StoryEditor
Producenci
30.09.2025 16:17

Coty rozważa sprzedaż CoverGirl i Rimmel i stawia na segment perfum

Kosmetyczny gigant bierze pod uwagę sprzedać kilku swoich marek masowych. / Shutterstock

Amerykańska firma Coty ogłosiła we wtorek rozpoczęcie strategicznego przeglądu swojego biznesu konsumenckiego, który może zakończyć się sprzedażą marek takich jak CoverGirl czy Rimmel. Producent kosmetyków planuje skoncentrować się na bardziej rentownym segmencie perfum, odpowiadając w ten sposób na zmieniające się warunki rynkowe. Pod lupą znajdzie się przede wszystkim segment kolorowych kosmetyków masowych o wartości 1,2 miliarda dolarów oraz samodzielny biznes w Brazylii generujący przychody rzędu 400 milionów dolarów.

Decyzja Coty jest odpowiedzią na pogarszającą się sytuację w sektorze masowych kosmetyków kolorowych w USA. W ostatnich miesiącach sieci drogeryjne ograniczały zatowarowanie, a konsumenci – z powodu rosnących kosztów życia – zaczęli ciąć wydatki. Segment ten dodatkowo tracił udziały na rzecz tańszych marek internetowych. Jak podają przedstawiciele spółki, popyt osłabiły także działania antykradzieżowe w sklepach oraz zmiany w polityce imigracyjnej.

Tymczasem segment perfum prestiżowych rośnie w szybkim tempie. Według Circana, w 2024 roku wartość rynku wzrosła o 12 proc., podczas gdy kosmetyki kolorowe masowe spadły o 3 proc. rok do roku. W pierwszej połowie 2025 roku sprzedaż perfum luksusowych w USA zwiększyła się o kolejne 6 proc. Coty, posiadające licencje m.in. na marki Gucci, Chloé i Burberry, planuje skonsolidować wszystkie zapachy w jednym dziale, który odpowiada już za 69 proc. sprzedaży całej firmy.

W roku zakończonym 30 czerwca 2025 r. dział kosmetyków konsumenckich Coty, z rocznymi przychodami 2,07 mld dolarów, zanotował 5 proc. spadek sprzedaży like-for-like. Jednocześnie perfumy – zarówno prestiżowe, jak i konsumenckie – rosły w tempie od 2 proc. do 9 proc. Spółka zmaga się jednak z presją na marże: wolne przepływy pieniężne zmalały do 277,7 miliona dolarów, a całkowite zadłużenie przekroczyło 4 miliardy dolarów.

Historia pokazuje, że Coty już wcześniej podejmowało działania restrukturyzacyjne. W 2020 roku spółka sprzedała większościowy pakiet w biznesie profesjonalnym Wella funduszowi KKR, a obecnie stara się zbyć pozostałe 26 proc. udziałów. Obecny przegląd ma na celu wzmocnienie bilansu i maksymalizację długoterminowej wartości. Mimo że akcje Coty straciły w 2025 roku prawie połowę swojej wartości, informacja o możliwej sprzedaży marek masowych podniosła kurs o 3 proc. w handlu przedsesyjnym. Obecna kapitalizacja rynkowa firmy wynosi około 3 miliardy dolarów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.10.2025 21:45
Burmistrz Krotoszyna w siedzibie Opcji Natury – laureatki pięciu Pereł Rynku 2025
Opcja Natura /IG

Natalia Robakowska, burmistrz Krotoszyna, była gościem w siedzibie firmy kosmetycznej Opcja Natura. Okazją było przyznanie krotoszyńskiej, rodzinnej manufakturze kosmetyków naturalnych Srebrnej Perły Rynku Kosmetycznego przez Wydawnictwo Gospodarcze i Wiadomości Kosmetyczne.

Opcja Natura zdobyła w tym roku w sumie aż pięć Pereł Rynku za swoje produkty, wytwarzane w rodzinnym Krotoszynie.

W Opcji Natura stawiamy na autentyczność, prostotę i rzemiosło. To dla nas ogromna radość i wyróżnienie, że możemy dzielić ten moment właśnie tutaj, w miejscu, w którym wszystko się zaczęło” – pisze marka we wpisie na swoim koncie instagramowym, podkreślając swój silny związek z rodzinnym miastem.

Opcja Natura równa się Krotoszyn. To tu narodziły się nasze pomysły, wartości i działania. To tu, lokalnie, codziennie tworzymy, rozwijamy się i współpracujemy. Wierzymy, że najlepsze rzeczy powstają z potrzeby serca – a sercem Opcji Natury zawsze był Krotoszyn” – deklaruje firma.

Dziękujemy pani burmistrz za obecność, dobre słowo i wsparcie. To spotkanie to dla nas potwierdzenie, że lokalność ma wielką moc. Bo kochamy działać lokalnie. Naturalnie. Razem." – deklaruje Agata Suliga, właścicielka i twórczyni marki. 

image

Rozdaliśmy Perły Rynku 2025! Do jakich firm i za jakie nowości produktowe trafiły statuetki? [GALERIA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.10.2025 16:49
Kim Kardashian zamyka SKKN by Kim – czas na SKIMS Beauty
Kim Kardashian zmienia strategię swojego imperium.Shutterstock

Po nieco ponad trzech latach działalności marka SKKN by Kim oficjalnie zakończyła sprzedaż. 29 czerwca 2025 roku zniknęła z rynku, niemal bez żadnego komunikatu – nawet profil na Instagramie nie poinformował obserwatorów o zamknięciu. To kolejny kosmetyczny projekt Kim Kardashian, który nie przetrwał próby czasu – wcześniej, w 2021 roku, zakończyło działalność KKW Beauty. SKKN by Kim, uruchomione w 2022 roku, nie zdobyło jednak masowej popularności.

Wysokie ceny i brak bestselleru sprawiły, że marka nie przyciągnęła szerokiej grupy klientów. Kompletny, dziewięcioetapowy zestaw pielęgnacyjny kosztował ponad 600 dolarów, co dla wielu okazało się barierą nie do pokonania. W ciągu trzech lat na rynku SKKN by Kim nie wypuściło żadnego hero productu, który mógłby stać się rozpoznawalnym symbolem brandu. Krytycy wskazywali też na podobieństwo kosmetyków do istniejących już produktów innych firm.

Decyzja o zamknięciu wpisuje się w szerszą strategię konsolidacyjną. W marcu 2025 roku SKIMS – odnosząca ogromne sukcesy marka odzieżowa Kardashian, wyceniana na 4 mld dolarów – przejęła większościowy pakiet udziałów w SKKN oraz dodatkowe 20 proc. należące wcześniej do Coty. W tym samym czasie pojawił się pierwszy sygnał, że szykowane jest „nowe otwarcie” pod szyldem SKIMS. To właśnie wtedy na Instagramie SKKN pojawiła się zapowiedź, że marka „przygotowuje się do ponownego startu”.

Zamknięcie SKKN nie oznacza jednak wycofania się Kim Kardashian z branży beauty. Wszystko wskazuje na to, że w 2026 roku zadebiutuje SKIMS Beauty, które ma połączyć modę, pielęgnację i kosmetyki kolorowe w ramach jednej marki. Przedsmakiem tego kierunku była premiera opaski modelującej Seamless Sculpt Face Wrap – pierwszego produktu beauty sygnowanego przez SKIMS, który wywołał szeroką dyskusję w branży. W ten sposób Kim Kardashian buduje spójne imperium, w którym SKIMS stanie się marką obejmującą nie tylko ubrania, ale także produkty kosmetyczne nowej generacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. październik 2025 23:37