StoryEditor
Hurt i dystrybucja
30.11.2022 00:00

Grupa Delko poprawiła wyniki finansowe. Dzięki inflacji wzrosła marża, zysk netto i sprzedaż

Grupa Delko po trzech kwartałach 2022 roku zanotowała sprzedaż netto na poziomie 665 mln zł, co oznacza wzrost o 12,3 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Z powodu inflacji wzrosły też marże i zysk netto. Powiększyły się jednak równocześnie koszty działalności, a siła nabywcza Polaków spadła. Te czynniki nie przeszkadzają jednak w planowaniu przez firmę dalszych przejęć.    

Zysk netto Grupy Delko po trzech kwartałach 2022 wyniósł 22,5 mln zł (+38 proc. r/r), EBITDA 37,6 mln zł (+40 proc. r/r). Firma zanotował sprzedaż netto w kwocie 665 mln zł, co oznacza wzrost o 12,3 proc. wobec ubiegłego roku.

Zarząd spółki w komunikacie giełdowym podkreśla, że wyniki finansowe i płynność są dobre, a nawet lepsze niż rok temu. Wpływ na tę sytuację ma inflacja.

– Inflacja poprawia wynik finansowy Grupy Delko. Rośnie marża, zysk netto i sprzedaż. Gdy z kolei popatrzymy na koszty finansowe i koszty działalności – to się powiększają – zdradził Dariusz Kawecki, prezes Delko we wstępie do raportu.

Zapewnił przy okazji, że zadłużenie bankowe, jak na firmę handlową – nie jest duże, a koszty finansowania zewnętrznego są pod stałą, profesjonalną kontrolą.

– Grupa ma nadal sporą zdolność do finansowania inwestycji. Planujemy dalszy rozwój prowadzonego obecnie biznesu oraz dywersyfikację działalności. Nie wykluczamy także dalszych przejęć firm – zapewnił Dariusz Kawecki.

Według zarządy zagrożeniem dla działalności są natomiast rosnące koszty działalności, chaotyczne i niespójne prawo, spadek siły nabywczej Polaków, wojna na Ukrainie oraz COVID.

– Dla całej 60-cio osobowej kadry menadżerskiej oznacza to dużo więcej pracy i więcej zmartwień. Myślę, że damy radę – tak samo jak przy innych, wcześniejszych kryzysach gospodarczych – z których wychodziliśmy obronną ręką – zapewnił prezes Delko.

Wartość księgowa akcji 1 akcji Delko to obecnie 23,12 zł. Według zarządu kwota ta jest mocno niedoszacowana.

– Nikt nie bierze pod uwagę, że grupa jest właścicielem wielu nieruchomości komercyjnych, których wartość rynkowa jest zdecydowanie większa niż ujęta w księgach handlowych. Poza tym nie jest brana pod uwagę stała, wieloletnia dodatnia rentowność biznesu i corocznie wypłacana ciągle rosnąca dywidenda – czytamy w raporcie

Dariusz Kawecki odniósł się także do wzrost cen towarów. Zdradził, że wzrost cen detalicznych w sklepach zarządzanych przez Delko jest zbliżony do danych GUS lub lekko większy. Wiele grup towarów nie podrożało istotnie (np. alkohole, papierosy), ale część towarów podrożała powyżej wskaźników inflacji – choćby papier toaletowy (od 40 proc. do 70 proc.).

– To producenci oraz dostawcy zagraniczni dyktują dzisiaj ceny. Wzrost tych cen nie zawsze znajduje uzasadnienia w bieżącej kalkulacji cen produkcji – wyjaśnił prezes spółki i dodał, że Delko dokonuje korekt zasad współpracy z dostawcami, dążąc do zapewnienia możliwie najlepszych cen dla konsumentów.

Zarząd odniósł się też do działalności firmy w e-commerce.

– E-biznes zaczęliśmy rozwijać 1,5 roku temu. Idzie dobrze. Dynamiki super. Będziemy nadal rozwijać. Widzimy w tym przyszłość, ale w synergii z naszą obecną strukturą organizacji handlowej – czytamy w raporcie.

Prezes Grupy Delko zapowiedział wypłatę dywidendy w kwocie większej niż rok temu. Podzielił się też nadzieją, że gdy tylko minie kryzys, to za rok czy dwa Delko będzie firmą znacznie bogatszą i dużo więcej wartą na giełdzie.

