StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Dorota Topolska, Elfa Pharm: W modzie jest slow life i świadomy konsumpcjonizm

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Dorota Topolska, członek zarządu, Elfa Pharm.

Przed nami rok… dynamiczny, planujemy sporo zmian, między innymi w liniach kosmetycznych już obecnych w naszej ofercie.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie... sprostanie stale zmieniającym się wymaganiom klientów. Coraz więcej napływa do nas kosmetyków zagranicznych, jak również nowych trendów, np. azjatyckich, którym ulegają konsumenci. Polskie marki, aby dotrzymać im tempa, będą musiały szybko i sprawnie wprowadzać na rynek kosmetyki wpisujące się w te trendy. Po roku 2016 widać, że rodzime marki są silne, ale mimo to zagraniczne marki stale zyskują na popularności i stają się realnym zagrożeniem.

Największej dynamiki spodziewamy się w… pielęgnacji twarzy. Konsumenci coraz chętniej eksperymentują nawet z kosmetykami do pielęgnacji twarzy, których do tej pory zwykle nie zmieniali.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to można powiedzieć, że dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… mocno rozwijającej się sprzedaży internetowej.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… z jednej strony rozwijający się nadal trend slow life i świadomego konsumpcjonizmu, np. czytanie składów kosmetyków i produktów spożywczych, świadoma pielęgnacja, większa uważność w stosunku do potrzeb swojej skóry i ciała, pielęgnacja traktowana jako czas dla siebie i relaks. Z drugiej strony – minimalizm. W kosmetyce sięganie po produkty, których stosowanie nie zajmuje wiele czasu, bez wielu etapów nakładania, o krótkim składzie, proste w użyciu. W dobie coraz groźniejszych zanieczyszczeń powietrza modna stanie się też najprawdopodobniej ochrona włosów, skóry i ogólnie zdrowia.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą… proste składniki roślinne, z drugiej strony również zaawansowane technologicznie składniki chroniące skórę przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych.

Konsumenta 2017 charakteryzuje… coraz bardziej świadomy wybór, „wybredność” dotycząca nawet produktów tanich i prostych.

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... dalszy wzrost sprzedaży w Polsce i na rynkach zagranicznych poprzez rozszerzenie oferty. 

Obawiamy się… nieustabilizowanej sytuacji fiskalno-prawnej, jak np. zmiany w prawie farmaceutycznym, oraz niestabilnego kursu euro – waluty, w której realizujemy większość zakupów opakowań i surowców.

W 2016 r. udało nam się… zwiększyć obroty o blisko 60 proc. Jesteśmy młodą firmą, od niespełna sześciu lat na polskim rynku, więc dużo łatwiej jest nam realizować duże wzrosty niż innym, uznanym polskim firmom.

Nasze najbardziej udane wdrożenie 2016 r. to… linia wzmacniająca przeciw wypadaniu włosów Basil Element i nowe wyroby w linii O’Herbal.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 15:57
Pierwsze produkty należącej do Belli Hadid marki Orebella już na rynku
Orebella należy do Belli Hadid, uznanej supermodelki i przedsiębiorczyni.Orebella
We wtorek marka należąca do modelki wprowadziła na rynek trzy inauguracyjne zapachy, zawierające dwufazową formułę „wstrząśnięcia w celu aktywacji”, wypełnioną olejkami eterycznymi i bez alkoholowej bazy, jaką zawiera większość tradycyjnych zapachów.

Hadid opracowała unisexowe zapachy marki – w cenach 35 dolarów za 10 ml, 72 dolarów za 50 ml i 100 dolarów za 100 ml – wraz ze światowymi domami zapachowymi Firmenich i Robertet. Window2Soul, kwiatowa woda, zawiera różę i jaśmin, akcentowane cytryną i fasolą tonka; Salted Muse to kompozycja z nutami soli morskiej, różowego pieprzu, drzewa oliwnego, lawendy, drewna i rześkiego bursztynu; Blooming Fire ma natomiast charakter tropikalny, z mieszanką kwiatu monoi z Tahiti, paczuli i bergamotki.

Działając równolegle z zapachami, fundacja Orebella‘s Alchemy Foundation ma na celu wspieranie konkretnych organizacji przekazując darowiznę w wysokości co najmniej 1 proc. całej sprzedaży netto. Pierwszymi partnerami fundacji są Lower East Side Girls Club i PATH International.

