StoryEditor
Producenci
03.03.2021 00:00

Coty zmieni technologię produkcję swoich zapachów na bardziej ekologiczną

Produkty zapachowe Coty będą zawierać etanol pochodzący ze zrównoważonych źródeł, stworzony przy użyciu technologii wychwytywania dwutlenku węgla. W wyniku współpracy z firmą LanzaTech  do 2023 roku większość portfela zapachów Coty będzie produkowana przy użyciu etanolu wytworzonego z dwutlenku węgla wychwytywanego z emisji.

Firma Coty, jedna z największych na świecie firm kosmetycznych i globalny lider w kategorii zapachów, podpisała list intencyjny o współpracy z firmą LanzaTech, w celu  zastosowania w swoich produktach zapachowych zrównoważonego etanolu wytwarzanego z dwutlenku węgla wychwytywanego z emisji przemysłowych. Planowana współpraca wspiera program zrównoważonego rozwoju Coty "Beauty That Lasts" („Piękno, które trwa”).

Firma LanzaTech zajmuje się produkcją ekologicznych i zrównoważonych składników nowej generacji. Wykorzystuje emisje przemysłowe (takie, jak tlenek węgla i dwutlenek węgla powstające przy produkcji stali) i przetwarza gazy odlotowe z nich pochodzące na nowe, bardziej zrównoważone źródło etanolu.

Przez ostatnie dwa lata naukowcy Coty pracowali wraz z LanzaTech i partnerami ze strony produkcji nad stworzeniem zrównoważonego etanolu o wysokiej czystości, który nadawałby się do stosowania w kompozycjach zapachowych. Zaowocowało to tym, że Coty wykorzysta zrównoważony etanol wytworzony z dwutlenku węgla w procesie produkcji swoich zapachów, tak aby do 2023 r. w większości portfela zapachów firmy wykorzystywany był etanol stworzony przy użyciu technologii wychwytywania dwutlenku węgla.

Etanol jest kluczowym składnikiem pozyskiwanym do produkcji zapachów i współpraca z LanzaTech, z czasem, przyczyni się do znacznego zmniejszenia wpływu naszych produktów na środowisko. To nie tylko właściwe moralnie, takie działanie ma również sens komercyjny – biorąc pod uwagę dzisiejszego konsumenta, który słusznie domaga się, aby jego ulubione marki były zaangażowane w zrównoważony rozwój – powiedziała Sue Y. Nabi, dyrektor generalna Coty.

Sprostanie wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi wymaga współpracy wielu sektorów.   Chcemy pokazać, że recykling węgla może umożliwić zrównoważoną produkcję zapachów. Niepoddawanie węgla recyklingowi musi odejść do lamusa. Ten projekt jest przykładem naszej wizji przyszłości CarbonSmart, w której konsumenci są w stanie wybrać produkty wykonane z przetworzonego węgla – skomentowała Jennifer Holmgren, dyrektor generalna LanzaTech.

Etanol jest podstawowym składnikiem zapachów, umożliwiającym skuteczne ich rozpylenie. Zapachy Coty zawierają etanol pozyskiwany z szeregu naturalnych surowców, między innymi z trzciny cukrowej i buraków cukrowych, do produkcji których wykorzystuje się grunty, wodę i nawozy. Nowy, zrównoważony etanol pochodzący z odzyskanego z emisji przemysłowych dwutlenku węgla, zapewnia niemal zerowe zużycie wody i zmniejsza zapotrzebowanie na grunty rolne, co z kolei wspiera bioróżnorodność. We współpracy z niezależną firmą konsultingową Quantis, zajmującą się zrównoważonym rozwojem, firma Coty przeprowadziła ocenę cyklu życia swoich produktów, która wykazała istotne zmniejszenie ogólnego wpływu na środowisko dzięki wprowadzeniu tej technologii.

Planowana współpraca z LanzaTech jest ważnym krokiem dla Coty w kontekście dążenia firmy do budowania gospodarki o obiegu zamkniętym i tworzenia bardziej zrównoważonego świata. Strategia   Coty „Beauty That Lasts” („Piękno, które trwa”), która opiera się na Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDGs), zawiera szereg konkretnych, określonych w czasie celów, w tym 30% redukcję bezwzględnej emisji CO2e do 2030 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.12.2025 13:12
LVMH dodaje do portfolio udziały w niszowej marce BDK Parfums
Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 rokuIG_bdkparfumsparis

Fundusz inwestycyjny LVMH Luxury Ventures zainwestował w mniejszościowy pakiet udziałów we francuskiej niszowej marce perfumeryjnej – BDK Parfums. Krok ten ma ułatwić BDK międzynarodową ekspansję, w tym otwieranie flagowych butików oraz rozbudowę oferty.

Transakcja została sfinalizowana 26 listopada, ale nie ujawniono jej szczegółów. BDK Parfums po raz pierwszy otworzyło się na opcję inwestorów zewnętrznych. 

Jak wskazują eksperci, nie stało się to w przypadkowym momencie. Z danych Fortune Business Insights, opublikowanych w listopadzie, globalny rynek perfum, którego wartość szacowana jest na 50,46 mld dolarów w 2024 roku, ma wzrosnąć do 53,04 mld dolarów w 2025 roku. Perfumy niszowe są istotnym elementem, napędzającym ten wzrost od ponad roku. 

image
IG_bdkparfumsparis

Francuska marka perfumeryjna koncentruje się na rynku azjatyckim, szczególnie na Japonii i Korei Południowej. Jest już obecna na blisko 40 rynkach. Głównym rynkiem zbytu dla marki BDK jest Francja, a także USA i Niemcy. Kolejnym ważnym rynkiem jest Bliski Wschód, gdzie wkrótce planowane jest otwarcie butiku w Dubaju. Również sprzedaż w Wielkiej Brytanii rośnie dynamicznie. BDK niedawno uruchomiło swoją działalność również w Tajlandii, Wietnamie, Malezji i Indonezji.

Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 roku. Marka otworzyła swój pierwszy flagowy sklep w styczniu 2024 roku przy rue Saint-Honoré w Paryżu. BDK planuje również zainwestować w swój sklep internetowy, który obecnie generuje około 10 proc. przychodów marki.

image

Nisza jako strategia. Gdy niezależność staje się trendem

Marka BDK kontynuuje wzrost na rynku, odnotowując w 2025 roku 45-procentowy wzrost sprzedaży. LVMH Luxury Ventures nabyło udziały w BDK w czasie, gdy wielu inwestorów jest mocno zainteresowanych niszowymi markami perfum, co udowodniła m.in. sprzedaż Kering Beauty and Creed firmie L‘Oréal w październiku br.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 21:55