StoryEditor
Producenci
18.07.2022 00:00

Dr Irena Eris znalazła się wśród tegorocznych partnerów festiwalu Nowe Horyzonty

Partnerem polskich premier podczas tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty jest marka Dr Irena Eris.

Marka Dr Irena Eris już od wielu lat wspiera polskich artystów i artystki, którzy bez kompleksów udowadniają, że mogą rywalizować na arenie międzynarodowej. W ostatnim czasie firma wsparła produkcję filmu „The Silent Twins”, dostarczając na plan m.in. kosmetyki wykorzystane do charakteryzacji aktorek i aktorów, a także zapewniając polskiej ekipie opiekę wizażystek podczas 75. Festiwalu w Cannes.

Czytaj też: Dr Irena Eris jest partnerem filmu nominowanego do nagrody festiwalu w Cannes

Produkty marki obecne były również na planie filmu „Iluzja” – reżyserskiego debiutu Marty Minorowicz, którego premierowy pokaz zobaczymy podczas 22. Edycji MFF Nowe Horyzonty. Ze względu na filozofię wyznawaną przez odgrywającą w filmie główną rolę Agatę Buzek, wegański skład kosmetyków marki, użytych na planie do charakteryzacji bohaterów, potwierdzony został w Centrum Naukowo–Badawczym Dr Irena Eris.

Wcześniej marka zaangażowała się również w produkcję dokumentu o kobietach w Bośni „Jeden dom”, autorstwa reżyserek Karoliny Anny Kuty i Patrycji Skorupskiej. Ponadto od 2017 r. jest partnerem Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni, gdzie wspiera przedstawicielki branży filmowej. Podczas tegorocznej edycji, której marka była partnerem głównym, w Strefach Piękna zorganizowanych przez markę Dr Irena Eris wizażystki pomagały uczestniczkom w przygotowaniu profesjonalnego makijażu na galę finałową.

Teraz została partnerem polskich premier podczas tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty, którego 22. edycja przeprowadzona zostanie w formule hybrydowej: od 21 do 31 lipca we Wrocławiu oraz od 21 lipca do 7 sierpnia w wersji online.

– Bardzo cieszymy się, że marka Dr Irena Eris znalazła się wśród partnerów festiwalu Nowe Horyzonty, stając się nie pierwszy już raz patronem polskiego kina – filmów odważnych debiutantów oraz uznanych autorek i autorów, pokazujących swoje dzieła na najważniejszych światowych imprezach, na czele z Cannes – mówi Marcin Pieńkowski, dyrektor MFF Nowe Horyzonty.

Tegoroczna edycja MFF Nowe Horyzonty obfituje w wybitne dzieła przedstawicieli polskiej kinematografii – zarówno twórców debiutujących, jak i tych o znaczącym, wieloletnim dorobku artystycznym.

– Wspieranie ich w realizowaniu ambitnych celów to jeden z kluczowych elementów misji marki Dr Irena Eris, dlatego to dla nas zaszczyt, że możemy współpracować z Festiwalem Nowe Horyzonty właśnie jako partner tak wyczekiwanych przez widzów i jury polskich premier – komentuje Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji firmy Dr Irena Eris.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.10.2025 15:27
Azbestowa saga przenosi się na Wyspy Brytyjskie; 3000 osób pozywa Johnson & Johnson
Johnson & Johnson nie przestaje boksować się z pozwami ws. pudru niemowlęcego.Watstinwoods, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

Johnson & Johnson oraz jej spółka zależna stanęły w obliczu jednego z największych pozwów zbiorowych w historii brytyjskiego rynku produktów konsumenckich. Ponad 3000 osób twierdzi, że koncern świadomie sprzedawał puder dla niemowląt zawierający talk zanieczyszczony azbestem, co miało przyczynić się do przypadków raka jajnika i międzybłoniaka opłucnej. Pozew został złożony w Wielkiej Brytanii przez kancelarię KP Law.

Według dokumentów przytoczonych przez prawników, wewnętrzne raporty firmy oraz publikacje naukowe z lat 60. XX wieku wskazywały, że produkty Johnson & Johnson mogły zawierać minerały włókniste, takie jak tremolit i aktynolit – substancje klasyfikowane jako formy azbestu. Pomimo tych informacji, koncern miał kontynuować sprzedaż pudru, reklamując go jako „czysty i bezpieczny” oraz minimalizując ryzyko zanieczyszczenia. W pozwie zarzucono również, że firma wpływała na amerykańskie normy regulacyjne, aby dopuszczały śladowe ilości azbestu w talku.

Puder dla niemowląt Johnson’s został wycofany z rynku amerykańskiego w 2020 roku, a trzy lata później – w 2023 roku – z rynku brytyjskiego. Obecne roszczenia odszkodowawcze mogą sięgnąć setek milionów funtów, co potencjalnie uczyniłoby tę sprawę największym procesem z zakresu odpowiedzialności za produkt w historii Wielkiej Brytanii. Dla porównania, w Stanach Zjednoczonych podobne pozwy zakończyły się wielomilionowymi odszkodowaniami dla poszkodowanych.

