StoryEditor
Producenci
21.01.2022 00:00

E.Leclerc stawia na produkty bio i eko w kategoriach kosmetycznych

W sklepach E.Leclerc coraz więcej produktów kosmetycznych i higienicznych to asortyment z oznaczeniem bio i eko. Natomiast kierując się wyborem dostawców, sieć zwraca uwagę na ich zaangażowanie w działania mające na celu ochronę środowiska i budowanie świadomości ekologicznej – mówi Patrycja Sienkiewicz-Nowak, dyrektor handlu i marketingu sieci E.Leclerc.

Największą kategorią z grupy produktów kosmetycznych w sieci E.Lecerc są linie do pielęgnacji ciała. Ich sprzedaż najmocniej urosła w 2020 roku, w związku z wybuchem pandemii COVID-19, kiedy to klienci ograniczali liczbę odwiedzanych placówek handlowych i starali się całe zakupy – spożywcze i kosmetyczne – robić w jednym miejscu. W porównaniu z tymi wzrostami, 2021 rok nie był już tak spektakularny jeśli chodzi o wielkość sprzedaży. Mimo to sieć poszerzyła grono dostawców i marek.

– Strategią E.Leclerc jest posiadanie jak najszerszej oferty. Chcemy, aby w naszych sklepach można było zaopatrzyć się zarówno w produkty podstawowe, ale także w kosmetyki bardziej specjalistyczne, przeznaczone dla grupy klientów o większych wymaganiach – mówi Patrycja Sienkiewicz-Nowak, dyrektor handlu i marketingu sieci E.Leclerc.

Z uwagi na format sklepów (hipermarkety i supermarkety), największe udziały w sprzedaży za 2021 rok mają podstawowe produkty higieniczne, czyli papier toaletowy oraz ręczniki papierowe. Kolejne miejsca należą do płynów do naczyń i proszków do prania. W kategoriach typowo kosmetycznych na pierwszym miejscu uplasowały się dezodoranty. To nie zatrzymuje jednak sieci w rozwoju asortymentu kosmetycznego.

– E.Leclerc stawia na różnorodny i bogaty asortyment. Dotyczy to produktów markowych jak i marek własnych. Obserwujemy trendy i reagujemy na potrzeby rynku. W odpowiedzi na nie wzbogacamy np. ofertę produktów bio-certyfikowanych czy naszych importowanych marek. Te ostatnie to produkty doskonałej jakości w rozsądnych cenach – co ma znaczenie zwłaszcza teraz, kiedy wskaźnik inflacji wciąż rośnie – mówi nasza rozmówczyni.

Na półkach sklepów należących do sieci E.Leclerc pojawia się coraz więcej produktów z kategorii bio i eko.

– Kierując się wyborem dostawców, zwracamy uwagę na ich zaangażowanie w działania mające na celu ochronę środowiska i budowanie świadomości ekologicznej – podkreśla Patrycja Sienkiewicz-Nowak.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 19:10