StoryEditor
Producenci
19.01.2022 00:00

Eco & More ma nowe logo

Eco & More z okazji 10-lecia swojej obecności na rynku odświeża identyfikacje wizualną. Powstały nowe logotypy dla wszystkich projektów prowadzonych w ramach firmy.

Eco & More to dystrybutor ekologicznych kosmetyków i artykułów higienicznych, który w listopadzie 2021 roku obchodził 10 lat swojego istnienia. To wydarzenie zbiegło się w czasie z przeprowadzką do nowego biura. Teraz firma poinformowała, że zdecydowała się też na odświeżenie logotypów dla wszystkich swoich projektów.

– Chcieliśmy, by logotypy w ramach grupy były wizualnie powiązane, a także tworzyły system pasujący do logotypów marek, które dystrybuujemy – czytamy we wpisie Eco&More w mediach społecznoścowych.

Natomiast na blogu firma wyjaśniła skąd pomysł na zmianę:

– Poszczególne logotypy projektów, firm czy sklepów powstawały w różnym czasie i bazowały na różnych pomysłach, przez co nie do końca do siebie pasowały. Dodatkowo znając dynamikę zmian i ilość pomysłów na nowe projekty w naszym zespole, postanowiliśmy stworzyć coś więcej – spójny system identyfikacji wizualnej, który pozwoli nam w przyszłości tworzyć nowe logotypy, pasujące do siebie, ale także świetnie grające w pojedynkę – czytamy na firmowym blogu Eco & More.

Za rebranding odpowiedzialny był Dział Komunikacji, skupiający kompetencje graficzne i obsługę mediów społecznościowych. Założeniem było stworzenia systemu znaków graficznych nie opierających się na konkretnym kolorze.

– Nasze logo często występuje obok znaków graficznych marek, które dystrybuujemy. Musi więc pasować do nich kolorystycznie. Powinno też być proste i minimalistycznie, by nie przytłaczać znaków przy których się pojawia. Minimalizm wpasowuje się także w filozofię naszej marki – wyjaśnia firma.

Dalej czytamy, że założeniem były też nawiązania do natury i ekologii. Twórcy nie chcieli natomiast, by symbolika była zbyt mocno osadzona w tradycji i historii.

– Patrzymy w przyszłość, korzystamy z nowoczesnych narzędzi jako organizacja, uczymy się na błędach, szanujemy tradycję, ale nie negujemy postępu – czytamy na firmowym blogu.

Pierwszą inspiracją była mozaika – graficzny motyw nawiązujący do natury – plaster miody, żyłki na liściach itp. Drugą tangram – geometryczna układanka, z której można tworzyć setki kształtów. Finalnie powstały inspirowane naturą uproszczone symbole, które będą wykorzystywane jako sygnety poszczególnych logotypów wewnątrz grupy.

– System ten po pierwsze spełnił nasze założenia co do naszych wartości i ducha marki (natura + nowoczesność), po drugie pozwala na prawie nieskończone tworzenie nowych logotypów – podsumowała firma.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.09.2025 13:37
Moody’s obniża rating Shiseido z powodu problemów z rentownością
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację połączoną z awansami poziomymi i pionowymi.Shutterstock

Agencja Moody’s Ratings obniżyła rating Shiseido Company, Limited z poziomu A3 do Baa1, utrzymując negatywną perspektywę. Decyzja wynika z utrzymujących się problemów z rentownością oraz trudnych warunków rynkowych, które ograniczają potencjał wzrostu japońskiego giganta kosmetycznego.

W ciągu 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2025 r. marża EBITA Shiseido wyniosła 6,4 proc., co było wynikiem poniżej oczekiwań. Moody’s wskazało na słabe nastroje konsumenckie w Chinach, utrzymującą się stagnację w handlu podróżnym oraz spowolnienie sprzedaży w obu Amerykach i Europie jako główne czynniki presji. Na problemy operacyjne nałożyły się także trudności produkcyjne w marce Drunk Elephant.

Pomimo wdrażanych działań restrukturyzacyjnych – takich jak redukcja zatrudnienia, wycofanie wybranych marek czy programy oszczędnościowe – agencja nie spodziewa się znaczącej poprawy rentowności w najbliższych 12–18 miesiącach. Bardziej wyraźna poprawa ma nastąpić dopiero od końca 2026 r., przy czym marże EBITA mogą osiągnąć ok. 8 proc. do 2027 r., o ile działania kosztowe przyniosą oczekiwane efekty.

Shiseido zachowuje jednak solidną płynność, mocną pozycję na rodzimym rynku w Japonii oraz kontynuuje strategiczne inwestycje w segment prestiżowej pielęgnacji skóry i badania oraz rozwój. Jednocześnie ograniczona dywersyfikacja portfela i duża koncentracja geograficzna zwiększają ryzyko dla stabilności spółki.

Obniżenie ratingu podkreśla, jak poważnie na wyniki Shiseido wpływa spowolnienie gospodarcze w Chinach, stagnacja w segmencie travel retail oraz wyzwania związane z realizacją strategii marek. Dla inwestorów i branży to sygnał, że mimo prestiżowego pozycjonowania grupa pozostaje podatna na wahania rynku i będzie musiała oprzeć stabilność przede wszystkim na rynku japońskim oraz efektach restrukturyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.09.2025 13:44
Nivea z nowym country managerem na Polskę i kraje bałtyckie
Polska i kraje bałtyckie mają nowego country managera dla marki Nivea.Beiersdorf

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko country manager Poland & Baltics w Nivea Polska objął dr Martin Stoebe. Zastąpił on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 2021 r. przez blisko cztery lata. Zmiana ta wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Fatih Alpaslan odpowiadał w ostatnich latach za realizację strategii rozwoju marki, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz poprawę wyników w Polsce i krajach bałtyckich. Jego kadencja zbiegła się z okresem dynamicznych zmian w branży kosmetycznej, w tym rosnącego znaczenia e-commerce oraz innowacyjnych modeli sprzedaży.

Nowy szef Nivea Polska, dr Martin Stoebe, związany jest z Grupą Beiersdorf od dziesięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenie m.in. jako country manager w Kolumbii oraz jako kierujący działalnością firmy w Rumunii i Bułgarii. Wcześniej pracował również w sektorze doradczym jako project leader, a także jako managing director w start-upie, co daje mu szeroką perspektywę zarządzania w różnych warunkach rynkowych.

Firma podkreśla, że nominacja nowego country managera to krok w kierunku dalszego umacniania pozycji Nivea na rynku europejskim. Celem jest nie tylko dostarczanie produktów pielęgnacyjnych najwyższej jakości, ale także intensyfikacja działań lokalnych, wspierających rozwój i innowacyjność w Polsce i krajach bałtyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 04:29