Johnson & Johnson stanowczo zaprzecza wszystkim zarzutom. Firma oraz wydzielona z niej spółka Kenvue utrzymują, że puder był zgodny z obowiązującymi regulacjami i nie zawierał azbestu. Wskazują przy tym na wieloletnie testy prowadzone przez niezależne laboratoria i instytucje zdrowia publicznego, które miały potwierdzać bezpieczeństwo produktu.

Sprawa w Wielkiej Brytanii uwydatnia rosnące ryzyko prawne i reputacyjne dla globalnych producentów kosmetyków i artykułów higienicznych w zakresie transparentności testów składników i bezpieczeństwa produktów. Równocześnie odzwierciedla zaostrzenie nadzoru regulacyjnego nad produktami zawierającymi talk, których bezpieczeństwo – mimo dziesięcioleci obecności na rynku – coraz częściej jest podważane przez konsumentów i sądy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.10.2025 10:26
Coty rozprzedaje dział makijażu. Reuters: Wartość transakcji może być niższa od oczekiwań
Na „szafot” mogą iść między innymi Rimmel i CoverGirl.Coty

Coty ogłosiło rozpoczęcie strategicznego przeglądu swojej działalności w segmencie kosmetyków masowych Consumer Beauty, obejmującej marki CoverGirl i Rimmel. Firma rozważa sprzedaż lub wydzielenie części portfolio, by obniżyć zadłużenie, poprawić przepływy pieniężne i skoncentrować się na bardziej rentownym segmencie perfum. Dział Consumer Beauty generuje ok. 1,2 mld dolarów rocznych przychodów, lecz jego sprzedaż w roku finansowym zakończonym 30 czerwca spadła o 8 proc. Według analityków Morningstar spadki o wysokie jednocyfrowe wartości procentowe utrzymają się również w bieżącym roku.

Zdaniem ekspertów Barclays cytowanych przez agencję Reuters, dział Consumer Beauty jest „trudnym aktywem do sprzedaży”, a jego wartość rynkowa może mieścić się w przedziale od 690 mln do 950 mln dolarów. Głównym problemem pozostaje utrata udziałów w rynku na rzecz młodszych, dynamicznych marek, które szybciej reagują na trendy i oferują bardziej przystępne cenowo produkty. – Te marki nie wyglądają na nowe w oczach dzisiejszych konsumentów, a nowość jest kluczowa zwłaszcza w segmencie makijażu – komentuje analityk Morningstar Dan Su.

Sytuację Coty dodatkowo komplikuje fakt, że nabywcy na rynku kosmetycznym preferują obecnie mniejsze, szybciej rosnące marki. W 2025 roku amerykański detalista Elf Beauty przejął markę Rhode Hailey Bieber za 1 mld dolarów, a L’Oréal kupił markę Medik8, specjalizującą się w produktach z witaminą A, również za ok. 1 mld dolarów. Analitycy wskazują, że dział Coty może wzbudzić zainteresowanie funduszy private equity – podobnie jak w 2020 roku, gdy KKR nabyło większościowy pakiet w segmencie Wella. Według Michaela Ashleya Schulmana z Running Point Capital Advisors, bardziej prawdopodobne są jednak transakcje częściowe niż sprzedaż całego działu.

Z kolei główny obszar działalności Coty, czyli perfumy, odpowiada już za 69 proc. sprzedaży firmy i notuje wzrosty między 2 proc. a 9 proc. w poszczególnych kategoriach. Jednak analitycy Bank of America ostrzegają, że około 14 proc. licencji zapachowych Coty wygaśnie w ciągu najbliższych trzech i pół roku. Najważniejsza z nich – licencja na perfumy Gucci, obowiązująca do 2028 roku – przynosi ok. 500 mln dolarów rocznie, czyli niemal dwukrotnie więcej niż całkowity wolny przepływ gotówki Coty, który w ostatnim roku wyniósł 277,6 mln dolarów.

Eksperci zauważają, że Coty zbyt późno rozpoczęło strategiczną rewizję swojego portfela marek. – Taki przegląd należało przeprowadzić dekadę temu, gdy rynek perfum zaczął przesuwać się w stronę marek konceptualnych i doświadczeniowych – komentuje Alfonso Emanuele de Leon z FA Hong Kong Consultancy. W tym czasie konkurenci, tacy jak L’Oréal, Estée Lauder czy Puig, inwestowali w niszowe marki zapachowe z Chin i Europy, umacniając swoją pozycję w segmentach premium. Jak podkreśla de Leon, Coty nadal ma możliwość inwestycji w rozwój zapachów, ale będzie to znacznie droższe – i może okazać się, że „fala już dotarła do brzegu”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. październik 2025 08:52