StoryEditor
Producenci
20.05.2022 00:00

Blix z nowym web services directorem rozwinie produkty reklamowe dla branży FMCG

Karol Kamiński został web services directora w Grupie Blix. Zarząd firmy spodziewa się, że dzięki pozyskaniu jednego z najbardziej doświadczonych ekspertów w obszarze digitalizacji gazetek firma stanie się wiodącą firmą oferującą e-gazetki i rozwinie nowe produkty reklamowe dla klientów z branży FMCG oraz retail.

Karol Kamiński objął stanowisko web services directora w Grupie Blix, która jest liderem aplikacji smartshoppingowych w Polsce. Wcześniej przez wiele lat był związany z projektem AdRetail, należącym do Grupy Interia. Obecnie kieruje zespołem produktowym, dedykowanym rozwojowi serwisu webowego Blix.pl. Kreuje i wdraża kluczowe projekty budujące jego wzrost, również w nowych kierunkach umożliwiających skalowanie zasięgu i produktu reklamowego dla klientów branż retail oraz FMCG. Odpowiada za identyfikację strategicznych obszarów rozwoju działalności firmy w Polsce i poza jej granicami.

Kamiński w Polsce jest uznawany za jednego z najbardziej doświadczonych ekspertów w obszarze digitalizacji gazetek. Pracując przez wiele lat w AdRetail (Grupa Interia), ostatnio jako dyrektor zarządzający, kierował dużymi serwisami oraz aplikacjami dedykowanymi promocjom i usługom prozakupowym (Ding.pl, Promocyjni.pl, Okazjum.pl, Promoceny.pl, KodyRabatowe.Interia.pl). Na co dzień korzystają z nich miliony Polaków.    

– Karol ma ogromną wiedzę i praktykę we wdrażaniu oraz rozwijaniu tego typu produktów. Rozumie potrzebę wielokanałowości w komunikacji zdigitalizowanych gazetek, tj. połączenie rozwiązań webowych z mobilnymi w aplikacji Blix. Bardzo cenimy jego holistyczne podejście do całego biznesu e-gazetek – komentuje Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Blix.

Zarząd firmy powierzył Kamińskimu kierowanie zespołem produktowym, dedykowanym rozwojowi serwisu webowego Blix.pl. Tym samym nowy web services director odpowiada za kreowanie oraz wdrażanie kluczowych projektów budujących wzrost oraz identyfikację głównych obszarów działalności Grupy Blix. Współuczestniczy też w projektowaniu i we wdrażaniu przez spółkę strategicznych inicjatyw w zakresie platformy.

– Dla nas kluczowe jest to, że Karol zarządza zespołem webowym, ale również całościowo rozumie część biznesową naszej organizacji. Potrafi szukać synergii w obszarze monetyzowania technologii oraz testowania nowych źródeł przychodu – zauważa Marcin Lenkiewicz.

Do krótkoterminowych celów, które zarząd postawił, należy m.in. rozwój zespołu i produktu webowego oraz integracja tej platformy z funkcjami znanymi z aplikacji mobilnej Blix, a także zwiększenie liczby jej użytkowników. W długoterminowej perspektywie serwis powinien osiągnąć pozycję lidera w obszarze e-gazetek i rozwinąć nowe produkty reklamowe dla klientów z branży FMCG oraz retail.

– Obecnie zajmuję się rozwojem produktu webowego. Koncentruję na jego integracji z funkcjonalnościami i narzędziami znanymi z aplikacji mobilnej, ale również na opracowaniu unikalnych rozwiązań względem propozycji konkurencji. To wszystko powinno przełożyć się na istotny wzrost zasięgu serwisu Blix.pl – mówi Karol Kamiński, nowy web services director.

Wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami dedykowanymi rozwojowi serwisów i aplikacji e-gazetkowych i prozakupowych (listy zakupowe, kody rabatowe, promocje itp.) stanowi kompatybilną podstawę do realizacji nowych wyzwań Kamińskiego. Jak sam przyznaje, w Grupie Interia zyskał szerokie spojrzenie na biznes internetowy i e-gazetkowy w zakresie produktu i niuansów projektowych branży. Ponadto zdobył doświadczenie we współpracy z klientami i w realizacji potrzeb marketingowych agencji, domów mediowych oraz działów marketingu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.01.2025 09:00
Procter & Gamble oraz Colgate-Palmolive pozwane za targetowanie reklam produktów dla dzieci
Pixelshot

Procter & Gamble (P&G) oraz Colgate-Palmolive zostały pozwane w sześciu sprawach zbiorowych dotyczących sprzedaży past do zębów i płukanek do ust dla dzieci. Rodzice zarzucają producentom wprowadzanie w błąd co do bezpieczeństwa produktów zawierających fluor, co mogło prowadzić do nieprawidłowego stosowania tych produktów.

