StoryEditor
Producenci
05.11.2020 00:00

Estée Lauder Companies chwali się sukcesami w osiąganiu celów klimatycznych

Estée Lauder Companies osiągnęła zerową emisję netto, a także pozyskuje w 100% odnawialną energię elektryczną na całym świecie na potrzeby swojej bezpośredniej działalności. Dzięki temu osiągnęła cel wyznaczony przy dołączaniu do RE100 - globalnej inicjatywy skupiającej najbardziej wpływowe firmy na świecie zaangażowane w 100% w odnawialną energię elektryczną.

Firma ogłosiła również, że osiągnęła swój cel, jakim jest wyznaczenie redukcji emisji dla swoich bezpośrednich działań i łańcucha wartości. Aby osiągnąć zerową emisję netto i RE100 do 2020 roku, ELC wdrożyła wysokiej jakości rozwiązania i zainwestowała w projekty, dostarczając do sieci dodatkową energię odnawialną.

Dążąc do zmniejszenia swojego operacyjnego śladu węglowego, koncern podpisał również umowę o zakupie energii wirtualnej (VPPA) na 22 megawaty (MW) energii wiatrowej z farmy wiatrowej Ponderosa w Oklahomie. Według komunikatu prasowego ELC, VPPA pokryje ponad połowę śladu energetycznego firmy dzięki technologiom energii odnawialnej.

Inne środki obejmują poszerzenie globalnego portfolio energii odnawialnej poprzez zainstalowanie naziemnych i dachowych paneli słonecznych w obiektach na całym świecie. Podczas gdy coraz więcej firm kosmetycznych prezentuje swoje osiągnięcia klimatyczne w 2020 r., wzrosła presja na realizację celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.

ELC właśnie tego dokonała, zobowiązując się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych z zakresu bezwzględnego 1 i 2 o 50% do 2030 r. w stosunku do roku bazowego 2018, a także do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych z zakresu 3 z zakupionych towarów i usług, transportu i dystrybucji na rynku wyższego szczebla oraz podróży służbowych 60 % przychodów na jednostkę w tym samym okresie.

Nancy Mahon, starszy wiceprezes ds. globalnego obywatelstwa korporacyjnego i zrównoważonego rozwoju w spółkach Estée Lauder, powiedziała: - Firmy Estée Lauder od wielu lat są głęboko zaangażowane w działania na rzecz klimatu i w 2020 r. nie tylko dotrzymaliśmy naszych zobowiązań, ale także podjęła kroki w celu dalszego przyspieszenia postępów. W tak krytycznym momencie dla naszej planety i społeczności na całym świecie wiemy, że ta praca jest ważniejsza niż kiedykolwiek.

- Wydarzenia tego roku tylko podkreśliły pilność i imperatyw działań na rzecz klimatu, a my jesteśmy zobowiązani do wykonania swojego zadania, współpracując z partnerami, aby stawić czoła jednemu z największych wyzwań naszych czasów - dodała.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.09.2024 15:38
LaDiosa nawiązuje współpracę z Pauliną Pastuszak
Paulina Pastuszak to znana w świecie polskiego manicure influencerka branżowa, szkoleniowczyni i ekspertka.LaDiosa

Paulina Pastuszak, uznana ekspertka w dziedzinie stylizacji paznokci, nawiązała współpracę z marką LaDiosa, jednym ze znanych dostawców produktów do manicure i pedicure. W ramach tego partnerstwa Paulina poprowadzi cykl wideo zatytułowany "Testosteron by LaDiosa", gdzie będzie testować i oceniać produkty marki. Współpraca wpisuje się w dynamiczny rozwój rynku kosmetycznego w Polsce, który przewyższa unijną średnią pod względem popytu na produkty do stylizacji paznokci.

Dostawca produktów do stylizacji paznokci, LaDiosa, ogłosił rozpoczęcie współpracy z uznaną ekspertką Pauliną Pastuszak. W ramach tego partnerstwa, Paulina poprowadzi cykl materiałów wideo pod tytułem “Testosteron by LaDiosa”, w którym będzie testować i oceniać produkty tej marki. W każdym z odcinków specjalistka skupi się na jakości, trwałości i efektach oferowanych przez LaDiosę rozwiązań, co ma pomóc konsumentom w wyborze odpowiednich produktów do stylizacji paznokci.

