką.

image
Avon

Cały zysk z jego sprzedaży zostanie przekazany fundacji Feminoteka na walkę z przemocą wobec kobiet.

Cieszę się, że już od pierwszego dnia współpracy z Avon mogę wykorzystać swój głos, aby razem dążyć do lepszego jutra dla kobiet. Podziwiam zaangażowanie Avon w wsparcie dla kobiet w Polsce i na całym świecie, dlatego od początku aktywnie wspieram ich akcję przeciwko przemocy. Nie ma bardziej kobiecego produktu niż szminka, a moja ulubiona ma dodatkowo moc, by pomagać kobietom – mówi Cleo.

Akcja Avonu jest efektem raportu firmy, z którego wynika, że aż 65 proc. kobiet nie czuje się bezpiecznie wychodząc wieczorem z domu,  a 25 proc. zauważa oznaki przemocy domowej u swoich współpracowników.

Musimy głośno powiedzieć temu Stop! Dlatego nowa szminka Hydramatic Shine, która pojawiła się w marcowej ofercie, nie tylko dodaje każdej kobiecie pewności siebie, ale również pomaga – informuje Avon.

Sama szminka Hydramatic Shine jest następczynią Hydramatic Matte. Tak jak i ona ma środek wypełniony kwasem hialuronowym i formułę z 50 proc. składników pielęgnujących. Zamiast matowego wykończenia daje jednak efekt błyszczących ust. Avon liczy na podobny sukces sprzedaży jak w przypadku wersji matowej. Ma się do tego przyczynić m.in. szeroki wybór 15 odcieni, od intensywnych czerwieni do stonowanych nudziaków.

image
Avon

Cleo zdradza, ze na co dzień nosi odcień Bronze, a gdy chcę podkreślić usta nieco mocniej – wybiera Coral.  

Szminka Hydramatic Shine to jest prawdziwa petarda – mam ją na ustach niemal non stop. Ze względu na to, że makijaż noszę bardzo często – na scenie i poza nią – zachwyciły mnie kosmetyki z linii Make-up + pielęgnacja, które pielęgnują skórę. Makijaż, który o Ciebie dba – właśnie na to czekałam – mówi wokalistka.

Przy okazji premiery błyszczącej wersji szminki Hydramatic, Avon wprowadził też trzy nowe odcienie Hydramatic Matte. Są to hydra magenta, hydra berry oraz hydra honey.

W linii linii Make-up + pielęgnacja jest też pielęgnujący podkład 3 w 1. Cała seria jest dostępna w katalogu Avon 03/2024.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. październik 2025 15:06