Koncepcja marki Orebella narodziła się z wrażliwości Hadid na zapachy na bazie alkoholu i jej skłonności do tworzenia własnych zapachów. Hadid twierdzi, że uprawiając lawendę i destylując olejki na rodzinnej farmie, stworzyła perfumy dla siebie i bliskich, co ostatecznie zainspirowało stworzenie Orebelli. Formuły Orebella zawierają bazę z grzybów śnieżnych oraz mieszankę olejków kamelii, migdałów, oliwek, jojoby i shea, aby wzmocnić trwałość zapachu – zwanego „Oreliksirem”.

Czytaj także: Bella Hadid zapowiada swoją nową markę urodową pod nazwą Orebella

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 14:56
Youthforia w ogniu krytyki za wypuszczenie niemal całkowicie czarnego podkładu
Ultraciemny odcień podkładu Youthforia spotkał się z ogromną krytyką w sieci w związku ze swoim błędnie skomponowanym składem.Golloria George
Marka kosmetyków do makijażu Youthforia spotyka się z ostrym sprzeciwem w związku z najnowszą, nieudaną próbą zwiększenia inkluzywności w swojej linii produktów do makijażu. Najnowszy dodatek marki do linii podkładów Date Night, odcień 600, jest krytykowany za to, że wydaje się prawie nie do odróżnienia od czarnej farby.

W marcu Youthforia wprowadziła 10 dodatkowych odcieni do swojego podkładu Date Night po tym, jak w zeszłym roku marka spotkała się z ostrym sprzeciwem ze strony twórców internetowych, którzy skrytykowali firmę za brak inkluzywności, gdy marka wprowadziła na rynek pierwsze 15 odcieni podkładu w październiku. Golloria George, influencerka, która może pochwalić się 1,5 miliona obserwujących na TikTok, opublikowała w tym tygodniu film, w którym recenzuje najnowszy odcień podkładu wprowadzony na rynek przez Youthforię. Aby podkreślić skalę problemu, nałożyła czarną farbę do twarzy na jedną połowę twarzy i odcień „600” na drugą stronę. Na filmie farba i podkład wyglądały prawie identycznie.

Kiedy mówimy, że chcemy, żebyście zrobili dla nas odcienie [makijażu], nie mamy na myśli pójścia do laboratorium i poproszenia o czarny jak z tych farbek używanych do rasistowskich show [...] Nie tylko w 2024 r. jest to obrzydliwe i lekceważące, ale [produkt] trzeba zdjąć z półek

- powiedziała Golloria George.

@golloria

the darkest shade of the youthforia date night foundation.

♬ original sound - golloria

Zeszłej jesieni firma spotkała się z ostrymi reakcjami za wypuszczenie podkładu z ograniczoną gamą odcieni, oferującą tylko cztery podkłady dla ciemniejszej karnacji. Założycielka Fiona Co Chan przeprosiła, obiecując spotkać się z liderami społeczności w celu poprawy sytuacji. Nawet casting Youthforii, który miał na celu znaleźć modelkę pasującą odcieniem skóry do odcienia podkładu, nie powiódł się, podkreślając niepraktyczność koloru jako produktu do masowej sprzedaży. Marka opublikowała na Instagramie serię filmów w poszukiwaniu modelki, ponieważ podczas pierwszego castingu nie udało się znaleźć odpowiedniego odcienia. Pomimo wielu prób znalezienia odpowiedniej modelki, całość spaliła na panewce.

W filmie na TikToku chemik kosmetyczny Javon Ford potwierdził, że odcień 600 nie zawiera niezbędnych pigmentów półtonowych, a wykorzystuje jedynie pigmenty czarne i białe, wskutek czego nie może odpowiadać kolorowi skóry praktycznie nikogo, niezależnie od tego, jak ciemną ma skórę. Wiele głosów krytyki zwraca uwagę, że marka wypuściła na rynek praktycznie czarną farbkę do skóry, nie wykazując zrozumienia dla pracy z kolorem prawdziwej afrykańskiej skóry.

Czytaj także: Ministerstwo Spraw Zagranicznych Ukrainy: MAC, odejdźcie od nazwy Russian Red

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. maj 2024 18:05