StoryEditor
Producenci
18.05.2022 00:00

Dr Irena Eris jest partnerem filmu nominowanego do nagrody festiwalu w Cannes

Marka Dr Irena Eris jest partnerem anglojęzycznego debiutu polskiej reżyserki Agnieszki Smoczyńskiej „The Silent Twins”, który będzie pokazywany podczas tegorocznego festiwalu w Cannes. Firma przekazała kosmetyki wykorzystane do charakteryzacji aktorek i aktorów.  

Tegoroczna edycja Festiwalu Filmowego w Cannes rozpoczęła się we wtorek 17 maja. Nie brakuje na nim polskich akcentów. Wyreżyserowany przez Polkę Agnieszkę Smoczyńską film „The Silent Twins” przedstawia prawdziwą historię June i Jennifer Gibbons – czarnoskórych bliźniaczek, które, będąc dziećmi, zamilkły dla świata zewnętrznego, jednocześnie w odosobnieniu swojego pokoju tworząc własny język, oparty na mimice i gestach.

Na francuskim festiwalu film otrzymał nominację do nagrody Un Certain Regard, doceniającej produkcje wyróżniające się oryginalnym stylem i sposobem postrzegania świata przez twórców.

Produkcję filmu od początku wspierała marka Dr Irena Eris, zapewniając m.in. kosmetyki wykorzystane do charakteryzacji aktorek i aktorów.  

– To dla nas zaszczyt, że możemy wspierać tak ambitny i ważny projekt. Polskie artystki od lat udowadniają, że z powodzeniem mogą rywalizować i odnosić sukcesy na arenie międzynarodowej. Agnieszka Smoczyńska należy właśnie do tego grona – kobiet odważnych, które realizują swoje marzenia i plany, jednocześnie podejmując tematy istotne, takie jak wykluczenie społeczne, dyskryminacja czy sytuacja kobiet – tłumaczy Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji firmy Dr Irena Eris.

Dodaje, że wspieranie kobiet w bezkompromisowej realizacji ich życiowych pasji i celów to jeden z kluczowych elementów misji marki Dr Irena Eris. Dlatego firma już od wielu lat pomaga polskim twórczyniom, patronuje wystawom, wydarzeniom oraz instytucjom kultury. Od 2017 r. jest partnerem Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni oraz angażuje się w ambitne projekty filmowe.

Poza „The Silent Twins”, marka wspierała również produkcję filmu w reż. Marty Minorowicz „Iluzja” z Agatą Buzek. Wcześniej marka Dr Irena Eris zaangażowała się również w produkcję dokumentu o kobietach w Bośni „Jeden dom”, autorstwa reżyserek Karoliny Anny Kuty i Patrycji Skorupskiej.

W głównych rolach „The Silent Twins” wystąpiły Tamara Lawrance oraz Letitia Wright, znana z filmów „Avengers: Koniec gry”, „Czarna pantera” czy serialu „Czarne lustro”. Na ekranie zobaczymy również polskich artystów, m.in. Kingę Preis. Premiera filmu odbędzie się 24 maja podczas 75. edycji festiwalu w Cannes.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 14:59