StoryEditor
Producenci
27.04.2017 00:00

Do 2020 roku wszystkie produkty koncernu L’Oréal będą przyjazne środowisku

Grupa L’Oréal opublikowała raport na temat rezultatów swoich działań zmierzających do zmniejszenia jej negatywnego oddziaływania na środowisko. W 2016 roku firma m.in. zmniejszyła emisję dwutlenku węgla w fabrykach i centrach dystrybucyjnych o 67 proc. oraz udoskonaliła 82 proc. swoich produktów pod kątem wpływu na środowisko.

– Zmiany klimatyczne są faktem i wpływają one na najbardziej wrażliwe elementy naszego łańcucha wartości, na przykład na rolników i producentów niektórych naturalnych składników takich jak masło shea z Burkina Faso czy olejek arganowy z południa Maroka. Dlatego musimy działać natychmiast. Jesteśmy na półmetku naszych ambitnych działań przewidzianych na rok 2020 – powiedziała Alexandra Palt, chief sustainability officer  L’Oréal.

Do 2020 roku firma L’Oréal chce ulepszyć profil środowiskowy lub społeczny 100 proc. swoich produktów. Dotyczy to wszystkich marek koncernu, a proces ten już się rozpoczął. Niektóre z nowych produktów zaprezentowanych w 2016 roku (np. szampony i odżywki z nowej linii Biolage R.A.W. oraz szampon Garnier Ultra Doux 5 Plants) są biodegradowalne na poziomie ponad 98 proc.

Polska fabryka L’Oréal w Kaniach pod Warszawą, jako największa fabryka grupy na świecie, również miała swój wkład w zmniejszenie wpływu koncernu na środowisko. W 2016 roku zmniejszono tu emisję CO2 o 42 proc. (w porównaniu z rokiem 2015), natomiast zużycie wody niezbędnej do wytworzenia jednego produktu o – 44 proc. Zmniejszono także wielkość odpadów w przeliczeniu na produkt końcowy o 39 proc.

Firma wprowadziła też na rynek polski produkty marki L’Oréal Paris Botanicals Fresh Care, które nie zawierają silikonów, parabenów i sztucznych barwników, a dodatkowo ich opakowania są przyjazne środowisku: w 100 proc. pochodzą z recyklingu i mogą być łatwo poddane ponownemu recyklingowi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.08.2025 09:38
Sprzedaż E.l.f. Beauty rośnie m.in. w wyniku przejęcia marki Rhode
e.l.f. Beauty

E.l.f. Beauty, właściciel marek kosmetycznych E.l.f. Cosmetics, Naturium, a od niedawna Rhode, odnotował 9-procentowy wzrost sprzedaży netto w pierwszym kwartale, kończącym się 30 czerwca 2025. Wynik ten był napędzany przez wzrosty w tradycyjnym kanale detalicznym, jak i kanałach e-commerce – nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale też globalnie.

Jak podkreślił prezes E.l.f. Beauty Tarang Amin, wynikom sprzedażowym pomogło wprowadzenie na rynek serii nowych produktów. Silny wzrost nadal odnotowuje marka Naturium (kosmetyki do pielęgnacji skóry). Obecne dobre wyniki są “kontynuacją konsekwentnego, wiodącego w swojej kategorii wzrostu”, jaki firma osiągała w ciągu ostatnich 26 kwartałów.

E.l.f. Beauty nie przedstawiło prognoz finansowych na rok obrotowy 2026, tłumacząc to zbyt dużą niepewnością, związaną z potencjalnymi skutkami ceł. Jednak w pierwszej połowie roku firma przewiduje wzrost sprzedaży netto, przekraczający 9 proc. Firma E.l.f. Beauty, która ograniczyła produkcję w Chinach do „niewiele mniej” niż 75 proc. z blisko 100 proc. jeszcze w 2019 roku, poinformowała, że optymalizuje swój łańcuch dostaw, dywersyfikuje działalność i planuje podwyżki cen, aby stawić czoła trudnościom związanym z amerykańskimi cłami.

Zysk netto za ostatni kwartał wyniósł 33,3 mln USD.

W trakcie ostatniego kwartału E.l.f. Beauty potwierdziło przejęcie marki Rhode, stworzonej przez Hailey Bieber, finalizując tę transakcję 5 sierpnia.

Zobacz więcej: Rhode debiutuje w Europie; marka trafi także do Polski

Marka Rhode została wprowadzona na rynek w 2022 roku, szybko przekształcając się z małej marki w dużego gracza na rynku kosmetycznym. Do popularności Rhode przyczyniła się w dużym stopniu popularność Hailey Bieber i jej skuteczne działania influencerskie w social mediach. Do 2024 roku amerykańska firma odnotowała sprzedaż w wysokości 212 mln dolarów w ciągu 12 miesięcy, kończących się 31 marca.

Zobacz też: Lato 2025: oto cztery kluczowe trendy w makijażu, dominujące w social mediach

Dla E.l.f. Beauty, która w 2023 roku przejęła markę Naturium za 333 mln dolarów i wraz z piosenkarką Alicią Keys rozwinęła Keys Soulcare, przejęcie Rhode dodatkowo wzmacnia obecność grupy na rynku prestiżowych kosmetyków do pielęgnacji skóry.

W ramach zawartej umowy, Hailey Bieber obejmie rozszerzone stanowisko dyrektor kreatywnej marki oraz szefowej ds. innowacji, pełniąc jednocześnie funkcję doradcy strategicznego dla całej grupy E.l.f. Beauty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.08.2025 11:41
Shiseido tnie etaty po stratach Drunk Elephant
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację zasobów ludzkich.Shutterstock

Obecne działania firmy wpisują się w szerszy proces przeglądu strategii po nieudanych przejęciach z przeszłości oraz w kontekście osłabienia rynku pielęgnacyjnego w USA. Shiseido prowadzi globalne cięcia kosztów i planuje ogłosić nowy średnioterminowy plan strategiczny do końca 2025 roku.

Japońska firma kosmetyczna Shiseido ogłosiła redukcję 300 miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych w związku z utrzymującymi się stratami marki pielęgnacyjnej Drunk Elephant. Problemy operacyjne tej marki przyczyniły się do straty operacyjnej w regionie amerykańskim w wysokości 5,8 miliarda jenów (ok. 165 milionów zł). Zwolnienia są częścią szerszego planu restrukturyzacji kosztowej, który ma przynieść oszczędności w USA rzędu 15 miliardów jenów do 2026 roku.

Mimo trudności na rynku amerykańskim, Shiseido odnotowało zysk netto w wysokości 9,5 miliarda jenów za pierwsze półrocze 2025 roku, głównie dzięki restrukturyzacji przeprowadzonej w Japonii i Chinach. Natomiast sprzedaż w Stanach Zjednoczonych spadła w tym samym okresie o 10 proc., co znacząco obciążyło wyniki finansowe firmy na rynkach zachodnich.

Jednym z głównych źródeł problemów była marka Drunk Elephant, której zakłócenia w łańcuchu dostaw w 2024 roku doprowadziły do odpływu klientów i pogorszenia sprzedaży nie tylko w USA, ale również w Europie. Shiseido zapowiada, że podejmie próbę repozycjonowania tej marki od 2026 roku, by poprawić jej konkurencyjność i odbudować zaufanie konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. sierpień 2025 11:17