StoryEditor
Producenci
25.03.2020 00:00

Daria Prochenka, Clochee: Na razie produkcja idzie zgodnie z planem

- Obecnie produkujemy zgodnie z planem, nie przestawiamy się na nowe preparaty. Bacznie jednak obserwujemy co przynosi każdy kolejny dzień. Sygnały, które dostajemy od naszych dystrybutorów świadczą o tym, że nie będą wstrzymywane kolejne zatowarowania, ponieważ drogerie nie zostały zamknięte, a część dystrybutorów ma silne sklepy internetowe, dlatego  zachowują płynność zamówień. Przyjęliśmy w naszych założeniach także wariant pesymistyczny, że w najbliższych tygodniach zamówienia ulegną znacznemu obniżeniu - informuje Daria Prochenka, prezes zarządu firmy Clochee.

Ponieważ funkcjonujemy na zasadzie outsourcingu jesteśmy uzależnieni od sytuacji u naszych partnerów zajmujących się produkcją. Obecnie produkcja odbywa się płynnie, ale tu również trzeba podkreślić, że wszystko będzie zależało od rozwoju wydarzeń. Wystarczy, że jedna osoba z załogi zachoruje, a kwarantannie będzie musiała być poddana reszta pracowników. Część z naszych partnerów wprowadziła rotacyjny system pracy, a ci którzy mogą pracują zdalnie, więc również zauważamy dużą odpowiedzialność ze strony firm produkcyjnych.

U nas również wszyscy pracownicy pracują zdalnie z domu. Zamknęliśmy nasze punkty stacjonarne, odwołaliśmy dermokonsultacje w stacjonarnych punktach i staramy się teraz skupiać szczególnie na zamówieniach online. Odwołaliśmy też wszystkie zaplanowane spotkania, które zostaną zrealizowane jako telekonferencje.

Zmiany w eksporcie, a co za tym idzie rezygnacja naszych partnerów z zamówień, nastąpiły już na początku tego roku, ponieważ w Azji problem wirusa rozpoczął się zdecydowanie wcześniej. Dlatego na bieżąco monitorowaliśmy status pandemii i poczyniliśmy korektę naszych planów.

Co do spodziewanych strat zakładamy wariant pesymistyczny i optymistyczny, ale odpowiedź na to pytanie to niczym wróżenie z fusów. Nie mieliśmy nigdy do czynienia z takim zagrożeniem więc trudno szacować rozwój sytuacji. Myślę, że trzeba być przygotowanym do elastycznych, bieżących zachowań i szybkich zmian.

Robimy plany i staramy się przygotowywać do tego co będzie za kilka miesięcy. Wierzymy, że medycyna XXI wieku jest rozwinięta na tyle dobrze, że dość szybko znajdzie się rozwiązanie aktualnych problemów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 13:57
Coty sprzedaje ostatnie udziały w Wella i przyspiesza redukcję zadłużenia
W portfolio Coty obecnie znajdują się takie brandy jak Bruno Banani, Lancaster, Sally Hansen czy Miss Sporty.Shutterstock

Amerykański koncern kosmetyczny Coty poinformował o sprzedaży pozostałych 25,8 proc. udziałów w marce fryzjerskiej Wella do funduszu KKR za 750 mln dolarów. Transakcja zamyka wieloletni proces wyjścia Coty z tej inwestycji, przy jednoczesnym zachowaniu prawa do udziału w przyszłych wpływach z ewentualnej sprzedaży Wella lub jej pierwszej oferty publicznej.

Jak donosi Bloomberg, zgodnie z komunikatem spółki Coty będzie uprawnione do 45 proc. wpływów z potencjalnej sprzedaży lub IPO Wella po osiągnięciu przez KKR tzw. preferowanego zwrotu z inwestycji. Większość środków uzyskanych z transakcji ma zostać przeznaczona na redukcję zadłużenia, co wpisuje się w deklarowany przez spółkę cel poprawy bilansu i stabilności finansowej.

Decyzja o sprzedaży udziałów zapada w okresie wyraźnych trudności operacyjnych Coty. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka miała problemy ze wzrostem sprzedaży w segmencie mass beauty, który pozostaje pod silną presją konkurencji ze strony nowszych marek. Notowania Coty spadły w tym czasie o ponad 70 proc., choć po ogłoszeniu transakcji akcje wzrosły o około 2 proc. w handlu przedsesyjnym.

Na początku 2025 roku Coty rozpoczęło przegląd strategiczny, rozważając sprzedaż części aktywów w celu skoncentrowania się na segmencie zapachów, który pozostaje kluczowym obszarem działalności spółki. Tydzień wcześniej „Financial Times” informował, że główny akcjonariusz, JAB Holding, rozważa zmiany w kierownictwie, które mogą skutkować odejściem przewodniczącego rady nadzorczej oraz dyrektora generalnego.

Coty podkreśla, że obecna transakcja finalizuje program restrukturyzacyjny zapoczątkowany w 2020 roku, którego celem było uproszczenie portfela marek i operacji. Spółka nabyła Wella w 2015 roku od Procter & Gamble w ramach transakcji o wartości 12,5 mld dolarów obejmującej biznes kosmetyczny P&G. Założona w 1904 roku w Paryżu Coty posiada obecnie kapitalizację rynkową na poziomie około 2,8 mld dolarów i licencjonuje m.in. zapachy marek Gucci, Chloé oraz Burberry.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2025 03:27