Delko prowadzi sprzedaż hurtową m.in. wyrobów chemicznych, gospodarczych, kosmetyków i artykułów toaletowych, a także detaliczną sprzedaż kosmetyków i artykułów chemii gospodarczej (jest właścicielem sieci Blue Stop) oraz artykułów spożywczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
23.04.2024 10:27
Aura Distribution ogłasza plany rozwoju, zagranicznej ekspansji oraz powiększa licenyjne portfolio!
AURA DISTRIBUTION zmienia nazwę, powiększa profil działalności, otwiera się na europejskie rynki i popisuje nowy kontrakt licencyjny!AURA DISTRIBUTION
Aura Distribution dotychczas zajmująca się głównie dystrybucją trendujących na rynku światowym kosmetyków i akcesoriów ogłasza swoje plany rozwoju na rok 2024!

Firma, która wprowadziła i z powodzeniem rozwinęła na rodzimym rynku marki takie jak Cettua, Quret, Jumiso czy licencyjne produkty kosmetyczne Pusheen podjęła plany rozwoju Działu Produkcji oraz podpisała kontrakt z kilkoma kultowymi licencjami.

 

Jak zapowiada CEO AURY - Aldona Wołoszyn, rok 2024 przyniósł w jej firmie wiele zmian, a te opisane poniżej to dopiero początek.

NOWA NAZWA, ROZWÓJ FIRMY!

image
AURA DISTRIBUTION
Po wielu latach opierania biznesu na modelu dystrybucyjnym, firma podjęła działania mające na celu wzrost jej rynkowego potencjału. W ślad za tym postanowiła rozbudować Dział Produkcyjny oraz skupić się na rozwoju marek własnych. Z tego powodu zmianie uległa nazwa firmy i w najbliższym czasie będzie funkcjonowała pod nową - AURA S.P. Z.O.O. Zmiana ta jest podyktowana ułatwieniem w komunikacji i zapamiętaniu w świadomości klientów firmy i jej działaności.

Nie oznacza to jednak rezygnacji z dystrybucji kosmetyków i akcesoriów światowych marek, których renomę AURA wiele lat budowała na polskim rynku. To ramię biznesu będzie nadal prężnie się rozwijać i wzrastać, a wiele wskazuję, że będzie to wzrost jeszcze bardziej dynamiczny niż dotychczas.

EKSPANSJA NA RYNKI EUROPEJSKIE!

To właśnie ogromne doświadczenie dystrybutorskie skłoniło CEO firmy do otwarcia się na rynki eksportowe. Po ogromnym sukcesie importowanych przez nią kosmetyków w Polsce, postawiła sobie za cel zaprezentowania i sprzedaży własnych kosmetyków i akcesoriów w całej Europie. Jednym z pierwszych kroków podjętych w tej sprawie był udział w corocznych, największych targach kosmetycznych COSMOPROF BOLOGNA 2024. Po raz pierwszy firma AURA zaprezentowała się na nich w roli wystawcy, a na swoim kolorowym i przyciągającym wzrok stoisku premierę miały kosmetyki oraz akcesoria pod własnym logo.

Przedstawione propozycje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem - docenione zostały za jakość, designe, pomysłowość i dostosowanie do aktualnych potrzeb klientów na świecie. Uczestnictwo w targach przyniosło dużą ilość kontaktów biznesowych, które w najbliższym czasie zaprocentują pierwszą w historii firmy ekspansją na rynki zagraniczne.

Na wspominanych wyżej targach premierę miały także nowe licencję, które pod koniec 2023 roku  dołączyły do już bogatego portfolio firmy AURA! Do dotychczasowych produktów z kultowym kotem Pusheen oraz z bohaterami  bajek czy filmów takich jak Harry Potter, Wonder Women, Batman, Spider Man, Tom and Jerry, Looney Tones czy FRIENDS dołączają licencje spod znaku globalnego partnera - firmy MATTEL!  Dzięki tej współpracy ofertę firmy AURA wzbogacą kosmetyki i akcesoria sygnowane licencjami Barbie, Hot Wheels i powracających po wielu latach Monster High! Tym samym AURA staje się firmą z jednym z największych portfolio licencyjnym (w kategorii kosmetyków i akcesoriów kosmetycznych) w Polsce, ale i w Europie

W najbliższym czasie, między innymi na łamach portalu Wiadomości Kosmetyczne prezentowane będą odmienione produkty z portfolio firmy AURA.

Serdecznie zapraszamy do śledzenia firmowych kanałów social media @aurashop.pl (instagram, Facebook)

Kontakt handlowy:

POLSKA: Iwona Kulka, Dyrektor ds. sieci: [email protected], tel. 729-212-625

EKSPORT: Anna Ryszka, Export Department: [email protected] tel: 604-867-467

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. maj 2024 09:49