StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Dorota Topolska, Elfa Pharm: W modzie jest slow life i świadomy konsumpcjonizm

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Dorota Topolska, członek zarządu, Elfa Pharm.

Przed nami rok… dynamiczny, planujemy sporo zmian, między innymi w liniach kosmetycznych już obecnych w naszej ofercie.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie... sprostanie stale zmieniającym się wymaganiom klientów. Coraz więcej napływa do nas kosmetyków zagranicznych, jak również nowych trendów, np. azjatyckich, którym ulegają konsumenci. Polskie marki, aby dotrzymać im tempa, będą musiały szybko i sprawnie wprowadzać na rynek kosmetyki wpisujące się w te trendy. Po roku 2016 widać, że rodzime marki są silne, ale mimo to zagraniczne marki stale zyskują na popularności i stają się realnym zagrożeniem.

Największej dynamiki spodziewamy się w… pielęgnacji twarzy. Konsumenci coraz chętniej eksperymentują nawet z kosmetykami do pielęgnacji twarzy, których do tej pory zwykle nie zmieniali.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to można powiedzieć, że dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… mocno rozwijającej się sprzedaży internetowej.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… z jednej strony rozwijający się nadal trend slow life i świadomego konsumpcjonizmu, np. czytanie składów kosmetyków i produktów spożywczych, świadoma pielęgnacja, większa uważność w stosunku do potrzeb swojej skóry i ciała, pielęgnacja traktowana jako czas dla siebie i relaks. Z drugiej strony – minimalizm. W kosmetyce sięganie po produkty, których stosowanie nie zajmuje wiele czasu, bez wielu etapów nakładania, o krótkim składzie, proste w użyciu. W dobie coraz groźniejszych zanieczyszczeń powietrza modna stanie się też najprawdopodobniej ochrona włosów, skóry i ogólnie zdrowia.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą… proste składniki roślinne, z drugiej strony również zaawansowane technologicznie składniki chroniące skórę przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych.

Konsumenta 2017 charakteryzuje… coraz bardziej świadomy wybór, „wybredność” dotycząca nawet produktów tanich i prostych.

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... dalszy wzrost sprzedaży w Polsce i na rynkach zagranicznych poprzez rozszerzenie oferty. 

Obawiamy się… nieustabilizowanej sytuacji fiskalno-prawnej, jak np. zmiany w prawie farmaceutycznym, oraz niestabilnego kursu euro – waluty, w której realizujemy większość zakupów opakowań i surowców.

W 2016 r. udało nam się… zwiększyć obroty o blisko 60 proc. Jesteśmy młodą firmą, od niespełna sześciu lat na polskim rynku, więc dużo łatwiej jest nam realizować duże wzrosty niż innym, uznanym polskim firmom.

Nasze najbardziej udane wdrożenie 2016 r. to… linia wzmacniająca przeciw wypadaniu włosów Basil Element i nowe wyroby w linii O’Herbal.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.08.2025 10:49
Unilever stawia na kategorie beauty oraz wellness – i zwiększa sprzedaż
Działania Unilever w ostatnimi okresie mają na celu dalszy rozwój kategorii urody i pielęgnacji osobistej, o czym świadczą m.in. niedawne przejęcia takich marek, jak Wild i Dr. SquatchShutterstock

Koncern Unilever odnotował w pierwszej połowie 2025 roku wzrost sprzedaży o 3,4 proc., co potwierdziło, że plany większego skupienia się na produktach do pielęgnacji ciała i urody przyniosły rezultaty. Ogółem w segmentach beauty i wellness sprzedaż zwiększyła się o 3,7 proc., napędzana znaczącym wzrostem w segmencie wellbeing.

Kategoria produktów, mających poprawić konsumentom samopoczucie (wellbeing) odnotowała dwucyfrowy wzrost już 21. kwartał z rzędu. Prym w tej kategorii wiodą marki Liquid I.V. i Nutrafol (suplementy diety).

Produkty do pielęgnacji włosów utrzymały poziom sprzedaży bez zmian – tutaj niewielki wzrost cen został zniwelowany przez niższe wolumeny. Z kolei w segmencie produktów do pielęgnacji skóry Unilever może pochwalić się niewielkim wzrostem – przy czym marki Vaseline oraz Dove odnotowały wzrost dwucyfrowy dzięki wdrożonym innowacjom produktowym. 

