StoryEditor
Producenci
23.06.2022 00:00

Dr Irena Eris wstrzymuje działania zmierzające do debiutu na GPW

Spółka Dr Irena Eris poinformowała, że zwróciła się do KNF z wnioskiem o zawieszenie postępowania zmierzającego do zatwierdzenia jej prospektu emisyjnego. Powodem jest niekorzystna sytuacja na rynkach kapitałowych w Polsce i na świecie.

Pod koniec marca tego roku spółka Dr Irena Eris złożyła prospekt w KNF. Poinformowała wtedy, że rozważa ofertę publiczną akcji oraz debiut na GPW.

Czytaj: Spółka Dr Irena Eris chce wejść na giełdę. Przygotowuje się do emisji akcji

Teraz prace nad prospektem zostały zawieszone, na wniosek firmy. W komunikacie spółka poinformowała, że decyzja jest wynikiem niekorzystnej sytuacji na rynkach finansowych w Polsce i na świecie. Równocześnie zapewniła, że jej plany giełdowe pozostają aktualne.

– Chcemy kontynuować prace nad pierwszą ofertą publiczną, a po zatwierdzeniu prospektu przez Komisję Nadzoru Finansowego, planujemy przeprowadzić IPO i zadebiutować na GPW. Zwróciliśmy się natomiast do KNF z wnioskiem o zawieszenie postępowania w sprawie zatwierdzenia prospektu, co jest pochodną obecnej sytuacji na rynkach kapitałowych w Polsce i na świecie. Będziemy na bieżąco monitorować otoczenie, tak aby w odpowiednim momencie powrócić do realizacji naszych planów – powiedział Paweł Orfinger, prezes firmy cytowany w komunikacie.

Dr Irena Eris to firma założona w 1983 r., która nadal rozwija się jako przedsiębiorstwo rodzinne. Jest jednym z wiodących polskich producentów kosmetyków oraz właścicielem marek: Dr Irena Eris, Pharmaceris, Emotopic, Lirene i Under Twenty. Firma jest także operatorem sieci trzech luksusowych hoteli pod marką Hotele SPA Dr Irena Eris w Krynicy-Zdroju (Małopolska), Wzgórzach Dylewskich (Mazury Zachodnie) oraz w Polanicy-Zdrój (Kotlina Kłodzka). W planach jest budowa hotelu pod tą samą marką w Świnoujściu.

W skład segmentu kosmetycznego wchodzi również rozwijana od ponad 20 lat działalność Kosmetycznych Instytutów Dr Irena Eris oraz Dr Irena Eris Beauty Partner. Obecnie Grupa posiada łącznie 25 salonów, prowadzonych głównie w modelu franczyzowym.

Z działalności w segmencie kosmetycznym w 2019 r. pochodziło 79,4 proc. przychodów Grupy, w 2020 r. – 80,8 proc., a w 2021 r. segment kosmetyczny wygenerował 80,9 proc. przychodów. Segment usług hotelarskich odpowiadał odpowiednio w 2019 r. za 20,6 proc. przychodów grupy, w 2020 r. 19,2 proc., a w 2021 r. 19,1 proc.

Kosmetyki produkowane przez spółkę sprzedawane są w salonach piękności, perfumeriach, drogeriach, aptekach, supermarketach oraz sklepach internetowych w 67 krajach na całym świecie. Eksport odpowiadał za 25 proc. przychodów ze sprzedaży kosmetyków w 2019 r., 29 proc. przychodów w 2020 r. i 32 proc. przychodów w 2021 r. 

Czytaj: Marka Pharmaceris wchodzi do Izraela, Jordanii, Chorwacji, Portugalii i Rumunii

Grupa zatrudnia łącznie 850 osób, z czego 525 pracowników w segmencie kosmetycznym oraz 325 w segmencie usług hotelarskich. W 2021 r. Dr Irena Eris osiągnęła 297,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, a wypracowany zysk netto wyniósł w ubiegłym roku 25,72 mln zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.12.2023 13:15
L‘Oréal nadal działa w Rosji, choć w "ograniczonym zakresie"
Firma L‘Oréal choć zamknęła swoje sklepy w Rosji, to nie zatrzymała produkcji w rosyjskiej fabryce
Dyrektor generalny L‘Oréal przyznał, że choć firma po inwazji na Ukrainę zamknęła swoją rosyjską sieć sklepów, to nadal prowadzi zakład w Rosji. Produkuje w nim szampony, farby do włosów oraz artykuły higieniczne i dla dzieci.

Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal,  w wywiadzie dla France Inter powiedział, że firma utrzymuje „ograniczoną działalność” w Rosji. Wciąż prowadzi fabrykę w Kałudze na południe od Moskwy. Zakład otwarty w 2010 roku – w którym produkowana była szeroka gama produktów, od mydła Mixa do perfum YSL i zatrudniał ponad 2 tys. osób – wytwarza obecnie szampony, farby do włosów oraz artykuły higieniczne i dla dzieci.

