StoryEditor
Producenci
21.09.2021 00:00

Cezary Bijak, Pollena Ewa, Grupa TZMO: Patrzymy w przyszłość z ostrożnym optymizmem

Kategorie produktowe, jakimi się zajmujemy w Grupie TZMO, są odporne na wpływ niestabilnej koniunktury. W drugą połowę roku wchodzimy, jak chyba wszystkie firmy produkcyjne, z dość dużą dozą uważności i czujności – komentuje dla wiadomoscikosmetyczne.pl Cezary Bijak, prezes zarządu Fabryki Kosmetyków „Pollena-Ewa”, Grupa TZMO.

W drugą połowę roku wchodzimy, jak chyba wszystkie firmy produkcyjne, z dość dużą dozą uważności i czujności. Rosnące w ostatnim czasie koszty – pracy, opakowań, surowców czy utrzymania ciągłości łańcucha dostaw – to w oczywisty sposób przełoży się na sytuację na rynku. Firmy będą podchodzić do większych inwestycji z ostrożnością, podobnie jak klienci indywidualni będą oglądać każdą złotówkę przed dokonaniem większych wydatków z uwagi na inflację.

Patrzymy jednak w przyszłość z optymizmem, ostrożnym, ale jednak... Nasza długa historia i wynikające z tego doświadczenie, a także partnerstwo w Grupie TZMO, umacniają w nas poczucie pewności i stabilności.

Kategorie produktowe, jakimi się zajmujemy w Grupie TZMO, są odporne na wpływ niestabilnej koniunktury. Dodatkowo nasza oferta jest zdywersyfikowana – mamy w portoflio zarówno marki premium, specjalistyczne, jak i ekonomiczne; w tym ostatnim segmencie obserwujemy dużo większe zainteresowanie klientów.

W ostatnich latach poczyniliśmy też inwestycje, które już procentują i na nich będziemy opierać nasz dalszy rozwój w najbliższej przyszłości – oczywiście nie zamierzamy na tym poprzestać, myśląc długofalowo. W dalszym ciągu planujemy udoskonalać nasz park maszynowy, otwierając się na możliwości produkcji nowych serii kosmetycznych i usamodzielnienie w niektórych kategoriach produktowych. Inwestycje, o których warto wspomnieć to m.in. uruchomienie linii wyrobów aerozolowych, zwiększenie wydajności wyrobów emulsyjnych czy przejście na samodzielną produkcję soli kąpielowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 13:41
Reinold Geiger chce wycofać L’Occitane z giełdy w Hong Kongu
L‘Occitane en Provence, powszechnie znana jako L‘Occitane, to francuski luksusowy sprzedawca detaliczny kosmetyków do ciała, twarzy, włosów, perfum i artykułów gospodarstwa domowego z siedzibą w Manosque we Francji.Phan Minh Tuấn, CC BY-SA 4.0 , via Wikimedia Commons
Reinold Geiger, austriacki miliarder, planuje wycofanie firmy L‘Occitane z azjatyckiej giełdy. To właśnie on przyczynił się do rozwoju tej francuskiej marki kosmetycznej, a teraz dąży do tego, by być jej jedynym właścicielem.

Tyrolski przedsiębiorca Reinold Geiger, będący już głównym udziałowcem, planuje wycofać L‘Occitane z giełdy. Przedstawił ofertę przejęcia, wyceniając firmę produkującą produkty do pielęgnacji skóry na około 6,5 miliarda euro. Geiger oferuje 34 dolary hongkońskie za akcję, mimo że obecna cena to około 29,5 dolara hongkońskiego, aby wykupić pozostałe akcje z giełdy w Hongkongu. To jego druga próba; Geiger jest już właścicielem 72 proc. akcji. Miliarder zrezygnował z wcześniejszych planów we wrześniu ubiegłego roku, ale teraz jest przekonany, że transakcja jest kluczowa dla odbudowy podstaw zrównoważonego, długoterminowego wzrostu, jak donosi retaildetail.eu.