Paulina Pastuszak to postać dobrze znana w branży beauty. Jest wykładowczynią akademicką, autorką bestsellerowych książek oraz trenerką biznesu, co czyni ją jednym z najważniejszych autorytetów w dziedzinie stylizacji paznokci. W trakcie swojej kariery zdobyła liczne nagrody, w tym Puchar Świata w Nail Art. Jej rola jako prelegentki na kongresach branżowych oraz biegłej sądowej podkreśla, jak duży wpływ wywiera na kształtowanie standardów w branży kosmetycznej. Współpraca z Pauliną to dla LaDiosy szansa na podniesienie prestiżu marki oraz dotarcie do szerszego grona odbiorców.

Partnerstwo z Pauliną Pastuszak wpisuje się w dynamiczny rozwój rynku usług manicure i pedicure w Polsce. Zgodnie z danymi z „Raportu o stanie branży kosmetycznej 2024”, produkty do stylizacji paznokci stanowią obecnie 5,4 proc. całkowitej sprzedaży kosmetyków w Polsce, co znacząco przewyższa unijną średnią wynoszącą 1,9 proc.

Czytaj także: Nowy trend podbija rynek: manicure citrus azul

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.09.2024 08:58
Avon idzie w stronę drogerii i wprowadza swoje kosmetyki do sieci Rossmann w Czechach
Zdjęcie archiwalne z otwarcia Avon Studio w warszawskich Złotych Tarasach w 2014 r. Sklep został zamknięty w 2020 r.fot. Avon

Avon wprowadził swoje najpopularniejsze produkty do blisko 200 drogerii Rossmann w Czechach. Firma sprzedaży bezpośredniej będzie współpracować z Rossmannem sprzedając kosmetyki Avon w sklepach stacjonarnych, jak i w e-commerce. Oferta dostępnych produktów będzie systematycznie rozszerzana. W Polsce Avon zaczyna otwierać swoje sklepy.

Avon połączył siły z siecią drogerii Rossmann i będzie swobodnie sprzedawał swoje najpopularniejsze produkty w 185 sklepach na terenie całych Czech – poinformowały czeskie media.

Avon jest obecny w Czechach od 1991 roku i działał dotąd tak jak w Polsce – przez sieć konsultantek. Włączenie asortymentu najpopularniejszych produktów do oferty drogerii Rossmann jest pierwszym wejściem firmy na rynek detaliczny.

Kosmetyki Avon sprzedawane są obecnie w 185 drogeriach Rossmann. Są to wybrane, najpopularniejsze produkty, szczególnie z kategorii zapachów.  

We wrześniu i październiku oferta Avon będzie sukcesywnie poszerzana do 90 najpopularniejszych produktów i linii produktowych, zarówno we wszystkich sklepach stacjonarnych, ale także w e-sklepie w aplikacji.

– Dzięki współpracy możemy udostępnić naszą markę i popularne produkty nowym klientom i klientom w całej Republice Czeskiej, docierając w ten sposób do jeszcze większej liczby osób, które oczekują wysokiej jakości, innowacyjnych, a przede wszystkim niedrogich produktów kosmetycznych – mówi Karina Takovenko, dyrektor generalny Avon na Europę Środkową, cytowana przez portal idnes.cz.

– Chcemy zaoferować naszym klientom jak najszerszy asortyment towarów we wszystkich kategoriach. Z tego powodu jesteśmy bardzo szczęśliwi, że jesteśmy jednym z wyłącznych sprzedawców produktów Avon w Czechach, a także jednymi z pierwszych sprzedawców tych produktów w sklepach stacjonarnych w całej UE – mówi Michal Široký, dyrektor ds. zakupów w Rossmann.

Według danych podawanych przez portal idnes.cz. sprzedaż bezpośrednia w  Czechach w 2022 roku przekroczyła dziewięć miliardów koron, ale odnotowała spadek rok do roku o dziewięć procent. Czeski rynek sprzedaży bezpośredniej  należy do największych w Europie. Był to szósty co do wielkości wynik w UE w 2022 r. 330 tys. Czechów zarabia dodatkowe pieniądze na sprzedaży bezpośredniej, z czego 80 procent to kobiety – podaje portal.

