StoryEditor
Producenci
12.04.2021 00:00

Branża kosmetyczna potępia Gwyneth Paltrow za dezinformację na temat filtrów SPF

Założycielka firmy Goop została skrytykowana przez profesjonalistów z branży kosmetycznej za dezinformowanie klientów na temat aplikacji kremów przeciwsłonecznych. Paltrow znalazła się pod ostrzałem profesjonalistów z branży ze względu na ilość filtra SPF, jakiej używa w ramach swojej rutynowej pielęgnacji - podaje Cosmetics Business.

W 12-minutowym filmie założycielka Goop opowiada o swoich sekretach urody i stosuje serię produktów przed kamerą. Jednak aktorka wydaje się nakładać bardzo lekką warstwę filtra na grzbiet nosa i pod oczy, co określiła jako „obszar, w który naprawdę pada słońce”. Powiedziała też: „Nie jestem zwolenniczką ochrony przeciwsłonecznej od stóp do głów”.

Ta część filmu spotkała się z ostrą krytyką ze strony dermatologów i youtouberów, a James Welsh, były stylista i entuzjasta pielęgnacji skóry, określił go jako „niebezpieczny”.

Zgodnie z poradą dermatologów, właściwe jest inne stosowanie kremów przeciwsłonecznych - nakładanie SPF w ilości pół łyżeczki objętości tylko na twarz. Nowojorska dermatolog Shereene Idriss apelowała do Paltrow w filmie opublikowanym na jej temat z podpisem „W ten sposób używasz kremu przeciwsłonecznego @GwynethPaltrow @goop”, w którym nakłada pół łyżeczki kremu przeciwsłonecznego na twarz, szyję i uszy.

British Skin Foundation wypowiedziała się również przeciwko wideo Paltrow w poście w mediach społecznościowych. Firma napisała na swoim kanale na Instagramie: „Chcę usłyszeć przemyślenia @ GwynethPaltrow na temat aplikacji ochrony przeciwsłonecznej w @VogueMagazine”.

Zawierał on również cytat z konsultanta dermatologa Thivi Maruthappu: Dermatolodzy, którzy codziennie widzą i leczą raka skóry i przedrakowe zmiany skórne, muszą przestać podawać dezinformację dotyczącą filtrów przeciwsłonecznych. Aby zapobiegać rakowi skóry, należy bezwzględnie stosować odpowiednie środki ochrony przeciwsłonecznej o wysokim współczynniku ochrony. Prawidłowa ilość kremu z filtrem przeciwsłonecznym do osiągnięcia wskaźnika SPF na butelce to pół łyżeczki na twarz i szyję dla dorosłych. W kostiumie kąpielowym użyj dwóch łyżek stołowych na resztę ciała." ⠀

„Oprócz SPF, inne środki ochrony przeciwsłonecznej, takie jak noszenie nakrycia głowy, szukanie cienia lub zakładanie odzieży, są ważne w zapobieganiu oparzeniom słonecznymi rakowi skóry.” ⠀

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 00:53