Procter & Gamble (P&G) oraz Colgate-Palmolive znalazły się w centrum kontrowersji po złożeniu sześciu pozwów zbiorowych dotyczących sprzedaży past do zębów i płukanek do ust dla dzieci. Skargi, złożone 13 stycznia w sądach federalnych w Kalifornii i Illinois, zarzucają producentom stosowanie wprowadzających w błąd praktyk marketingowych dotyczących produktów zawierających fluor. Rodzice oskarżają firmy o to, że myląco przedstawiały te produkty jako bezpieczne dla małych dzieci.

Pod lupą znalazły się m.in. pasta do zębów Kids Crest Fluoride Anticavity Toothpaste produkowana przez P&G oraz produkty marek Colgate i Tom’s of Maine należących do Colgate-Palmolive. Wśród zakwestionowanych płukanek do ust wymieniono produkty marek Colgate, Firefly (Perigo), ACT Rinse (Chattem) oraz Hello. Fluor, choć skuteczny w zapobieganiu próchnicy przy stosowaniu miejscowym, może być niebezpieczny w przypadku nadmiernego spożycia przez dzieci. Pozwy wskazują na ryzyko wystąpienia objawów grypopodobnych, fluorozy zębów, neurotoksyczności, zaburzeń endokrynologicznych, a nawet śmierci.

Rodzice zarzucają producentom, że ich kolorowe opakowania z motywami owoców i postaciami z bajek mogą sugerować, że produkty są przeznaczone do spożycia jak słodycze. Na przykład płukanki ACT Rinse dla dzieci oferowane są w smakach takich jak Groovy Grape i Wild Watermelon, a produkty Firefly przypominają zabawki. W pozwach podkreślono również brak wyraźnych ostrzeżeń i instrukcji użytkowania zgodnych z wytycznymi amerykańskiej Agencji Żywności i Leków (FDA). Powodowie domagają się odszkodowań oraz kar finansowych za naruszenie przepisów ochrony konsumentów.

Czytaj także: Sephora odżegnuje się od plotek o tym, że sieć przekazywała pieniądze na kampanię Trumpa

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
15.01.2025 00:04
Antybakteryjne pędzle do makijażu. Czy naprawdę są skuteczne?
Kolekcja liczy sobie ostatecznie 34 modele pędzlifot. IG morphebrushes

Marka Morphe wypuściła na rynek serię pędzli do makijażu, które mają właściwości antybakteryjne dzięki zastosowanym jonom srebra. Czy i jak długo są one skuteczne?

Założona w Los Angeles w 2008 roku firma sprzedała do tej pory blisko 50 mln sztuk pędzli do makijażu, chwalonych za bardzo dobrą, profesjonalną jakość i przystępne ceny. Marka zyskała też dużą popularność dzięki współpracy z amerykańskimi beauty-influencerami. 

Czytaj też: Top 10 marek kosmetycznych w social mediach w 2024 roku

Teraz, po 16 latach działalności, Morphe wprowadził na rynek nową serię „Morphe Brushes Reimagined” – czyli pędzle stworzone zupełnie na nowo, w sposób innowacyjny, ale na bazie dotychczasowych doświadczeń.

Kolekcja liczy sobie ostatecznie 34 modele pędzli, wyłonionych z ponad 600 testowanych prototypów. Pędzle zostały nie tylko przeprojektowane i przetestowane pod kątem wytrzymałości i odporności na zużycie – strzępienie się, deformację czy wypadanie włosia. Co ważne, nowe modele zostały wykonane z wegańskiego włosia, wzbogaconego jonami srebra, posiadającymi właściwości antybakteryjne.

Jony srebra to technologia antybakteryjna, z stosowana w różnych branżach. Maleńkie cząsteczki przebijają się przez ściany komórkowe bakterii, hamując ich zdolność do przetrwania, a tym samym namnażania i powodowania problemów skórnych (np. trądziku).

Włosie pędzli, dzięki wzbogaceniu jonami srebra, jest w stanie ograniczyć bakterie o 99,9 proc. – zapewnia Morphe, podkreślając, że wynik ten został potwierdzony przez rygorystyczne testy i niezależne, globalnie akredytowane laboratorium kliniczne.

Jak długo pędzle utrzymują swoje działanie antybakteryjne? Zdaniem producenta, ten czas może być różny w zależności od sposobu użytkowania pędzla. Przy użytkowaniu standardowym jony srebra pozostają skuteczne przez okres około jednego roku. Morphe zaleca (szczególnie w przypadku częstego użytkowania pędzli) ich regularne czyszczenie, a także wymianę co 12-18 miesięcy. Czyszczenie pędzla pomaga w usunięciu nagromadzonych resztek makijażu i brudu, a to pomaga też wydłużyć “życie” pędzla, a także pomoże w dbaniu o zdrową skórę.

W Polsce sprzedaż pędzli i kosmetyków marki Morphe prowadzi sieć Douglas.

Czytaj też: Agnieszka Mosurek-Zava, Douglas: Omnichannelowa strategia sprzedaży daje większą niezależność od krótkoterminowych trendów

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. styczeń 2025 13:27