StoryEditor
Producenci
23.03.2022 00:00

Estée Lauder Companies poszedł na ugodę z pracownikami, których zwolnił... komputer

Technologia w branży kosmetycznej idzie bardzo daleko. Sztucznej inteligencji i algorytmów używa się już do oceny skóry, doboru odpowiedniego zapachu perfum czy koloru farby do włosów. Marka MAC należąca do Grupy Estée Lauder poszła jednak o krok za daleko i pozwoliła komputerowi ocenić umiejętności swoich wizażystów. W wyniku tego zostali oni zwolnieni z pracy.

Trzech byłych wizażystów marki MAC należącej do ELC, wystąpiło do sądu przeciwko właścicielowi firmy po tym, jak zostali zwolnieni z powodu rozmowy wideo na temat ich kwalifikacji. Komputer za pomocą algorytmu negatywnie ocenił ich odpowiedzi. Firma zdecydowała się pójść na ugodę – czytamy na portalu Cosmetics Business.

Pracownicy MAC zostali poinformowani, że powodem tej decyzji był wywiad wideo prowadzony przez amerykańską firmę technologiczną HireVue. Specjalny algorytm negatywnie ocenił ich odpowiedzi.

Według jednej ze zwolnionych osób pytania, które padły podczas wywiadu, nie wymagały żadnych pokazów i prezentacji umiejętności, a dotyczyły tego jak np. wykonać makijaż smokey eye. Trzy kobiety powiedziały również, że nikt nie potrafił konkretnie wyjaśnić, w jaki sposób zostały ocenione w wywiadzie HireVue. Stwierdziły, że w uzasadnieniu skopiowano to samo zdanie o algorytmach i sztucznej inteligencji. 

Jedna ze zwolnionych, podkreślała również, że nie może uwierzyć, że taka sytuacja miała miejsce i zwolniono ją z takiego powodu. Dodała, że ma nadzieję, że firma nie będzie już korzystała z tego narzędzia.

W odpowiedzi MAC powiedział w oświadczeniu: „Podjęliśmy kroki, aby przeciwdziałać nieświadomym uprzedzeniom we wszystkich naszych decyzjach o zatrudnieniu i awansie”.

Przeczytaj również: Firma MAC Cosmetics wprowadza innowacyjny sposób testowania swoich produktów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.05.2025 14:37
Herbalife przejmuje trzy firmy. Nowe inwestycje za 30 mln dolarów
Herbalife to międzynarodowa firma działająca w branży zdrowia i wellness, specjalizująca się w produkcji i sprzedaży suplementów diety, produktów odżywczych (np. koktajli proteinowych) i wspomagających kontrolę wagi i sportową wydolność.Herbalife

Koncern Herbalife ogłosił podpisanie umowy przejęcia 100 proc. aktywów dwóch firm: Pro2col Health LLC oraz Pruvit Ventures Inc., a także nabycie większościowego, 51 proc. pakietu udziałów w Link BioSciences Inc. Całkowity koszt transakcji ma wynieść od 25 do 30 milionów dolarów, a dodatkowe płatności będą uzależnione od przyszłych wyników finansowych. Finalizacja procesu przejęć planowana jest na drugi kwartał 2025 roku.

Pro2col to firma specjalizująca się w technologiach cyfrowych z zakresu zdrowia i wellness. Wykorzystuje opatentowane rozwiązania do analizy danych biometrycznych, biomarkerów, informacji o stylu życia oraz DNA, aby tworzyć indywidualne rekomendacje żywieniowe i suplementacyjne. Według zapowiedzi, wersja beta platformy technologicznej Pro2col ma zostać udostępniona wybranym dystrybutorom Herbalife już w trzecim kwartale 2025 roku, a pełna premiera w USA planowana jest na czwarty kwartał.

Włączenie do portfela Herbalife aktywów Pruvit, firmy znanej z produktów ketonowych, ma umożliwić rozszerzenie oferty produktowej o zupełnie nową kategorię suplementów. Przez najbliższe dwa lata Pruvit ma jednak funkcjonować niezależnie, pod dotychczasowym zarządem. Tymczasem wielu obserwatorów rynku MLM wyraża w mediach społecznościowych obawy co do integracji dwóch odmiennych modeli biznesowych – zwłaszcza w kontekście różnic w planach wynagrodzeń i kulturach organizacyjnych obu firm.

Stephan Gratziani, dyrektor generalny Herbalife, zapowiedział, że przejęcie umożliwi firmie wdrożenie nowej, spersonalizowanej platformy zdrowotnej. Kluczowym elementem rozwoju ma być również współpraca Herbalife z Cristiano Ronaldo, który ma wspierać promocję technologii Pro2col. Dodatkowe wsparcie zapewnią możliwości produkcyjne Link BioSciences, co – według przedstawicieli spółki – przełoży się na zwiększenie bazy klientów i umocnienie pozycji Herbalife w sektorze nowoczesnych rozwiązań zdrowotnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.05.2025 13:37
Charlotte Tilbury wkracza do świata gamingu współpracą z Genshin Impact
Nowa kolaboracja z franczyzą gamingową to krok dla Charlotte Tilbury w stronę graczy i graczek.Charlotte Tilbury

Brytyjska marka kosmetyczna Charlotte Tilbury po raz pierwszy zdecydowała się na wejście do przestrzeni gamingowej. Stało się to za sprawą współpracy z popularną grą Genshin Impact, w ramach której powstała limitowana kolekcja produktów inspirowana postacią Mony Megistus. Wspólna kampania stanowi nowy kierunek dla marki, która dotąd skupiała się wyłącznie na branży beauty.

W ramach premiery przygotowano tzw. „magic boxes” – zestawy zawierające ekskluzywne kosmetyki Charlotte Tilbury, firmową kosmetyczkę oraz dodatki nawiązujące do cosplayu postaci Mona. Kolekcja skierowana jest do fanów zarówno gier, jak i kosmetyków, a sama gra Genshin Impact, która zgromadziła ponad 60 milionów aktywnych graczy miesięcznie (dane z 2023 roku), stanowi idealną platformę do takiego połączenia.

Z punktu widzenia strategii marketingowej, jest to krok wpisujący się w rosnący trend przenikania się świata gamingu, mody i stylu życia. W ostatnich latach coraz więcej marek kosmetycznych angażuje się w projekty popkulturowe, tworząc limitowane kolekcje i gadżety inspirowane grami, serialami czy postaciami z uniwersów fanowskich. Warto zauważyć, że aż 52 proc. użytkowników gier mobilnych to kobiety, co czyni je atrakcyjną grupą docelową dla branży beauty.

Dla Charlotte Tilbury współpraca z Genshin Impact to nie tylko próba dotarcia do nowego segmentu odbiorców, ale też sposób na budowanie zaangażowania i rozpoznawalności marki w środowisku cyfrowym. Kolekcje limitowane cieszą się dużym zainteresowaniem – nie tylko jako przedmioty użytkowe, ale także jako przedmioty kolekcjonerskie. To sygnał, że przyszłość branży kosmetycznej może coraz mocniej wiązać się z interaktywnymi formami rozrywki i kulturą online.

W ostatnich latach na podobne kroki zdecydowały się inne marki i koncerny, które nawiązały współprace ze streamerkami, streamerami, franczyzami growymi i platformami gamingowymi;

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. maj 2025 02:04