StoryEditor
Producenci
12.04.2021 00:00

Branża kosmetyczna potępia Gwyneth Paltrow za dezinformację na temat filtrów SPF

Założycielka firmy Goop została skrytykowana przez profesjonalistów z branży kosmetycznej za dezinformowanie klientów na temat aplikacji kremów przeciwsłonecznych. Paltrow znalazła się pod ostrzałem profesjonalistów z branży ze względu na ilość filtra SPF, jakiej używa w ramach swojej rutynowej pielęgnacji - podaje Cosmetics Business.

W 12-minutowym filmie założycielka Goop opowiada o swoich sekretach urody i stosuje serię produktów przed kamerą. Jednak aktorka wydaje się nakładać bardzo lekką warstwę filtra na grzbiet nosa i pod oczy, co określiła jako „obszar, w który naprawdę pada słońce”. Powiedziała też: „Nie jestem zwolenniczką ochrony przeciwsłonecznej od stóp do głów”.

Ta część filmu spotkała się z ostrą krytyką ze strony dermatologów i youtouberów, a James Welsh, były stylista i entuzjasta pielęgnacji skóry, określił go jako „niebezpieczny”.

Zgodnie z poradą dermatologów, właściwe jest inne stosowanie kremów przeciwsłonecznych - nakładanie SPF w ilości pół łyżeczki objętości tylko na twarz. Nowojorska dermatolog Shereene Idriss apelowała do Paltrow w filmie opublikowanym na jej temat z podpisem „W ten sposób używasz kremu przeciwsłonecznego @GwynethPaltrow @goop”, w którym nakłada pół łyżeczki kremu przeciwsłonecznego na twarz, szyję i uszy.

British Skin Foundation wypowiedziała się również przeciwko wideo Paltrow w poście w mediach społecznościowych. Firma napisała na swoim kanale na Instagramie: „Chcę usłyszeć przemyślenia @ GwynethPaltrow na temat aplikacji ochrony przeciwsłonecznej w @VogueMagazine”.

Zawierał on również cytat z konsultanta dermatologa Thivi Maruthappu: Dermatolodzy, którzy codziennie widzą i leczą raka skóry i przedrakowe zmiany skórne, muszą przestać podawać dezinformację dotyczącą filtrów przeciwsłonecznych. Aby zapobiegać rakowi skóry, należy bezwzględnie stosować odpowiednie środki ochrony przeciwsłonecznej o wysokim współczynniku ochrony. Prawidłowa ilość kremu z filtrem przeciwsłonecznym do osiągnięcia wskaźnika SPF na butelce to pół łyżeczki na twarz i szyję dla dorosłych. W kostiumie kąpielowym użyj dwóch łyżek stołowych na resztę ciała." ⠀

„Oprócz SPF, inne środki ochrony przeciwsłonecznej, takie jak noszenie nakrycia głowy, szukanie cienia lub zakładanie odzieży, są ważne w zapobieganiu oparzeniom słonecznymi rakowi skóry.” ⠀

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.10.2025 13:28
LVMH utrzymuje stabilny wzrost w segmencie perfum i kosmetyków
Luksusowy konglomerat opublikował swoje wyniki.Wikimedia Commons

Dywizja Perfumes & Cosmetics koncernu LVMH odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku 2-proc. wzrost organiczny, utrzymując stabilne przychody w ujęciu dziewięciomiesięcznym. Wynik ten wskazuje na odporność segmentu luksusowych perfum i kosmetyków w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz wysokiej konkurencji w globalnym rynku beauty.

Wzrost w trzecim kwartale napędzały nowe premiery produktów i konsekwentnie realizowana strategia selektywnej dystrybucji. Najmocniejszym motorem wzrostu pozostają Parfums Christian Dior, które wprowadziły na rynek udane nowości, takie jak Miss Dior Essence, Dior Homme Parfum czy Rouge Dior On Stage. Flagowy zapach Sauvage utrzymał pozycję najlepiej sprzedającego się męskiego zapachu na świecie, umacniając dominację Diora w segmencie premium.

Drugim filarem wzrostu była marka Guerlain, której kolekcje Aqua Allegoria oraz L’Art & La Matière nadal zyskują popularność, przyciągając klientów poszukujących rzemieślniczych kompozycji zapachowych. Z kolei Parfums Givenchy rozszerzyły swoje portfolio o L’Interdit Parfum — nową, kwiatową odsłonę klasycznego zapachu marki, co pomogło umocnić jej pozycję w segmencie zapachów dla kobiet.

Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, dywizja LVMH utrzymała zrównoważony rozwój dzięki silnej marce, innowacjom produktowym i strategii koncentrującej się na segmencie prestige beauty. Stały popyt na luksusowe zapachy i kosmetyki, wspierany lojalnością klientów do marek Dior i Guerlain, pozwolił zrekompensować spowolnienie na niektórych rynkach.

2-proc. wzrost organiczny w trzecim kwartale potwierdza zdolność LVMH do utrzymania dynamiki w segmencie wysokiej klasy beauty. Koncern kontynuuje strategię opartą na innowacjach, jakości i silnej tożsamości marek, co stanowi fundament długoterminowej odporności biznesu i utrzymania pozycji lidera globalnego rynku luksusu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
15.10.2025 07:53
Unilever zdecydował o sprzedaży marki Kate Somerville. W czyje ręce trafi?
Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem 2025 rokuKate Somerville

Koncern Unilever poinformował o zamiarze sprzedaży marki Kate Somerville firmie Rare Beauty Brands. Kate Somerville to marka specjalizująca się w kosmetykach do pielęgnacji ciała, posiadająca również też obejmuje pielęgnację skóry, pielęgnację ciała oraz specjalistyczny salon piękności w Hollywood – przy Melrose Place.

W miarę jak marka wchodzi w nowy rozdział, uważamy, że jej dalszy wzrost i sukces będą najlepiej wspierane przez nowego właściciela, lepiej dopasowanego do zmieniających się potrzeb marki. Jesteśmy przekonani, że pod kierownictwem Chrisa Hobsona i zespołu Rare Beauty Brands, Kate Somerville ma przed sobą świetną przyszłość – mówi Mary Carmen Gasco-Buisson, dyrektor generalna Unilever Prestige podkreśla

Hobson, prezes i dyrektor generalny Rare Beauty Brands uważa, że akwizycja Kate Somerville stanie się kamieniem milowym dla jego firmy.

Od dawna podziwiamy ducha innowacji marki, jej zaangażowanie w pielęgnację skóry i nastawienie na efekty. To idealnie współgra z naszą misją tworzenia produktów, które zachwycają, społeczności, które wzmacniają, oraz marek, które inspirują – wyjaśnia Hobson. – Wierzymy, że Rare Beauty Brands stanie się idealnym miejscem dla Kate Somerville, z radością witamy jej oddany zespół w naszej rodzinie. Wspólnie mamy szansę na nowe możliwości rozwoju i dotarcia do jeszcze większej liczby konsumentów, zainteresowanych skuteczną i luksusową pielęgnacją skóry.

Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem tego roku (pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych).

image

Selena Gomez zapowiada premierę pierwszych perfum swojej marki Rare Beauty

Unilever to międzynarodowy koncern, zatrudniający globalnie ponad 125 tys. pracowników, którego produkty są dostępne w ponad 190 krajach. W 2024 roku koncern osiągnął obrót na poziomie 60,8 mld euro, z czego 58 proc. przychodów pochodziło z rynków wschodzących.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 07:42