StoryEditor
Producenci
03.02.2022 00:00

Beiersdorf chce wzmocnić swoją pozycję w USA

Beiersdorf chce umocnić swoją pozycję na rynku Stanów Zjednoczonych. To tam otwiera centrum innowacji, aby przyspieszyć rozwój oferty dermokosmetyków i produktów do ochrony przeciwsłonecznej. Dalsze możliwości napędzania lokalnego wzrostu ma zapewnić firmie nowa siedziba w Stamford.

Beiersdorf, w ramach globalnej strategii badawczo-rozwojowej, otworzył Centrum Innowacji w Florham Park w stanie New Jersey. Ponadto firma zapowiedziała, że już niebawem powstanie jej nowa siedziba w Stanach Zjednoczonych. Zlokalizowana będzie w Stamford w stanie Connecticut.

Oba obiekty mają wzmocnić pozycję Beiersdorf na rynku USA. Szczególnie cenne jest utworzenie regionalnego centrum innowacji, dzięki któremu firma zyska informacje, które pomogą zidentyfikować potrzeby amerykańskich konsumentów i przygotować nowości, które je zaspokoją.

Centrum innowacji w USA jest drugim tego typu regionalnym przedsięwzięciem Beiersdorf na świecie (pierwsze powstało w Szanghaju). Jest jednak pierwszym poza Hamburgiem, które będzie się zajmowało kosmetykami do sprzedaży aptecznej oraz produktami do pielęgnacji przeciwsłonecznej.

– Stany Zjednoczone to największy na świecie rynek produktów do pielęgnacji skóry i ochrony przeciwsłonecznej. Silna obecność działu badań i rozwoju w Ameryce Północnej oraz wzmocniona pozycja w dziedzinie pielęgnacji skóry i ochrony przeciwsłonecznej ma kluczowe znaczenie dla rozwoju naszej działalności w regionie – powiedział Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf.

Regionalne centra innowacji są istotną częścią globalnej strategii badawczo-rozwojowej Beiersdorf.

–  Dzięki nowemu centrum znacznie zwiększamy nasze możliwości badawczo-rozwojowe, co pozwala nam przyspieszyć innowacje, a także ułatwić ścisłą współpracę z naszymi lokalnymi partnerami. Dzięki temu możemy połączyć i w pełni wykorzystać wewnętrzną i zewnętrzną wiedzę na temat skóry, aby zidentyfikować niezaspokojone potrzeby pacjentów i konsumentów oraz opracowywać innowacyjne, terapeutyczne produkty do pielęgnacji skóry – powiedziała dr Gitta Neufang, starszy wiceprezes korporacji ds. globalnych badań i rozwoju

Oprócz dwóch regionalnych centrów innowacji w Chinach i USA, Beiersdorf ma laboratoria rozwoju regionalnego w Brazylii, Indiach, Japonii i Meksyku.

Dodatkowym krokiem Beiersdorf w kierunku umocnienia swojej pozycji na rynku Stanów Zjednoczonych jest przeprowadzka do nowej siedziby w Stamford w stanie Connecticut. Tutaj 180 pracowników znajdzie nowoczesne środowisko pracy na kampusie o powierzchni ponad 93 tys. mkw. Otwarte biuro oferuje ponad 250 stanowisk pracy, miejsca do spotkań i specjalne obszary zaawansowane technologicznie. Kampus oferuje również także takie udogodnienia, jak centrum fitness, miejsce do medytacji, usługi pralni chemicznej, tereny zielone oraz stołówki i kawiarnie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 14:30