Rossmann w Czechach działa od 30 lat. W tym roku wywodząca się z niemieckiego rynku sieć planuje otworzyć w Czechach swój 200 sklep. W przyszłym roku chce uruchomić kolejnych 20 placówek. W ciągu ostatnich pięciu lat sieć zmodernizowała także 100 drogerii. Czeski Rossmann w 2023 r. zwiększył sprzedaż o 20 proc. rok do roku.

Avon od kilku lat zaczyna zmieniać swój model sprzedaży. Pod koniec 2023 r. dyrektor generalna firmy zapowiedziała otwieranie sklepów Avon. Ponad 60 sklepów działa już w Turcji (otwierane są w systemie franczyzowym), a w Wielkiej Brytanii Avon wprowadził swoje kosmetyki do sieci drogeryjnej Superdrug.

Czytaj więcej: Avon wychodzi z modelu MLM? Nowa faza rozwoju marki kieruje ją do lokalizacji stajonarnych

W Polsce Avon otworzył właśnie pierwszy sklep w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 166 i w planach jest uruchamianie kolejnych. Dotąd sprzedaż w sklepach lub na wyspach prowadziły współpracujące z firmą konsultantki, ale nie był to model działania wychodzący z Avonu. 

Jak mówił dla wiadomoscikosmetyczne.pl dyrektor marketingu Avon Polska Daniel Przemecki, teraz rozszerzenie modelu działania jest dla firmy ważne. Wprowadzanie kosmetyków Avon do szerokiej dystrybucji ma przybliżyć konsumentom produkty marki, a do tego potrzebna jest ich obecność na półkach sklepów i możliwość obejrzenia, przetestowania.  

– Bardzo nam zależy na tym, aby mieć bliski kontakt z klientami, dlatego cały czas przyglądamy się trendom i zmianom zachowań konsumentów, a te w szczególności nastąpiły po pandemii. Później wzmocniła je wojna w Ukrainie i wysoka inflacja. Te wszystkie wydarzenia, w mojej ocenie, spowodowały, że zmiany konsumenckie stały się szybsze i przybrały na sile – są gwałtowne i od razu widoczne. 

Zaobserwowaliśmy także, że w związku z dużą konkurencją na rynku, o której rozmawialiśmy, rośnie zapotrzebowanie na osobiste poznawanie i testowanie produktów. Tymczasem to, że Avon działa w modelu sprzedaży bezpośredniej i naszych produktów nie można zobaczyć i dotknąć na półkach sklepowych, powoduje, że wielu konsumentów albo nie rozważa ich zakupu, albo nie ma poczucia, że są to produkty, które mają taką jakość, że warto poszukać konsultantki i je zamówić. Natomiast wśród osób, które naszych produktów próbowały, percepcja jakości diametralnie się zmienia i stają się regularnymi ich użytkownikami. Stało się więc dla nas istotne, aby nasze produkty fizycznie znalazły się w zasięgu jak największej liczby osób, aby można je było obejrzeć, dotknąć, powąchać. Stąd decyzja firmy o tym, aby zwiększyć dostęp do naszych produktów i projekty, które już dzieją się na świecie – mówił Daniel Przemecki.

Zarazem zapewnił, że dla Avonu nadal sprzedaż bezpośrednia i wzmacnianie biznesu konsultantek są priorytetowe.

Czytaj więcej: Daniel Przemęcki, Avon: Analizujemy modele, w których moglibyśmy otworzyć sklepy w Polsce

Avon w Polsce miał już swój ogólnodostępny modelowy sklep Avon Studio. Działał on od 2014 do 2020 r. w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy.

Czytaj więcej: Avon zrezygnował ze stacjonarnego sklepu

Avon boryka się ostatnio z problemami. Firma ogłosiła upadłość, by chronić się przed skutkami procesów wytaczanych jej przez klientów w Stanach Zjednoczonych w związku z obecnością w jej produktach talku zawierającego azbest. Avon zapewnia, że sprawy sięgają lata wstecz i obecnie w jej produktach talk nie występuje, a proces upadłościowy ma nie mieć wpływu na jej działalność poza Stanami Zjednoczonymi.  

Czytaj więcej: Avon Products Inc. ogłasza bankructwo z powodu rosnącej liczby pozwów związanych z talkiem

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. wrzesień 2024 15:58