StoryEditor
Producenci
16.01.2018 00:00

Delko zapowiada dalszą konsolidację rynku hurtowego

Spółka Delko prowadzi rozmowy w sprawie zakupu hurtowni Waldi z Komornik pod Poznaniem. Byłaby to kolejna firma przyłączona do grupy w ramach konsolidacji rynku hurtowego. Delko nie wyklucza także przejęć firm detalicznych i produkcyjnych.

Spółka Delko przygotowuje się do zakupu hurtowni kosmetyczno-chemicznej Waldi z Komornik pod Poznaniem. – Obecnie prowadzimy rozmowy – potwierdza Dariusz Kawecki, prezes zarządu Delko SA. – Spółka ma ustabilizowaną i silną pozycję na regionalnym rynku dystrybucji. Jej ewentualny zakup dobrze uzupełni geografię naszej sprzedaży hurtowej – dodaje.

Spółka akcyjna Delko powstała w 1995 roku. Jej założycielami byli właściciele kilkunastu hurtowni chemii gospodarczej i kosmetyków z całej Polski. Obecnie dystrybucja produktów prowadzona jest za pośrednictwem 13 dystrybutorów – hurtowni zlokalizowanych w różnych regionach kraju. Właściciele tych hurtowni są jednocześnie akcjonariuszami Delko. Spółka prowadzi także własną sieć detaliczną drogerii Blue Stop.

Władze spółki podkreślają, że nadal będą działać w kierunku konsolidacji rynku hurtowego. – Nie są wykluczone kolejne transakcje i przejęcia także firm detalicznych i produkcyjnych – zapowiada Dariusz Kawecki. Jego zdaniem kondycja branży kosmetyczno-chemicznej, zarówno w obszarze hurtu, jak i detalicznym jest ustabilizowana. – Oczywiście dynamika sprzedaży jest niższa niż w sieciach dyskontowych, ale branża ma nadal dobre wyniki finansowe i potencjał rozwojowy – mówi.

Zarząd Delko szacuje, że obecnie spółka ma około 20 proc. udziału w rynku tradycyjnym, na którym działa. Po trzech kwartałach 2017 roku firma zanotowała 12,6 proc. wzrostu sprzedaży i 26,2 proc. wzrostu zysku netto w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. – Pozwala nam to z dużym optymizmem prognozować wynik roczny i wypłatę dobrej dywidendy dla akcjonariuszy – podkreśla Dariusz Kawecki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.10.2025 13:28
LVMH utrzymuje stabilny wzrost w segmencie perfum i kosmetyków
Luksusowy konglomerat opublikował swoje wyniki.Wikimedia Commons

Dywizja Perfumes & Cosmetics koncernu LVMH odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku 2-proc. wzrost organiczny, utrzymując stabilne przychody w ujęciu dziewięciomiesięcznym. Wynik ten wskazuje na odporność segmentu luksusowych perfum i kosmetyków w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz wysokiej konkurencji w globalnym rynku beauty.

Wzrost w trzecim kwartale napędzały nowe premiery produktów i konsekwentnie realizowana strategia selektywnej dystrybucji. Najmocniejszym motorem wzrostu pozostają Parfums Christian Dior, które wprowadziły na rynek udane nowości, takie jak Miss Dior Essence, Dior Homme Parfum czy Rouge Dior On Stage. Flagowy zapach Sauvage utrzymał pozycję najlepiej sprzedającego się męskiego zapachu na świecie, umacniając dominację Diora w segmencie premium.

Drugim filarem wzrostu była marka Guerlain, której kolekcje Aqua Allegoria oraz L’Art & La Matière nadal zyskują popularność, przyciągając klientów poszukujących rzemieślniczych kompozycji zapachowych. Z kolei Parfums Givenchy rozszerzyły swoje portfolio o L’Interdit Parfum — nową, kwiatową odsłonę klasycznego zapachu marki, co pomogło umocnić jej pozycję w segmencie zapachów dla kobiet.

Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, dywizja LVMH utrzymała zrównoważony rozwój dzięki silnej marce, innowacjom produktowym i strategii koncentrującej się na segmencie prestige beauty. Stały popyt na luksusowe zapachy i kosmetyki, wspierany lojalnością klientów do marek Dior i Guerlain, pozwolił zrekompensować spowolnienie na niektórych rynkach.

2-proc. wzrost organiczny w trzecim kwartale potwierdza zdolność LVMH do utrzymania dynamiki w segmencie wysokiej klasy beauty. Koncern kontynuuje strategię opartą na innowacjach, jakości i silnej tożsamości marek, co stanowi fundament długoterminowej odporności biznesu i utrzymania pozycji lidera globalnego rynku luksusu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
15.10.2025 07:53
Unilever zdecydował o sprzedaży marki Kate Somerville. W czyje ręce trafi?
Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem 2025 rokuKate Somerville

Koncern Unilever poinformował o zamiarze sprzedaży marki Kate Somerville firmie Rare Beauty Brands. Kate Somerville to marka specjalizująca się w kosmetykach do pielęgnacji ciała, posiadająca również też obejmuje pielęgnację skóry, pielęgnację ciała oraz specjalistyczny salon piękności w Hollywood – przy Melrose Place.

W miarę jak marka wchodzi w nowy rozdział, uważamy, że jej dalszy wzrost i sukces będą najlepiej wspierane przez nowego właściciela, lepiej dopasowanego do zmieniających się potrzeb marki. Jesteśmy przekonani, że pod kierownictwem Chrisa Hobsona i zespołu Rare Beauty Brands, Kate Somerville ma przed sobą świetną przyszłość – mówi Mary Carmen Gasco-Buisson, dyrektor generalna Unilever Prestige podkreśla

Hobson, prezes i dyrektor generalny Rare Beauty Brands uważa, że akwizycja Kate Somerville stanie się kamieniem milowym dla jego firmy.

Od dawna podziwiamy ducha innowacji marki, jej zaangażowanie w pielęgnację skóry i nastawienie na efekty. To idealnie współgra z naszą misją tworzenia produktów, które zachwycają, społeczności, które wzmacniają, oraz marek, które inspirują – wyjaśnia Hobson. – Wierzymy, że Rare Beauty Brands stanie się idealnym miejscem dla Kate Somerville, z radością witamy jej oddany zespół w naszej rodzinie. Wspólnie mamy szansę na nowe możliwości rozwoju i dotarcia do jeszcze większej liczby konsumentów, zainteresowanych skuteczną i luksusową pielęgnacją skóry.

Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem tego roku (pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych).

image

Selena Gomez zapowiada premierę pierwszych perfum swojej marki Rare Beauty

Unilever to międzynarodowy koncern, zatrudniający globalnie ponad 125 tys. pracowników, którego produkty są dostępne w ponad 190 krajach. W 2024 roku koncern osiągnął obrót na poziomie 60,8 mld euro, z czego 58 proc. przychodów pochodziło z rynków wschodzących.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 08:30