StoryEditor
Producenci
16.01.2018 00:00

Delko zapowiada dalszą konsolidację rynku hurtowego

Spółka Delko prowadzi rozmowy w sprawie zakupu hurtowni Waldi z Komornik pod Poznaniem. Byłaby to kolejna firma przyłączona do grupy w ramach konsolidacji rynku hurtowego. Delko nie wyklucza także przejęć firm detalicznych i produkcyjnych.

Spółka Delko przygotowuje się do zakupu hurtowni kosmetyczno-chemicznej Waldi z Komornik pod Poznaniem. – Obecnie prowadzimy rozmowy – potwierdza Dariusz Kawecki, prezes zarządu Delko SA. – Spółka ma ustabilizowaną i silną pozycję na regionalnym rynku dystrybucji. Jej ewentualny zakup dobrze uzupełni geografię naszej sprzedaży hurtowej – dodaje.

Spółka akcyjna Delko powstała w 1995 roku. Jej założycielami byli właściciele kilkunastu hurtowni chemii gospodarczej i kosmetyków z całej Polski. Obecnie dystrybucja produktów prowadzona jest za pośrednictwem 13 dystrybutorów – hurtowni zlokalizowanych w różnych regionach kraju. Właściciele tych hurtowni są jednocześnie akcjonariuszami Delko. Spółka prowadzi także własną sieć detaliczną drogerii Blue Stop.

Władze spółki podkreślają, że nadal będą działać w kierunku konsolidacji rynku hurtowego. – Nie są wykluczone kolejne transakcje i przejęcia także firm detalicznych i produkcyjnych – zapowiada Dariusz Kawecki. Jego zdaniem kondycja branży kosmetyczno-chemicznej, zarówno w obszarze hurtu, jak i detalicznym jest ustabilizowana. – Oczywiście dynamika sprzedaży jest niższa niż w sieciach dyskontowych, ale branża ma nadal dobre wyniki finansowe i potencjał rozwojowy – mówi.

Zarząd Delko szacuje, że obecnie spółka ma około 20 proc. udziału w rynku tradycyjnym, na którym działa. Po trzech kwartałach 2017 roku firma zanotowała 12,6 proc. wzrostu sprzedaży i 26,2 proc. wzrostu zysku netto w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. – Pozwala nam to z dużym optymizmem prognozować wynik roczny i wypłatę dobrej dywidendy dla akcjonariuszy – podkreśla Dariusz Kawecki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.06.2025 14:30
Bartosz Olejarski nowym dyrektorem handlowym Kenvue na Polskę i kraje bałtyckie
Bartosz Olejarski jest nowym decydentem w Kenvue.Profil Linkedin Bartosz Olejarski

Z dniem 1 kwietnia 2025 roku Bartosz Olejarski objął stanowisko Dyrektora Handlowego na Polskę oraz kraje bałtyckie – Estonię, Łotwę i Litwę – w firmie Kenvue, odpowiedzialnej m.in. za marki Nicorette, Neutrogena i Listerine. Nowy dyrektor będzie pracować z siedziby w Warszawie i odpowiadać za rozwój działalności spółki w regionie, koncentrując się na wzmocnieniu współpracy z partnerami detalicznymi, aptekami oraz w sektorze e-commerce.

Kenvue, globalny producent produktów zdrowotnych i pielęgnacyjnych, stawia na dalszą ekspansję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wybór Bartosza Olejarskiego na nowe stanowisko ma związek z ambicjami firmy dotyczącymi wzrostu sprzedaży i umacniania relacji w kluczowych kanałach dystrybucji – zarówno w klasycznym handlu, jak i w kanałach cyfrowych. Polska oraz kraje bałtyckie to rynki, które w ostatnich latach dynamicznie rozwijają się pod względem sprzedaży produktów FMCG i farmaceutycznych.

Bartosz Olejarski wnosi do Kenvue ponad 25 lat doświadczenia w zarządzaniu sprzedażą i rozwojem marek konsumenckich. Pracował na stanowiskach kierowniczych w firmach takich jak Henkel, GSK czy Procter & Gamble, gdzie odpowiadał za rozwój biznesu zarówno w segmencie produktów OTC, jak i w handlu detalicznym. Jego kompetencje obejmują m.in. budowanie strategii sprzedażowych, zarządzanie zespołami i wdrażanie innowacji rynkowych.

Nowy dyrektor handlowy jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Gorzowie Wielkopolskim i Poznaniu oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jego doświadczenie, zdobyte zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych, ma pomóc w realizacji ambitnych celów Kenvue w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.06.2025 13:30
Pożar w laboratorium Hamilton w Gdyni. Ewakuowano 259 pracowników
Strażacy ugasili pożar w gdyńskim laboratorium.Shutterstock

Firma Hamilton prowadzi badania w wielu obszarach – od żywności i pasz, przez kosmetyki i suplementy diety, aż po substancje lecznicze i paliwa. Budynek laboratorium, w którym doszło do pożaru, ma powierzchnię około 4,5 tys. mkw i mieści się na terenie przemysłowym w Gdyni.

W piątek rano w laboratorium firmy Hamilton w Gdyni doszło do niebezpiecznego zdarzenia – wybuchła substancja chemiczna, która po upadku jednej z próbek na podłogę wywołała pożar. Zgłoszenie wpłynęło do dyżurnego o godzinie 9:43. Na miejsce natychmiast wysłano 10 zastępów straży pożarnej, co oznaczało zaangażowanie około 30 strażaków. Dodatkowo do akcji skierowano specjalistyczną grupę ratownictwa chemicznego z Gdyni.

Jeszcze przed przybyciem służb ratunkowych z budynku ewakuowano wszystkich 259 pracowników. Jak poinformował st. bryg. Łukasz Płusa z Komendy Miejskiej PSP w Gdyni, nikt nie odniósł obrażeń. Podkreślił również, że ewakuacja została przeprowadzona sprawnie i profesjonalnie. Działania strażaków skupiły się na zabezpieczeniu terenu i przeszukaniu obiektu.

Ogień został już ugaszony, a pomieszczenia są aktualnie oddymiane. Strażacy zakończyli akcję gaśniczą, ale prace na miejscu nadal trwają. Przyczyny pożaru zbada teraz policja we współpracy z biegłym z zakresu pożarnictwa, którzy ustalą, co dokładnie doprowadziło do wybuchu i ognia w laboratorium.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. czerwiec 2025 04:02