StoryEditor
Producenci
20.01.2023 00:00

Clochee angażuje się w profilaktykę nowotworową

Clochee – polska marka kosmetyków naturalnych i wegańskich – została partnerem konferencji „Bo ważna jesteś TY!”, która odbędzie się 22 stycznia 2023 r. w ramach Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy. Rak szyjki macicy jest jednym z najczęściej występujących nowotworów u kobiet w Polsce, w skali świata czwartym. Nadal umieralność jest na wysokim poziomie, choć nowotwór wcześnie wykryty jest wyleczalny w 99 proc. przypadków.

W ubiegłym roku okres pomiędzy 17 a 23 stycznia został ustanowiony Europejskim Tygodniem Profilaktyki Raka Szyjki Macicy. W działania, które mają na celu zapobieganie występowaniu jednego z najczęściej występujących nowotworów wśród kobiet włączył się warszawski Arche Hotel Krakowska.

W niedzielę, 22 stycznia w hotelu przy Al. Krakowskiej 232 w Warszawie odbędzie się konferencja, czy też, jak nazywają to wydarzenie organizatorzy – kobiecy event – dotyczący profilaktyki nowotworowej. W panelu dyskusyjnym zasiądą m.in. dr n. med. Robert Brawura Biskupski – Samaha, specjalista w dziedzinie perinatologii, ginekologii i położnictwa oraz psycholog, terapeutka, trenerka motywacyjna Maria Rotkiel. Wydarzenie poprowadzi  dziennikarka i prezenterka telewizyjna – Agnieszka Hyży. W wydarzeniu weźmie także udział Miss Polonia 2022 – Krystyna Sokołowska.

Wśród partnerów konferencji znalazła się polska marka kosmetyczna Clochee, która ufundowała upominki dla uczestników wydarzenia.

Rak szyjki macicy jest jednym z najczęściej występujących nowotworów u kobiet w Polsce, w skali świata czwartym. W 2018 r. liczbę przypadków raka szyjki macicy na całym świecie oszacowano na 570 tys. liczba zgonów wyniosła aż 311 tys. Śmiertelność z powodu raka szyjki macicy w Polsce jest o 70 proc. (!) wyższa niż średnia Unii Europejskiej. Na wczesnym etapie rak szyjki macicy jest wyleczalny w ponad 99 proc. przypadków, dlatego profilaktyka i uświadamianie na czym ona polega ma tu ogromne znaczenie. Podstawą profilaktyki jest wykonywanie badań cytologicznych, ale pojawia się coraz więcej głosów, które wskazują, że praktykowana powinna być kolposkopia, która jest dokładniejszą diagnostyką. Trzeba jednak zauważyć jak trudny jest dostęp do lekarzy i badań w Polsce, znaczenie ma także fakt, że specjalizacja ginekologiczna praktycznie (choć nie formalnie) została sprywatyzowana. Tymczasem na raka szyjki macicy zapadają nie tylko kobiety 50-60 letnie, u których występuje on najczęściej, ale dołączają do nich coraz młodsze. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 17:38