StoryEditor
Producenci
22.03.2024 14:11

Beiersdorf powołał Estelle Létang na dyrektor generalną La Prairie Group

Estelle Létang, nowa dyrektor generalna La Prairie Group / mat. prasowe Beiersdorf
La Prairie Group, spółka należąca do Grupy Beiersdorf, zatrudniła Estelle Létang na stanowisko dyrektor generalnej. Koncern liczy, że ponad 21-letnie doświadczenie w The Estée Lauder Companies, pozwoli jej uporać się z aktualnymi problemami marki i zatrzyma spadki sprzedaży.

Estelle Létang dołączy do La Prairie na stanowisku dyrektor generalnej 1 kwietnia 2024 r. Miejscem jej pracy będzie siedziba firmy w Zurychu w Szwajcarii. Podlegać będzie bezpośrednio Patrykowi Rasquinet, członkowi zarządu Beiersdorf.

Jako dyrektor generalna, Estelle Létang będzie odpowiedzialna za kierowanie strategicznym kierunkiem rozwoju La Prairie i za długoterminową wizję jej umocnienia. Ponadto będzie nadzorować bieżące zarządzanie działalnością biznesową firmy, jej priorytetami handlowymi i infrastrukturą, w tym wszystkimi funkcjami korporacyjnymi, międzynarodowymi podmiotami stowarzyszonymi z firmą  oraz dystrybutorami na całym świecie.

Estelle Létang wnosi ze sobą ponad 21-letnie doświadczenie w The Estée Lauder Companies. Swoją karierę rozpoczęła, pracując dla Darphin w Nowym Jorku, Paryżu i Hongkongu. Podczas pobytu w Hongkongu została wiceprezesem i dyrektorem generalnym ds. Azji i Pacyfiku La Mer i Jo Malone Londyn. W 2016 roku Létang przeniósł się do Londynu jako wiceprezes/dyrektor generalny i menedżer międzynarodowy Jo Malone London, a od 2020 roku była generalnym menedżerem regionu Bliskiego Wschodu w Estée Lauder Companies z siedzibą w Dubaju.

Nowa dyrektor generalna La Prairie znana jest z energicznej osobowości i strategicznego myślenia w budowaniu marek. Równocześnie jest empatyczną i przystępną liderką, tworzącą równowagę między kulturą wysokiej wydajności a troskliwym podejściem do pracowników.

Patrick Rasquinet entuzjastycznie skomentował jej nominację:

Estelle Létang ma imponujące, udokumentowane osiągnięcia w branży kosmetycznej. Wniesie bogactwo praktycznej i specjalistycznej wiedzy, tak potrzebnej marce La Prairie. Cieszymy się, że znaleźliśmy kogoś takiego, kto z pewnością będzie inspiracją dla osób zatrudnionych w spółce La Prairie Group i poprowadzi ją w kolejnym etapie podróży.

Natomiast Estelle Létang powiedziała:

W świecie piękna La Prairie wyróżnia się jako szczyt luksusu i doskonałości. Cieszę się, że dołączam do tak kultowej i prestiżowej marki. Możliwości leżące przed La Prairie są rozległe. Cieszę się, że mogę przewodzić tej transformacji oraz współpracować z utalentowanymi zespołami w celu budowania przyszłości marki.

Przypomnijmy, że marki luksusowe należące do Beiersdorf nie radzą ostatnio najlepiej. Ich sytuację koncern tłumaczy trudnym otoczeniem rynkowym w branży travel retail i w Chinach kontynentalnych. W przypadku La Prairie spowodowało to spadek sprzedaży organicznej w minionym roku obrotowym o 15,4 proc. W przypadku drugiej marki luksusowej – Chantecaille – te spadki były jeszcze większe i przekroczyły 18 proc.

Czytaj też: Sprzedaż Beiersdorf rośnie dzięki marce Nivea i dermokosmetykom (wiadomoscikosmetyczne.pl)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2025 10:21
Kimberly-Clark przejmuje Kenvue za 48,7 mld dolarów – powstaje globalny Lewiatan beauty
Ten mariaż stworzy jedną z największych biznesowych grup na świecie.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent m.in. marek Huggies i Kleenex, ogłosił przejęcie spółki Kenvue Inc., należącej do segmentu zdrowia konsumenckiego, w transakcji gotówkowo-akcyjnej o wartości około 48,7 mld dolarów. Fuzja połączy dwóch światowych liderów w dziedzinie higieny osobistej i produktów zdrowotnych, tworząc jedną z największych grup w branży, z portfelem obejmującym 10 marek o rocznych przychodach przekraczających miliard dolarów.

Zgodnie z warunkami porozumienia, jednogłośnie zatwierdzonego przez rady nadzorcze obu firm, akcjonariusze Kenvue otrzymają 3,50 dolara w gotówce oraz 0,14625 akcji Kimberly-Clark za każdą posiadaną akcję Kenvue, co odpowiada łącznej wycenie 21,01 dolara za akcję. Po połączeniu nowy podmiot ma generować 32 mld dolarów rocznych przychodów oraz 7 mld dolarów skorygowanego EBITDA. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2026 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych.

Kimberly-Clark szacuje, że fuzja przyniesie 2,1 mld dolarów rocznych synergii operacyjnych, z czego 1,9 mld dolarów pochodzić ma z oszczędności kosztowych, a 500 mln dolarów z dodatkowych przychodów. Po zakończeniu transakcji akcjonariusze Kimberly-Clark będą posiadać 54 proc. udziałów, a akcjonariusze Kenvue 46 proc. w nowym, zintegrowanym koncernie.

Nowa struktura połączy doświadczenie Kimberly-Clark w segmencie dóbr higieny osobistej z naukowo opracowanym portfolio Kenvue w zakresie zdrowia konsumenckiego, obejmującym takie marki jak Neutrogena, Tylenol i Aveeno. Siedziba główna pozostanie w Irving w Teksasie, natomiast Kenvue zachowa znaczącą obecność operacyjną, w tym zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne.

Przejęcie ma wzmocnić strategiczne przesunięcie Kimberly-Clark w kierunku kategorii o wyższej marży i szybszym wzroście, integrując kompetencje w zakresie innowacji, marketingu i R&D. Połączenie potencjału obu firm pozwoli stworzyć jednego z największych światowych graczy na rynku zdrowia i pielęgnacji osobistej, o silnej pozycji konkurencyjnej zarówno w Ameryce Północnej, jak i na kluczowych rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. listopad 2025 12:40