StoryEditor
Producenci
26.09.2022 00:00

Coty stawia na innowacje w produktach pielęgnacji skóry. Podwoi ich sprzedaż do 2025 roku

Firma Coty przedstawiła kompleksową strategię podwojenia sprzedaży produktów do pielęgnacji skóry do 25 roku obrotowego. Oznacza to, że sprzedaż powinna osiągnąć 500-600 mln dolarów. W dalszych latach wzrost ma jeszcze przyspieszyć.

Firma Coty, podczas spotkania dla inwestorów w zakładzie Coty's Monaco Skincare, przedstawiła zaktualizowaną strategię firmy w zakresie kosmetyków do pielęgnacji skóry. Produkty te, ze szczególnym uwzględnieniem marek Prestige, są jednym z sześciu strategicznych filarów rozwoju dla Coty.

– Portfolio produktów do pielęgnacji skóry firmy Coty jest jednym z najbardziej ekscytujących obszarów wzrostu w naszej działalności, a przychody mają się podwoić do 500-600 mln dol. do roku obrotowego 2025 – powiedziała Sue Y. Nabi, dyrektor generalna Coty.

Dodała, że firma powiększa zespół ekspertów w dziedzinie pielęgnacji skóry i właśnie weszła do Chin, gdzie już widać, że marki, formuły i komunikacja Coty zdobyły sobie grono klientów.

– Jednocześnie nasze działania badawczo-rozwojowe skupiają się na najszybciej rosnących potrzebach konsumentów i trendach zdrowotnych. Wszystko to daje nam pewność, że możemy wykorzystać znaczące możliwości na globalnym rynku produktów do pielęgnacji skóry o wartości 150 mld dol. – dodała Sue Y. Nabi.

W dalszej działalności Coty skupi się na pięciu kluczowych obszarach. Będzie to pełna ochrona przed słońcem, dostarczanie tlenu, wektoryzacja retinolu, naprawa DNA i mieszanki biofermentowane. Badania firmy w tych tematach sięgają kilkudziesięciu lat wstecz, a kluczowe patenty obowiązywać będą przez następnych 5-10 lat.

– Nasze badania są nastawione na to, by chronić konsumentów przed chorobami skóry, dolegliwościami wynikającymi z zanieczyszczeń i zmieniającego się klimatu oraz starzeniem się – zapewnił dr Shimei Fan, chief scientific officer w Coty

Najbardziej obiecującym segmentem w tym zakresie są prestiżowe marki Coty, czyli Lancaster, Orveda, Philosophie, Kylie Skin i SKKN by Kim.

Po wprowadzeniu wszystkich kluczowych elementów strategii, Coty spodziewa się podwoić swoje przychody z pielęgnacji skóry do roku obrotowego 2025, w porównaniu z rokiem 2022. Ma też nadzieję na dalsze przyspieszenie w roku obrotowym 2026 i później. W połączeniu z utrzymującą się dynamiką w pozostałej części działalności Coty ma to umożliwić spółce 6-8 proc. wzrost sprzedaży LFL i 9-11 proc. skorygowany wzrost EBITDA.

Firma podała, że odnotowuje silniejszy popyt na kosmetyki, co skłania ją do podniesienia perspektywy wzrostu sprzedaży LFL w 1QFY23 do +8-9 proc., z poprzednich +6-8 proc. Lepsze perspektywy są napędzane zarówno przez marki prestiżowe, jak i segment Consumer Beauty, zarówno w Europie, obu Amerykach, jak i w Global Travel Retail. Silna dynamika sprzedaży również wspiera lepsze perspektywy marży brutto w I kw., pomimo utrzymującej się presji inflacyjnej.

Czytaj też: Paweł Chrościcki, Coty: Firmy kosmetyczne poradzą sobie z wyzwaniami przyszłości [20-lecie Kosmetycznych KONFERENCJA]

Firma Coty została założona w Paryżu w 1904 r. Obecnie jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych z ofertą marek zapachowych, kosmetyków kolorowych oraz pielęgnacji skóry i ciała. Obsługuje konsumentów na całym świecie, sprzedając prestiżowe i masowe produkty w ponad 130 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 23:44