StoryEditor
Producenci
26.09.2022 00:00

Coty stawia na innowacje w produktach pielęgnacji skóry. Podwoi ich sprzedaż do 2025 roku

Firma Coty przedstawiła kompleksową strategię podwojenia sprzedaży produktów do pielęgnacji skóry do 25 roku obrotowego. Oznacza to, że sprzedaż powinna osiągnąć 500-600 mln dolarów. W dalszych latach wzrost ma jeszcze przyspieszyć.

Firma Coty, podczas spotkania dla inwestorów w zakładzie Coty's Monaco Skincare, przedstawiła zaktualizowaną strategię firmy w zakresie kosmetyków do pielęgnacji skóry. Produkty te, ze szczególnym uwzględnieniem marek Prestige, są jednym z sześciu strategicznych filarów rozwoju dla Coty.

– Portfolio produktów do pielęgnacji skóry firmy Coty jest jednym z najbardziej ekscytujących obszarów wzrostu w naszej działalności, a przychody mają się podwoić do 500-600 mln dol. do roku obrotowego 2025 – powiedziała Sue Y. Nabi, dyrektor generalna Coty.

Dodała, że firma powiększa zespół ekspertów w dziedzinie pielęgnacji skóry i właśnie weszła do Chin, gdzie już widać, że marki, formuły i komunikacja Coty zdobyły sobie grono klientów.

– Jednocześnie nasze działania badawczo-rozwojowe skupiają się na najszybciej rosnących potrzebach konsumentów i trendach zdrowotnych. Wszystko to daje nam pewność, że możemy wykorzystać znaczące możliwości na globalnym rynku produktów do pielęgnacji skóry o wartości 150 mld dol. – dodała Sue Y. Nabi.

W dalszej działalności Coty skupi się na pięciu kluczowych obszarach. Będzie to pełna ochrona przed słońcem, dostarczanie tlenu, wektoryzacja retinolu, naprawa DNA i mieszanki biofermentowane. Badania firmy w tych tematach sięgają kilkudziesięciu lat wstecz, a kluczowe patenty obowiązywać będą przez następnych 5-10 lat.

– Nasze badania są nastawione na to, by chronić konsumentów przed chorobami skóry, dolegliwościami wynikającymi z zanieczyszczeń i zmieniającego się klimatu oraz starzeniem się – zapewnił dr Shimei Fan, chief scientific officer w Coty

Najbardziej obiecującym segmentem w tym zakresie są prestiżowe marki Coty, czyli Lancaster, Orveda, Philosophie, Kylie Skin i SKKN by Kim.

Po wprowadzeniu wszystkich kluczowych elementów strategii, Coty spodziewa się podwoić swoje przychody z pielęgnacji skóry do roku obrotowego 2025, w porównaniu z rokiem 2022. Ma też nadzieję na dalsze przyspieszenie w roku obrotowym 2026 i później. W połączeniu z utrzymującą się dynamiką w pozostałej części działalności Coty ma to umożliwić spółce 6-8 proc. wzrost sprzedaży LFL i 9-11 proc. skorygowany wzrost EBITDA.

Firma podała, że odnotowuje silniejszy popyt na kosmetyki, co skłania ją do podniesienia perspektywy wzrostu sprzedaży LFL w 1QFY23 do +8-9 proc., z poprzednich +6-8 proc. Lepsze perspektywy są napędzane zarówno przez marki prestiżowe, jak i segment Consumer Beauty, zarówno w Europie, obu Amerykach, jak i w Global Travel Retail. Silna dynamika sprzedaży również wspiera lepsze perspektywy marży brutto w I kw., pomimo utrzymującej się presji inflacyjnej.

Czytaj też: Paweł Chrościcki, Coty: Firmy kosmetyczne poradzą sobie z wyzwaniami przyszłości [20-lecie Kosmetycznych KONFERENCJA]

Firma Coty została założona w Paryżu w 1904 r. Obecnie jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych z ofertą marek zapachowych, kosmetyków kolorowych oraz pielęgnacji skóry i ciała. Obsługuje konsumentów na całym świecie, sprzedając prestiżowe i masowe produkty w ponad 130 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 10:54