StoryEditor
Producenci
26.01.2024 09:54

Cosmo Group wzmacnia dział marketingu o nowe liderki

Anna Uptas, dyrektor marketingu CEE (z lewej), Olga Naparty-Małysz. head of communication CEE, Cosmo Group / materiały prasowe Cosmo Group
Cosmo Group wprowadza strategiczne zmiany w strukturze organizacyjnej. Stanowisko dyrektor marketingu CEE objęła Anna Uptas, a w jej zespole na rolę head of communication CEE została zatrudniona Olga Naparty-Małysz.

Cosmo Group, właściciel marek: Neonail, Neo Make Up, Mylaq i Staylac, powiększa zespół w obszarze marketingu o komunikacji. Do firmy dołączyły Anna Uptas na stanowisko dyrektor marketingu CEE oraz Olga Naparty-Małysz na stanowisko kierownika komunikacji CEE.

Anna Uptas to menedżerka z 16-letnim stażem w największych organizacjach FMCG na świecie: Unilever, Danone, Mondelez czy PepsiCo, gdzie budowała zarówno marki globalne, jak i lokalne w Polsce oraz w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Jej ogromna pasja, strategiczne podejście do budowania biznesu, umiejętności budowania marek z misją i odwaga w kwestionowaniu statusu quo stanowią solidne fundamenty dla dynamicznego rozwoju zarówno całego działu marketingu, jak i marek z portfolio grupy – podała firma w komunikacie. Anna Uptas będzie raportować  bezpośrednio do Zarządu Cosmo Group, mając w swojej odpowiedzialności obszary brandingu, trade marketingu i komunikacji dla wszystkich rynków CEE.

Czytaj także: Chiara Ferragni będzie promować polską markę Neonail 

Olga Naparty-Małysz ma 19-letnie doświadczenie zdobyte w Red Bull. Przynosi ze sobą ekspertyzę w obszarach takich jak: tworzenie treści, produkcja i strategiczne planowanie działań komunikacyjnych. Do jej obowiązków należy m.in.: opracowanie i wdrażanie strategii komunikacji w kanałach digitalowych dla wszystkich marek, budowanie świadomości marek, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna dla rynków CEE. Raportować będzie bezpośrednio do dyrektor marketingu, nadzorując obszary takie jak: content marketing, social media, influencer marketing, PR oraz dział foto i graficzny.

- Nasz zespół powiększył się o dwie liderki o imponujących ścieżkach zawodowych (...). Przed nami wielkie i wyjątkowe projekty, dlatego jestem pewna, że wspólnie jesteśmy gotowi sięgać powięcej. Witamy na pokładzie - skomentowała Kamila Błażejewska, wiceprezes Zarządu Cosmo Group.

Cosmo Group to jedna z wiodących międzynarodowych firm z sektora beauty, jest liderem sprzedaży w kategorii lakierów hybrydowych na polskim rynku. W portfolio firmy znajdują się marki: Neonail, Neo Make Up, Mylaq i Staylac.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2025 18:20