StoryEditor
Producenci
29.06.2022 00:00

Co piąta Polka stosuje suplementację kolagenem

Kolagen to idealna propozycja dla kobiet, które pomimo akceptacji procesów starzenia, chciałyby mieć możliwość wpłynięcia na utrzymanie młodego wyglądu jak najdłużej. Do jego suplementacji zachęca Cecilie Nordstøm, założycielka Oslo Skin Lab oraz Anna Dec, ambasadorka marki.

12 proc. kobiet z trudnością akceptuje zmiany jakie zachodzą w ich wyglądzie wraz z wiekiem. Natomiast 88 proc. traktuje proces starzenia jako coś naturalnego. Jednak niema 60 proc., pomimo tej akceptacji chciałaby mieć możliwość wpłynięcia na utrzymanie młodego wyglądu jak najdłużej – to wyniki badania przeprowadzonego w grupie 500 kobiet w wieku 25-65 lat na zlecenie Oslo Skin Lab w czerwcu 2022 r.

Badane kobiety dbają o zachowanie młodego wyglądu przede wszystkim poprzez picie odpowiedniej ilości wody, regularną pielęgnację oraz zdrową dietę. Prawie połowa respondentek wskazała też suplementację jako czynnik spowalniający procesy starzenia się skóry. Co piata przyznała, że stosuje suplementację kolagenem.

– Kolagen to idealna propozycja dla kobiet, które pomimo akceptacji procesów starzenia, chciałyby mieć możliwość wpłynięcia na utrzymanie młodego wyglądu jak najdłużej – przekonywała Anna Dec, ambasadorka Oslo Skin Lab, podczas spotkania prezentującego tę norweska markę.

O idei jej powstania oraz swoim pomyśle na suplementację kolagenu opowiadała Cecilie Nordstøm, założycielka Oslo Skin Lab. Opowiedziała o własnych doświadczeniach, akceptacji upływającego czasu, początkach marki w Norwegii oraz jej rozwoju w Europie i USA. Zdradziła, że marka obecna jest na rynku od 5 lat. Najpierw była w Skandynawii, potem przyszedł czas na rynki czeski i słowacki. Teraz firma przymierza się do otwarcia swojej filii w Stanach Zjednoczonych. 

– Kolagen zwany jest białkiem młodości i odgrywa niezwykle ważną rolę, pomagając w utrzymaniu jędrnej, elastycznej skóry. The Solution Beauty Collagen to sproszkowany, hydrolizowany kolagen. Jego cząsteczki są rozkładane na peptydy, czyli krótkie łańcuchy aminokwasów, z których korzysta nasza skóra. Wystarczy jedna saszetka dziennie – powiedziała Natalia Zgorzelska, commercial manager Oslo Skin Lab.

Podczas spotkania odbyła się również dyskusja ekspertek i sympatyczek marki na temat slow angingu. Jedna z nich – Małgorzata Pieczyńska, aktorka, instruktorka jogi przynała, że w ciągu kilku miesięcy stosowania kolagenu stan jej skóry bardzo się poprawił, a zmarszczki spłyciły się. 

–  W pielęgnowaniu piękna liczy się regularność, konsekwencja, żarliwość, świadomość. To musi być podejście holistyczne. Jednym z jego elementów jest odpowiednia suplementacja. Kolagen to wisienka na torcie naszej dbałości o siebie – dodała.

Na koniec David Gaboriaud zaprezentował dania z dodatkiem The Solution Beauty Collagen, czyli bezsmakowego kolagenowego proszku oferowanego w saszetkach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. listopad 2025 17:59