StoryEditor
Producenci
08.09.2019 00:00

Dior oskarżony o rasistowską kampanię perfum

Marka została oskarżona o "przywłaszczenie kulturowe i rasizm" po tym, jak w jej reklamie wystąpił rdzenny Amerykanin. Konsumenci zareagowali mocno na luksusową francuską firmę Dior twierdząc, że jej kampania zapachowa perfum Sauvage była nieodpowiednia kulturowo.

Problemy wizerunkowe firm związane z kwestiami kulturowymi nie mają końca. Ostatnio konsumenci rzucili się na Diora z powodu kampanii perfum Sauvage, „rasistowskiej” ich zdaniem, z udziałem aktora Johnny'ego Deppa.

W reklamie, która od tego czasu została wycofana, Dior przedstawia Indianina tańczącego w tradycyjnych strojach wraz z wieloletnim ambasadorem marki Dior, Johnnym Deppem.

Jednak to właśnie hasło Sauvage natychmiast wywołało krytykę - z franc. dziki. „Nazwanie nas dzikimi w innym języku i akcencie nie usuwa długotrwałej historycznej przemocy i rasizmu, których wciąż doświadczamy” - skomentował jeden z oburzonych internautów. "Rażące lekceważenie rodzimej kultury"  czy "Pokazanie obrazów, które są obraźliwe, rasistowskie i po prostu błędne” - to jedene z licznych zarzutów, które padły pod adresem francukiego koncernu Dior.

W odpowiedzi Dior przesłał oświadczenie opublikowane na łamach Cosmetics Business: „Dom Dior pragnie odpowiedzieć na silne reakcje na zwiastun nowej kampanii dotyczącej zapachu Dior Sauvage. Występuje w nim artysta indiański, wykonujący tradycyjny Fancy Dance. Kampania została zainspirowana głębokim i bogatym dziedzictwem i kulturą rdzennych Amerykanów, które Dom Diora darzy najwyższym szacunkiem. Aby zapewnić dokładność i włączenie, Dior ściśle współpracował z rodzimymi konsultantami, artystami, pisarzami i tancerzami, a także stowarzyszeniem Americans for Indian Opportunity (AIO). Marka jest od dawna zaangażowana w walkę z rasizmem lub jakąkolwiek dyskryminacją i będzie kontynuowała tę pracę i stanowczo wspierała organizacje walczące z tymi obciążeniami. W odpowiedzi na te reakcje zwiastun został usunięty, a nowa kampania ukaże się w późniejszym terminie”.

W ostatnich latach przemysł kosmetyczny naraził się opinii publicznej z powodu zawłaszczania symboli ważnych dla danej kultury.  Na przykład marka kosmetyczna Rihanny, Fenty Beauty, uraziła Japończyków nazwą kosmetyku Geisha Chic, która została określona jako „nieodpowiednia” i „rasistowska". Z kolei marka makijażowa Becca Cosmetics otrzymała ostrzeżenie po przyciemnieniu skóry modelki, która miała pokazać integrację podczas premiery podkładu Skin Love.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.11.2025 10:50
Katarzyna Paciorkowska i Jarosław Brzozowski dołączają do zespołu Floslek
Stanowisko marketing managera w firmie Floslek obejmuje Katarzyna Paciorkowska, od ponad 15 lat związana z branżą beautymat.pras.

Floslek, polska marka dermokosmetyczna z ponad 30-letnim doświadczeniem, wchodzi w nowy etap rozwoju. Do zespołu dołączyły dwie osoby, które wzmocnią działania w obszarze sprzedaży i marketingu. Są to Jarosław Brzozowski - nowy dyrektor sprzedaży w firmie, a także Katarzyna Paciorkowska, obejmująca stanowisko marketing managera.

Wzmocnienie kompetencji w sprzedaży

Jarosław Brzozowski, nowy dyrektor sprzedaży Floslek, będzie odpowiadał za rozwój sprzedaży w Polsce oraz współpracę z kluczowymi partnerami handlowymi.

Wspólnie z zespołem chcemy budować jeszcze bliższe relacje z partnerami handlowymi i konsekwentnie rozwijać potencjał marki Floslek w nowoczesnych kanałach sprzedaży – podkreśla Jarosław Brzozowski. Jest on od ponad 20 lat związany z branżą kosmetyczną i farmaceutyczną, odpowiadał za sprzedaż i strategię rozwoju wielu polskich marek, m.in. Soraya, Dermika, Salvequick, Bio-Oil, Natura Siberica, Organic Shop, Janda czy Rosa Impex.

image
Jarosław Brzozowski - nowy dyrektor sprzedaży Floslek
mat.pras.

