StoryEditor
Producenci
08.07.2022 00:00

Davines inicjuje kampanię społeczno-środowiskową We Sustain Beauty

Davines, włoska marka kosmetyków fryzjerskich inicjuje kampanię społeczno-środowiskową We Sustain Beauty, która kładzie nacisk na potrzebę regeneracji natury. Zgodnie z tą ideą wprowadza do salonów fryzjerskich limitowany produkt-manifest We Stand/for regeneration.

Kampania marki Davines wzywa do podjęcia działań na rzecz łagodzenia zmian klimatycznych poprzez podnoszenie świadomości na temat znaczenia bioróżnorodności i regeneratywnego rolnictwa organicznego na skalę globalną. Inicjatywa We Sustain Beauty stanowi kulminację wysiłków marki na rzecz ochrony środowiska, opartych na idei zrównoważonego rozwoju.

Dodatkowo od lipca w salonach współpracujących z Davines dostępny jest nowy produkt z limitowanej edycji: We Stand/for regeneration – płyn do mycia włosów i ciała. Etykieta produktu wyjaśnia zaangażowanie Davines w ochronę klimatu i podkreśla znaczenie składnika aktywnego pozyskiwanego dzięki współpracy z Instytutem Rodale – pestek winogron Barbera.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć swoje zaangażowanie w inicjatywy społeczno-środowiskowe, Davines przekaże łącznie 50 tys. euro dwóm organizacjom ekologicznym. Pierwszy beneficjent to Instytut Rodale, który od ponad 70 lat promuje idee rolnictwa regeneratywnego poprzez prowadzenie badań, edukację rolników i szeroką działalność uświadamiającą konsumentów.

Instytut razem z Davines rok temu powołał do życia w Parmie Europejskie Centrum Regeneratywno-Organiczne, gdzie stosuje holistyczne metody uprawy o wysokim potencjale magazynowania dwutlenku węgla.

Wsparcie otrzyma również Fundacja Slow Food na rzecz Bioróżnorodności. Owoc zawiązanej w 2014 roku współpracy pomiędzy Davines a fundacją stanowi linia Essential Haircare. Formuły kosmetyków do codziennej pielęgnacji włosów bazują na składnikach aktywnych z śródziemnomorskich upraw Slow Food. Projekt pozwala chronić gatunki roślin zagrożonych wyginięciem, wspierając tym samym włoskich rolników i lokalną społeczność.

Davines jest firmą wyróżnioną certyfikatem B Corp.

Czytaj również: Nowa inicjatywa branży kosmetycznej. B Corp Beauty Coalition

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 10:36