StoryEditor
Producenci
18.05.2022 00:00

Dr Irena Eris jest partnerem filmu nominowanego do nagrody festiwalu w Cannes

Marka Dr Irena Eris jest partnerem anglojęzycznego debiutu polskiej reżyserki Agnieszki Smoczyńskiej „The Silent Twins”, który będzie pokazywany podczas tegorocznego festiwalu w Cannes. Firma przekazała kosmetyki wykorzystane do charakteryzacji aktorek i aktorów.  

Tegoroczna edycja Festiwalu Filmowego w Cannes rozpoczęła się we wtorek 17 maja. Nie brakuje na nim polskich akcentów. Wyreżyserowany przez Polkę Agnieszkę Smoczyńską film „The Silent Twins” przedstawia prawdziwą historię June i Jennifer Gibbons – czarnoskórych bliźniaczek, które, będąc dziećmi, zamilkły dla świata zewnętrznego, jednocześnie w odosobnieniu swojego pokoju tworząc własny język, oparty na mimice i gestach.

Na francuskim festiwalu film otrzymał nominację do nagrody Un Certain Regard, doceniającej produkcje wyróżniające się oryginalnym stylem i sposobem postrzegania świata przez twórców.

Produkcję filmu od początku wspierała marka Dr Irena Eris, zapewniając m.in. kosmetyki wykorzystane do charakteryzacji aktorek i aktorów.  

– To dla nas zaszczyt, że możemy wspierać tak ambitny i ważny projekt. Polskie artystki od lat udowadniają, że z powodzeniem mogą rywalizować i odnosić sukcesy na arenie międzynarodowej. Agnieszka Smoczyńska należy właśnie do tego grona – kobiet odważnych, które realizują swoje marzenia i plany, jednocześnie podejmując tematy istotne, takie jak wykluczenie społeczne, dyskryminacja czy sytuacja kobiet – tłumaczy Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji firmy Dr Irena Eris.

Dodaje, że wspieranie kobiet w bezkompromisowej realizacji ich życiowych pasji i celów to jeden z kluczowych elementów misji marki Dr Irena Eris. Dlatego firma już od wielu lat pomaga polskim twórczyniom, patronuje wystawom, wydarzeniom oraz instytucjom kultury. Od 2017 r. jest partnerem Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni oraz angażuje się w ambitne projekty filmowe.

Poza „The Silent Twins”, marka wspierała również produkcję filmu w reż. Marty Minorowicz „Iluzja” z Agatą Buzek. Wcześniej marka Dr Irena Eris zaangażowała się również w produkcję dokumentu o kobietach w Bośni „Jeden dom”, autorstwa reżyserek Karoliny Anny Kuty i Patrycji Skorupskiej.

W głównych rolach „The Silent Twins” wystąpiły Tamara Lawrance oraz Letitia Wright, znana z filmów „Avengers: Koniec gry”, „Czarna pantera” czy serialu „Czarne lustro”. Na ekranie zobaczymy również polskich artystów, m.in. Kingę Preis. Premiera filmu odbędzie się 24 maja podczas 75. edycji festiwalu w Cannes.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. lipiec 2025 21:55