Są to produkty codziennego użytku, które pozwalają nam utrzymać funkcjonowanie naszej fabryki, wypłacać pensje i chronić bezpieczeństwo naszych pracowników w Rosji. Kontynuowanie produkcji pozwoliło nam to też  uniknąć konfiskat lub działań, które mogłyby zostać podjęte przeciwko naszym aktywom, a przede wszystkim przeciwko naszym pracownikom

– wyjaśnił Nicolas Hieronimus w rozmowie z France Inter.

Portal Fashion Network zwraca uwagę, że dzięki kontynowaniu produkcji, L‘Oréal uniknął losu innej francuskiej firmy. W połowie lipca 2022 r. państwo rosyjskie przejęło kontrolę nad rosyjskimi aktywami Danone. L‘Oréal choć ogłosił w marcu, że tymczasowo zamknie swoje sklepy w Rosji, już wtedy zapewnił, że nie zatrzyma produkcji w swojej fabryce pod Moskwą.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.12.2023 12:14
Avon mianował nowego dyrektora generalnego. Kristof Neirynck zastąpi na stanowisku Angelę Cretu
Kristof Neirynck, będzie od 1 stycznia 2024 r. dyrektorem generalnym AvonLinkedin
​​​Kristof Neirynck, globalny dyrektor ds. marketingu w firmie Avon i jej dyrektor zarządzający na Europę Zachodnią, zostanie nowym dyrektorem generalnym. Angela Cretu, dotychczasowa dyrektor generalna, będzie nadal wspierać działalność firmy, jako doradca.

Natura &Co ogłosiła, że ​​Kristof Neirynck, zostanie awansowany na stanowisko dyrektora generalnego Avon od 1 stycznia 2024 r. Jako globalny dyrektor ds. marketingu firmy Avon przez ostatnie dwa lata przeprowadził odnowienie marki i osiągnął znaczną poprawę marży brutto. Na początku 2023 roku objął stanowisko dyrektora zarządzającego na Europę Zachodnią. Pod jego kierownictwem poprawiła się rentowność regionu, ustabilizował się podstawowy kanał sprzedaży bezpośredniej oraz ugruntował omnichannelowy dostęp do marki. 

 

Czytaj też: Kristof Neirynck, Elżbieta Mazurkiewicz, Avon o trendach konsumenckich i wyzwaniach dla marek [Prognozy 2023]

 

Przed dołączeniem do Avon Kristof Neirynck pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu marek globalnych w Walgreens Boots Alliance (WBA). Na tym stanowisku nadzorował portfel ponad 20 własnych marek z branży kosmetycznej i konsumenckiej, reprezentujących sprzedaż na całym świecie o wartości ponad 4 miliardów dolarów. Przed dołączeniem do WBA spędził 13 lat w P&G, gdzie piastował stanowiska kierownicze w kluczowych działach. 

Komentując swoją nominację, Kristof Neirynck powiedział:

Jestem zaszczycony, że mogę objąć tę nową rolę w Avon i kontynuować jego ewolucję w kierunku firmy wielokanałowej, której podstawą pozostaną jednak przedstawicielki działające w systemie sprzedaży bezpośredniej. Mamy kultową markę: innowacyjne i niedrogie produkty oraz model biznesowy, który stwarza kobietom możliwości wykorzystania swojej władzy na własnych warunkach.

 

Natura &Co poinformowała także, że Angela Cretu, dotychczasowa dyrektor generalna Avon, która w firmie przepracowała 25 lat, będzie nadal wspierać działalność Avon, jako doradca. Pod jej przywództwem firma usprawnił model operacyjny i radykalnie uprościła portfolio. Zaczęla też przechodzenie na sprzedaż społecznościową, koncentrując się na podejściu omnichannel. 

Czytaj też:

Avon przestawia się na sprzedaż w mediach społecznościowych

Angela Cretu dyrektor Avon: sprzedaż społecznościowa jeszcze nigdy nie była tak istotna

 

Fabio Barbosa, dyrektor generalny Natura &Co. zapewnił, że odejście Angeli Cretu było procesem dokładnie zaplanowanym, następującym dopiero po ustabilizowaniu biznesu i wyłonieniu odpowiedniego następcy. 

Doadał, że doradcą Avon, oprócz Angeli Cretu zostanie też Alessandro Carlucci, który wrócił do grupy Natura &Co. po niemal 10 letniej przerwie. W latach 2005–2014 pełnił funkcję dyrektora generalnego Natura, pełniąc równocześnie (w latach 2012–201) funkcję prezesa Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej. 

 

Czytaj też:

Jakub Żurowski, Avon Garwolin: Produkujemy dużo, ale możemy więcej. Rozmowy na temat produkcji kontraktowej trwają

Avon otworzył świąteczne pop-up story i rekrutuje klientów do Klubu Avon

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2023 22:47