StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Cezary Bijak, Pollena-Ewa: Trzeba będzie godzić ze sobą skrajne trendy

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Cezary Bijak, prezes zarządu, Pollena-Ewa.

Przed nami rok… pełen wyzwań i innowacji. Zamierzamy rozwijać naszą ofertę asortymentową o kolejne serie dermokosmetyczne, ukierunkowane na konkretne problemy skóry. Zadbamy kompleksowo o twarz i cało. Nie zabraknie także czegoś dla mężczyzn.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie… pogodzenie ze sobą wielu różnych, a często nawet skrajnych trendów. Znalezienie złotego środka może okazać się kluczowe podczas planowania oferty.

Kluczowe dla rozwoju rynku kosmetycznego będą kategorie… produktów o zaawansowanym działaniu, które wpisują się w trend free from. Klienci coraz częściej czytają składy kosmetyków, wiedzą o nich naprawdę dużo.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to można powiedzieć, że dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… wygody. Sieć drogeryjna to bez wątpienia jedno z najpopularniejszych miejsc do nabywania kosmetyków. Dobrze jeśli dany sklep oferuje szeroki wachlarz marek, w różnych kategoriach. Ważne, aby całe zakupy można było zrobić w jednym miejscu. Internet także odegra dużą rolę, jednak zakupy online na razie nie zastąpią tych tradycyjnych.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… Wspomniany już free from oraz napływający do nas ze Wschodu styl azjatycki. Niesie on ze sobą nowe składniki, receptury, ciekawe podania oraz innowacyjne łączenie ze sobą kosmetyków o różnym działaniu.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą… Naszym numerem 1 jest synergistyczne połączenie mocznika i kwasu hialuronowego.

 

W makijażu zapanuje moda na... Podstawą każdego makijażu jest piękna, zdrowa skóra. To moda ponadczasowa.

 

Konsumenta 2017 charakteryzuje... duża świadomość i skonkretyzowane oczekiwania. Oferta musi być dopracowana i dopasowana do jego potrzeb.

 

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... ciągły rozwój i udoskonalanie oferty. Chcemy pracować z marką Eva Dermo, dlatego zaplanowaliśmy dużą akcję promocyjną z udziałem ambasadorki marki Pauliny Krupińskiej. W swoich planach mamy także wdrożenie kilku nowych, ciekawych wyrobów.

 

W 2016 r. udało nam się… wdrożyć na rynek świetne produkty. Między innymi innowacyjną serię na problem skóry suchej i nadwrażliwej na czynniki zewnętrzne Eva Dermo. Udało nam się także stworzyć kilka ciekawych projektów międzynarodowych.

 

Największy wzrost odnotowaliśmy w sprzedaży wyrobów pod markami TZMO, w tym linii specjalistycznych, takich jak Seni Care, w wysokości 20 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 14:41