Sekcja kosmetyków premium pozostała na niezmienionym poziomie. Hourglass, Tatcha i K18 odnotowały dwucyfrowy wzrost, a w przypadku marek Paula’s Choice i Dermalogica – sprzedaż spadła.

W segmencie pielęgnacji osobistej, stanowiącej 22 proc. obrotów grupy, odnotowano wzrost sprzedaży o 4,8 proc., napędzany wzrostem wolumenu o 1,4 proc. i cen o 3,3 proc. W tej kategorii liderem jest Dove przewodzi w tej kategorii, osiągając wysoki jednocyfrowy wzrost dzięki dużym wolumenom i korzystnym cenom.

Zobacz też: Unilever intensyfikuje działania w segmencie beauty na Bliskim Wschodzie

Działania Unilever w ostatnimi okresie mają na celu dalszy rozwój kategorii urody i pielęgnacji osobistej, o czym świadczą m.in. niedawne przejęcia takich marek, jak Wild i Dr. Squatch.

Zobacz też: Unilever poszerza swoje portfolio i stawia na markę kosmetyków premium dla mężczyzn

Firma deklaruje, że nadal koncentruje się na podnoszeniu jakości swojego podstawowego portfolio, czyli produktów do pielęgnacji włosów i skóry, napędzając wzrost produktów kosmetycznych premium oraz wellness poprzez selektywną ekspansję międzynarodową. Unilever stawia też mocno na konkurencyjność poprzez innowacje i angażowanie konsumentów w działania społeczne.

Jeśli chodzi o prognozy roczne, brytyjski gigant zakłada tu wzrost sprzedaży o 3-5 proc.

Nasze priorytety są jasne: mocniej skupiamy się na urodzie, wellness i pielęgnacji ciała, mocno inwestujemy w USA i Indiach, jeszcze bardziej fokusujemy się na segmentach premium i sprzedaży internetowej – podkreśla Fernando Fernandez, dyrektor generalny Unilever.

Zobacz więcej: Unilever otwiera nowe laboratorium zapachowe w USA w ramach inwestycji o wartości 100 mln euro

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.07.2025 15:34
Skims wprowadza nocną maskę modelującą twarz – nowy krok w kierunku “rzeźbienia” urody
Kolagenowa maska ma pomagać w utrzymaniu owalu twarzy.SKIMS

Marka Skims, założona przez Kim Kardashian, poszerza swoje portfolio o produkt z pogranicza mody i kosmetyki. Nowością jest Seamless Sculpt Face Wrap – elastyczna opaska na twarz, zaprojektowana z myślą o noszeniu jej podczas snu. Produkt wyceniono na 48 dolarów amerykańskich, a jego zadaniem jest modelowanie linii żuchwy przy użyciu charakterystycznej dla marki tkaniny modelującej, wzbogaconej dodatkowo o kolagenowe włókna.

Opaska dostępna jest w dwóch odcieniach: Clay i Cocoa. Zapięcia na rzep znajdują się z tyłu szyi oraz na czubku głowy, co umożliwia dopasowanie do różnych kształtów twarzy i zapewnia stabilność przez całą noc. To kolejny przykład eksperymentowania przez Skims z produktami, które balansują między bielizną modelującą a estetyką zabiegów kosmetycznych – wcześniej marka zasłynęła m.in. spodniami z wypełnionymi biodrami, modelującymi pośladki oraz biustonoszem z imitacją przekłutych sutków.

Nowa propozycja Skims wpisuje się w rosnący trend popularności nieinwazyjnych narzędzi do modelowania twarzy. Konsumenci coraz chętniej sięgają po domowe rozwiązania inspirowane zabiegami medycyny estetycznej – od rollerów i masek LED po masażery czy właśnie opaski liftingujące. Dla Skims to kolejny element strategii łączącej funkcjonalność z potencjałem do wywoływania szumu w mediach społecznościowych i budowania wiralowego zasięgu.

Choć część klientów z entuzjazmem podchodzi do nowinki, licząc na spektakularne efekty bez igieł i skalpela, nie brakuje też krytycznych głosów. Niektórzy komentatorzy zwracają uwagę, że produkty takie jak Face Wrap mogą przyczyniać się do utrwalania nierealistycznych standardów urody. Mimo to Skims nie zwalnia tempa – konsekwentnie budując pozycję marki, która redefiniuje pojęcie bielizny modelującej, coraz śmielej wkraczając na terytorium beauty tech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. sierpień 2025 12:08