StoryEditor
Producenci
08.03.2024 16:33

Dwayne „The Rock” Johnson wprowadza na rynek markę kosmetyków męskich Papatui

Dwayne ”The Rock” Johnson jest znany między innymi z hitowego filmu Disneya, Moana. / Papatui
Czołowy aktor, przedsiębiorca i wrestler wprowadza na rynek Papatui, markę środków higieny osobistej dla mężczyzn, która będzie dostępna na papatui.com już dziś oraz w 1900 sklepach Target i target.com w najbliższą niedzielę.

Dwayne „The Rock” Johnson wkracza na rynek kosmetyków dla mężczyzn wraz z Papatui, marką produktów do pielęgnacji ciała, która oferuje produkty do pielęgnacji skóry, włosów, ciała i tatuaży. Marka istnieje od ponad trzech lat i została utworzona przez zespół ekspertów i naukowców zajmujących się pielęgnacją skóry, którzy skupiają się na tworzeniu produktów zawierających, według komunikacji firmowej, skuteczne i czyste składniki.

Oferta Papatui, stworzona z myślą o konsumentach płci męskiej, obejmuje beztłuszczowy krem nawilżający do twarzy, antyperspirant i produkty do pielęgnacji tatuaży, które nawilżają i rozjaśniają wygląd atramentu.

Jak powiedział Johnson,

„Nazwa „Papatui” jest dla mnie bardzo osobista. Mój samoański dziadek, Wysoki Wódz Peter Maivia, był pierwszym człowiekiem, który nauczył mnie, na czym polega męska pielęgnacja i higiena. Mimo że byłem zaledwie pięcioletnim punkowym dzieckiem, mój dziadek był jednym z moich bohaterów. [...] Był uderzająco przystojny, miał piękną skórę, był zadbany, zawsze niesamowicie pachniał [...] Nazywałem go „Tui”. A słowo „Papa”, co w języku samoańskim oznacza „skała”, również wywodzi się z mojej najważniejszej i najbardziej chronionej roli, jaką bycie ojcem moich trzech córek. Chciałem uhonorować te kotwice w moim życiu. A zatem, Papatui.

W skład linii produktów do pielęgnacji twarzy wchodzą nawilżający płyn do mycia twarzy, odmładzający tonik, regenerujący krem nawilżający do twarzy oraz rozbudzający żel pod oczy. Produkty do pielęgnacji tatuażu obejmują wzmacniający balsam do tatuażu i wzmacniający sztyft do tatuażu. Produkty do pielęgnacji ciała i włosów obejmują 48-godzinny dezodorant bez aluminium, 48-godzinny antyperspirant, odświeżający płyn do mycia ciała, mydła w kostce, odżywczy szampon i odżywka 2 w 1 oraz 24-godzinny balsam do ciała.

Czytaj także: Rynek kosmetyków dla mężczyzn: e-commerce i zmiana norm społecznych będą źródłem wzrostu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2025 15:41
Shiseido z dużymi stratami po trzech kwartałach 2025 roku
Największe spadki sprzedaży Shiseido odnotowało w obydwu AmerykachShutterstock

Japoński koncern Shiseido odnotował stratę netto w wysokości blisko 250 mln euro w okresie od stycznia do września 2025. Rok temu w analogicznym okresie firmie udało się wygenerować zysk na poziomie 4,2 mln euro.

Przychody Shiseido do września wyniosły łącznie 693 817 mln jenów (3 893 mln euro), co oznacza spadek o 4 proc. Przychody koncernu w Japonii wzrosły zaledwie o 0,1 proc. do 1 229 mln euro, podczas gdy w Chinach i w kanałach sprzedaży detalicznej w sektorze travel retail spadły o 7,6 proc. do 1 347 mln euro.

Sprzedaż spółki w regionie EMEA wyniosła 539 mln euro, co stanowi wzrost o 5 proc., podczas gdy w obu Amerykach odnotowano spadek aż o 10,3 proc. do 439 mln euro. W pozostałych regionach Azji i Pacyfiku spadek wyniósł 1,4 proc. do 295 mln euro.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Koszty sprzedaży (koszt sprzedanych towarów) wyniósł łącznie 908 mln euro, co oznacza spadek o 4 proc., a koszty sprzedaży ogólne i administracyjne spadły o 6,2 proc. do 2921 mln euro. W bieżącym kwartale spółka utworzyła nadzwyczajne obciążenie księgowe w wysokości 263 mln euro z powodu słabszych wyników w obu Amerykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 04:25