W Spółce Floslek odpowiada za przygotowanie i wdrożenie nowej strategii sprzedażowej i cenowej w poszczególnych kanałach dystrybucji – w pełnej synergii z nowoczesnym wymiarem marketingowym produktów.

Nowoczesny marketing z emocją

Stanowisko marketing managera zajmie Katarzyna Paciorkowska, od ponad 15 lat związana z branżą beauty. Ma ona na swoim koncie ma liczne sukcesy w kreacji, wdrożeniach i rozwoju marek z segmentów: makijaż, pielęgnacja skóry i włosów oraz perfumeria. Odpowiadała za strategie marketingowe i komunikację 360° w firmach Verona Products Professional oraz Tenex. Jest też twórczynią start up’u Yolyn, zrealizowanego kompleksowo od pomysłu do odsprzedaży.

WSspółce Floslek zajmie się strategią komunikacji, trade marketingiem oraz wdrażaniem nowoczesnych i angażujących działań wspierających sprzedaż i wizerunek brandów w duchu new Floslek – marki nowoczesnej, otwartej i bliskiej konsumentom.

Chcemy, by Floslek był postrzegany nie tylko jako ekspert w dziedzinie dermokosmetyków, ale również jako brand nowoczesny, inspirujący i autentyczny. Naszym celem jest połączenie naukowej rzetelności z emocjonalnym, angażującym językiem komunikacji. To dla nas moment nowego otwarcia – mówi Katarzyna Paciorkowska.

Floslek z nową energią

Wzmocnienie działów sprzedaży i marketingu to element szerszej transformacji, jaką przechodzi Spółka Floslek. Firma stawia na nowoczesną komunikację, digitalowe formaty, współpracę z influencerami oraz rozbudowę oferty produktowej dopasowanej do współczesnych potrzeb konsumentów.

Floslek to marka z silnym DNA i ogromnym zaufaniem klientów. Teraz czas na jej nowy rozdział, łączący doświadczenie z nową energią i świeżym spojrzeniem – podsumowuje Katarzyna Furmanek, Prezes Zarządu Floslek Sp. z o.o.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.11.2025 10:28
Marka odzieży sportowej zadebiutuje z kolekcją zapachów
Silne dziedzictwo Champion i jego kulturowe znaczenie czynią go solidnym partnerem dla Revlon – mówi Michelle Peluso, CEO RevlonRevlon mat.pras.

Koncern Revlon podpisał globalną umowę licencyjną na perfumy z Champion – kultową amerykańską marką odzieży sportowej, należącą do Authentic Brands Group (ABG). Umowa obejmuje wprowadzenie na rynek pierwszej w historii kolekcji zapachów, wydanej pod marką Champion. Produkty mają trafić na rynek w 2027 roku.

Planowana kolekcja zapachów ma nawiązywać do charakterystycznego ducha marki Champion – odważnego, pewnego siebie i bezkompromisowo oryginalnego i będzie obejmować wyraziste zapachy dla mężczyzn i kobiet, inspirowane dziedzictwem marki oraz nowoczesną estetyką. Więcej szczegółów będzie ujawnianych w nadchodzących miesiącach.

Partnerstwo z Revlon jest naturalnym przedłużeniem ewolucji Champion – komentuje Jarrod Weber, globalny prezes ds. sportu i stylu życia w Authentic Brands Group. – W miarę jak rozszerzamy naszą obecność w modzie i lifestyle’u, zapachy stają się kolejnym obszarem naszego zainteresowania. Revlon, wieloletni, zaufany i sprawdzony partner Authentic, ma wyjątkową pozycję, aby pomóc nam stworzyć sensoryczne doznania, które rezonują z naszą globalną publicznością – dodaje prezes.

Partnerstwo jest zgodne z celem Revlon, jakim jest ożywienie działalności perfumeryjnej poprzez zbudowanie portfolio zapachów inspirowanych stylem życia, które trafia do współczesnych konsumentów.

Silne dziedzictwo Champion i jego kulturowe znaczenie czynią go solidnym partnerem dla Revlon – dodaje Michelle Peluso, CEO Revlon. – Z radością witamy Champion w naszym portfolio marek w tym kluczowym momencie zarówno dla Champion, jak i Revlon. Koncentrując się na dotarciu do kolejnego pokolenia, z radością wnosimy energię Champion do świata zapachów, co stanowi kolejny krok w odrodzeniu Revlon – podkreśla Peluso.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 12:36