StoryEditor
Producenci
23.05.2024 10:59

Chanel raportuje imponujące wyniki za 2023 r.

Chanel odnotowało sprzedaż o wartości prawie 20 miliardów dolarów w 2023 roku, napędzaną silnym wzrostem wszystkich linii produktów. Francuski luksusowy dom mody i urody ogłosił we wtorek, że ubiegłoroczne przychody wynoszące 19,7 miliarda dolarów wzrosły o 16 proc. w porównaniu z rokiem 2022.

Francuski dom mody i kosmetyków Chanel ogłosił we wtorek, że w 2023 roku osiągnął rekordowe przychody wynoszące 19,7 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu do roku 2022. Wzrost ten został osiągnięty dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży we wszystkich liniach produktów, co potwierdza status Chanel jako jednego z liderów w branży luksusowej.

Chanel przypisało ten wzrost "dwucyfrowemu wzrostowi sprzedaży w każdym z działów", choć nie ujawniło szczegółowych wyników poszczególnych departamentów, w tym kosmetyków. Mimo to, szczególnie dobrze wypadł dział perfum i urody, który „doświadczył bardzo silnego wzrostu we wszystkich kategoriach”. Wyróżniono także makijaż, który odnotował znakomite wyniki w 2023 roku, dzięki ożywieniu sprzedaży w podróżach oraz wzrostowi na lokalnych rynkach.

Kluczowe kampanie marketingowe również przyczyniły się do sukcesu, na przykład Whitney Peak zastępująca Kierę Knightly jako twarz Coco Mademoiselle oraz mianowanie Timothée Chalameta ambasadorem Bleu De Chanel. W zeszłym roku miała również miejsce premiera szminki 31 Le Rouge, umieszczonej w wielokrotnie napełnianym szklanym opakowaniu, co jest kluczową innowacją mającą na celu stworzenie „ostatecznego ponadczasowego akcesorium”. CEO Chanel, Leena Nair, skomentowała:

Mocne wyniki, które ogłaszamy dzisiaj, odzwierciedlają nieustanne skupienie Chanel na wyjątkowych kreacjach, które inspirują. Podkreślają one również stałe inwestycje w budowanie pożądania naszej marki, tworzenie ostatecznego doświadczenia luksusowego dla naszych klientów oraz wspieranie naszych pracowników w rozwoju i wzroście.

Czytaj także: Chanel tworzy sojusz branżowy w celu poprawy traceability w łańuchu dostaw

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
14.05.2025 10:32
Laetitia Toupet-Delon mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris
Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon obejmie stanowisko globalnej prezes marki L‘Oréal Paris shutterstock

Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon, obecnie globalna dyrektor generalna marek działu dermatologii kosmetycznej L‘Oréal (w skład którego wchodzą m.in. marki Vichy i La Roche-Posay), zostanie globalną prezes marki L‘Oréal Paris – wiodącej marki w portfolio francuskiego giganta kosmetycznego.

Toupet-Delon zastąpi Delphine Viguier-Hovasse, która przejdzie na nowo utworzone stanowisko szefowej innowacji w grupie. Viguier-Hovasse została mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris w 2019 roku, jako pierwsza kobieta na tym stanowisku.

Laetitia Toupet-Delon dołączyła do grupy L‘Oréal w 1998 roku, pracując w dziale marketingu L‘Oréal Paris, a później Garnier. W 2008 roku przeszła do działu dermatologii kosmetycznej grupy. W 2015 roku została mianowana globalnym prezesem marki La Roche-Posay, a później została – globalnym prezesem wszystkich marek działu dermatologii kosmetycznej: CeraVe, Vichy, SkinCeuticals, Skinbetter Science i La Roche-Posay.

Toupet-Delon obejmie kierownictwo nad L’Oréal Paris, będącego częścią działu rynku masowego grupy L’Oréal, z przychodami szacowanymi na ponad 6 mld euro. L’Oréal Paris jest obecny na 150 rynkach.

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody grupy L’Oréal wzrosły o 4,4 proc., osiągając 11,73 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.05.2025 13:44
Kourtney Kardashian poszerza ofertę Lemme o nową kategorię: suplement na libido
Lemme

Marka suplementów diety Lemme, założona przez Kourtney Kardashian Barker, wprowadziła na rynek nowy produkt – Lemme Play. To codzienny suplement w formie żelków, który ma wspierać dobrostan seksualny. Premiera nowości wpisuje się w rosnący trend poszerzania oferty wellness o produkty poprawiające jakość życia intymnego.

W składzie Lemme Play znalazły się m.in. kompleks tlenku azotu S7, buzdyganek naziemny (znany również jako „Horny Goat Weed”) oraz korzeń maca – składniki powszechnie wykorzystywane w suplementach wspierających krążenie krwi, nastrój oraz libido. Produkt stanowi kolejne rozszerzenie funkcjonalnej linii marki, która już wcześniej wprowadziła suplementy na sen, trawienie i koncentrację.

Wprowadzenie Lemme Play odzwierciedla rosnące zainteresowanie tematyką zdrowia seksualnego w ramach codziennej profilaktyki i pielęgnacji ciała. Wraz z postępującym odtabuizowaniem tej kategorii, coraz więcej marek traktuje ją jako integralny element holistycznego podejścia do zdrowia psychicznego i fizycznego.

Rynek suplementów wspierających zdrowie seksualne zyskuje na znaczeniu zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i globalnie. Według danych Global Market Insights, wartość globalnego rynku suplementów wspomagających libido przekroczyła 2,4 mld USD w 2023 roku i prognozuje się jej dalszy wzrost w nadchodzących latach.

image
Unsplash

Globalny rynek produktów z kategorii sexual wellness, obejmujący suplementy diety, urządzenia intymne oraz kosmetyki, odnotowuje dynamiczny wzrost. Według danych Transparency Market Research, wartość tego sektora wyniosła 32,9 miliarda dolarów w 2023 roku, a prognozy wskazują na osiągnięcie 65,1 miliarda dolarów do 2034 roku.  W Stanach Zjednoczonych rynek ten również rośnie – z 11 miliardów dolarów w 2022 roku do prognozowanych 20 miliardów dolarów w 2030 roku.

Wzrost ten napędzany jest przez rosnącą akceptację społeczną tematów związanych z dobrostanem seksualnym, szczególnie wśród kobiet. Coraz więcej marek inwestuje w produkty wspierające zdrowie intymne, co prowadzi do destygmatyzacji tej kategorii i integracji z szerszym rynkiem wellness. Jednakże, mimo postępów, branża nadal napotyka na przeszkody, takie jak ograniczenia w reklamie na platformach cyfrowych. Badania Center for Intimacy Justice wykazały, że w 2025 roku Google odrzucił 66 proc. reklam dotyczących zdrowia seksualnego kobiet, TikTok 48 proc., a Meta aż 84 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. maj 2025 12:04