Pomimo trudnych warunków ekonomicznych sektor kosmetyczny pozostaje odporny; L‘Occitane zanotował wzrost sprzedaży o 13% do 2,13 miliarda euro w 2023 roku. Jednak branża mierzy się ze spadkiem popytu w Chinach, podczas gdy region Azji i Pacyfiku generuje 42% całkowitej sprzedaży L‘Occitane. To Geiger nakierował kiedyś L‘Occitane na Azję, wierząc w potencjał tamtejszych klientów. Austriak przejął mniejszościowe udziały w niemal upadłej francuskiej marce w 1994 roku i został jej dyrektorem generalnym, aby zapewnić jej sukces w tamtym regionie. W 2021 roku odszedł ze stanowiska, ale pozostał prezesem i dyrektorem wykonawczym. Teraz ma nową wizję dla swojej firmy, której głównym punktem jest wycofanie jej z giełdy.

Branża kosmetyczna przechodzi głębokie zmiany, a nasza działalność znacząco przekształciła się w stronę zrównoważonej geograficznie grupy multibrandowej

- powiedział Reinold Geiger w wypowiedzi dla Finacial Times.

L‘Occitane to francuska marka kosmetyczna, która jest znana z luksusowych produktów do pielęgnacji skóry, ciała i włosów. Firma została założona w 1976 roku przez Oliviera Baussana w Prowansji we Francji. Od tamtej pory L‘Occitane zdobyło międzynarodową renomę i stało się jednym z wiodących producentów kosmetyków naturalnych.

Czytaj także: Grupa L’Occitane mianuje Laurenta Marteau na nowego dyrektora generalnego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 12:52
Kylie Cosmetics wchodzi do Indii
Marka należąca do Kylie Jenner wchodzi na nowy rynek.Kylie Cosmetics
Kylie Cosmetics ogłosiło swoje wejście na rynek indyjski. Dzięki współpracy z House of Beauty, co stanowi pierwszą tego typu współpracę dla marki wspieranej przez Coty, słynne zestawy do ust Kylie Jenner będą sprzedawane w 25 sklepach Sephora India w całym kraju oraz w Internecie za pośrednictwem dedykowanej witryny e-commerce Sephora.

Kolekcja, z którą Kylie Cosmetics wchodzi na nowy rynek, obejmuje zestawy do ust Matte i Velvet, konturówkę do ust Precision Pout, podkład Power Plush Longwear, tusz do rzęs Kylash Volume Mascara, korektor Power Plush Longwear i balsam Tinted Butter.

Jestem bardzo podekscytowana możliwością wprowadzenia Kylie Cosmetics w Indiach – stworzyłam Kylie Cosmetics, aby zapewnić moim fanom dostęp do produktów do makijażu, których używam i które uwielbiam, i nie mogę się doczekać, aby podzielić się moją kolekcją ze wszystkimi moimi fanami w Indiach

- powiedziała o wejściu na indyjski rynek Kylie Jenner.

Kylie Cosmetics dołącza do długiej linii marek premium, które pojawiły się na dynamicznie rozwijającym się rynku Półwyspu Indyjskiego w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W ostatnich latach indyjski rynek kosmetyczny zyskuje coraz większą uwagę, a firmy chcą zwiększyć udział w rynku w tym kraju. W marcu marka Fenty Beauty należąca do Rihanny podpisała kontrakt ze sprzedawcą kosmetyków Nykaa w ramach swojego własnego debiutu w tym kraju. Europejscy giganci z branży kosmetycznej zainwestowali także w Indiach – Chanel otworzyła swój pierwszy sklep z kosmetykami w Bombaju w styczniu 2024 r. Sephora nawiązała także współpracę z indyjską grupą detaliczną The Reliance Retail Group, aby zwiększyć swój zasięg w tym kraju.

Czytaj także: Kylie Jenner wchodzi na rynek ze swoim pierwszym zapachem: czy Cosmic stanie się hitem sprzedażowym?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. maj 2024 13:55