StoryEditor
Producenci
17.11.2022 00:00

Coty podsumowuje działania związane ze zrównoważonym rozwojem i przedstawia nowe cele środowiskowe

Firma Coty publikowała raport na temat zrównoważonego rozwoju za rok obrotowy 2022. Przedstawia w nim postępy poczynione w realizacji korporacyjnej strategii dotyczącej zobowiązań środowiskowych oraz zrównania płac i praw do urlopów rodzicielskich pracowników. Zaprezentowała też nowe cele środowiskowe

Firma Coty, w raporcie dotyczącym zrównoważonego rozwoju za rok obrotowy 2022, przedstawiła pełny obraz działań od lipca 2021 r. do czerwca 2022 r. Najważniejsze jego punkty to nowe zobowiązania środowiskowe dotyczące opakowań i emisji dwutlenku węgla oraz zapewnienie równości płac i praw pracowniczych.

– Tworzymy przyszłościowe produkty, które zapewniają nowe, innowacyjne i po prostu lepsze rozwiązania oparte na nauce. Musimy nadal przesuwać granice tego, co jest wygodne i oczekiwane, znajdując nowe sposoby działania – mówi Sue Y. Nabi, mówi dyrektor generalna Coty.

Nowe środowiskowe zobowiązania Coty

Firma Coty w swoim raporcie zrównoważonego rozwoju przedstawiła nowe krótkoterminowe cele redukcji emisji gazów cieplarnianych. Zobowiązuje się w nich do redukcji emisji gazów cieplarnianych o 50 proc. do 2030 roku od roku bazowego 2019 r. oraz do wzrostu rocznego pozyskiwania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych z 5 proc. w roku kalendarzowym 2019 do 100 proc. do 2030 r.

Coty wprowadziła również nowe cele w zakresie opakowań jako kluczowy czynnik zmniejszający ślad węglowy firmy. Wśród nich jest 20-proc. redukcja opakowań do 2030. Kolejny punkt to przestawienie całej produkcji opakowań tekturowych na surowiec z certyfikatem FSC lub PEFC do 2025 r. Oprócz tego do 2030 r. 30 proc. opakowań plastikowych ma powstawać materiałów pochodzących z recyklingu pokonsumenckiego (PCR).

Cel dotyczący odpadów niemal zrealizowany

W roku finansowym 2022 firma Coty niemal zrealizowała cel, jakim jest redukcja o 80 proc. odpadów z fabryk i centrów dystrybucyjnych wysyłanych na wysypiska. Wyznaczony próg czasowy na jego osiągnięcie to 2030 r. Recyklingiem już teraz zostało objętych 79,8 proc. odpadów.

Zapewnienie równości płac i praw pracowniczych

W raporcie Coty ogłosiła, że osiągnęła swój cel, jakim jest sprawiedliwe płacenie za podobne role i wyniki, niezależnie od płci, do 2022 roku. Przypomniała, że wprowadziła nową globalną, neutralną pod względem płci politykę urlopów rodzicielskich, zapewniającą dostęp do w pełni płatnych urlopów wszystkim pracownikom zakładającym lub powiększającym rodziny.

Czytaj też: Coty wprowadza neutralny płciowo urlop rodzicielski

Zrównoważone innowacje produktowe - opakowania i certyfikaty

Coty jest również dumna z tego, że wprowadziła zrównoważone innowacje produktowe we wszystkich swoich markach. Nowy Chloé Naturelle Intense to pierwszy zapach wielokrotnego napełniania w portfolio Coty.

Czytaj też: Coty wprowadza pierwsze perfumy Chloé wielokrotnie napełnialne z certyfikatem C2C

Przy wprowadzaniu na rynek nowej linii żeli pod prysznic Adidas Active Skin & Mind firma postawiła na opakowania z recyklingu pokonsumenckiego. Butelki wykonano w 99,8 proc. z PCR, a zakrętka w 48 proc. Do tego masa opakowań w porównaniu z oryginalnym podstawowym asortymentem produktów marki została zredukowana o ponad 18 proc. W ofercie znalazły się też pierwsze produkty do pielęgnacji ciała z możliwością powtórnego napełniania.

Coty rozszerzyła również swoją ofertę produktów wolnych od okrucieństwa. Rimmel, Manhattan i Risqué niedawno dołączyły do ​​marki Covergirl, która już wcześniej uzyskała certyfikat Leaping Bunny wystawiany przez Cruelty Free International.

Czytaj też: Rimmel dołączył do programu Cruelty Free International Leaping Bunny

– To był ekscytujący rok dla Coty na drodze do zrównoważonego rozwoju i jestem bardzo dumny z naszych osiągnięć w zakresie równości płci oraz naszych nowych zobowiązań dotyczących emisji dwutlenku węgla i opakowań. Coty zmienia standardy piękna i podobnie podchodzimy do naszych ambicji w zakresie zrównoważonego rozwoju. Naprawdę wierzę, że będziemy w stanie przewodzić i wprowadzać znaczące zmiany w naszej branży – podsumował dr Shimei Fan, dyrektor naukowy Coty.

Czytaj też: Coty stawia na innowacje w produktach pielęgnacji skóry. Podwoi ich sprzedaż do 2025 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 19:36