StoryEditor
Producenci
24.02.2021 00:00

Estée Lauder Companies przejmie Deciem, producenta kosmetyków The Ordinary

Nowojorski koncern kosmetyczny ELC ogłosił plany zwiększenia swoich inwestycji w kanadyjską firmę zajmującą się pielęgnacją skóry z 29 proc. do 76 proc. W ciągu najbliższych trzech lat przejmie pełną kontrolę nad Deciem, producentem kosmetyków The Ordinary. To jedna z największych transakcji koncernów kosmetycznych w ostatnim czasie - warta 1 mld dolarów.

Założona w 2013 roku przez Brandona Truaxe'a, firma Deciem po raz pierwszy podpisała umowę inwestycyjną z ELC w 2017 roku, ale nowe warunki przewidują wycenę kanadyjskiego przedsiębiorstwa na 2,2 mld dol., ponieważ ELC zapłaci 1 mld dol. za zwiększenie udziałów.

- W ciągu ostatnich czterech lat zbudowaliśmy naprawdę wyjątkową, długoterminową współpracę z niesamowitym zespołem Deciem i nie możemy się doczekać tego, co przyniesie przyszłość - powiedział Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny ELC.

Znany ze swoich niedrogich kosmetyków The Ordinary, Deciem zwiększył sprzedaż do 460 milionów dolarów, odzwierciedlając szersze zapotrzebowanie branży na produkty do pielęgnacji skóry, ponieważ konsumenci coraz częściej eksperymentują ze składnikami takimi jak AHA i niacynamid.

Firma rozszerzyła również swoje partnerstwa detaliczne i była jedną z pierwszych marek, które przekwalifikowały swój własny zespół detaliczny w wirtualnych konsultantów.

- Deciem to wyjątkowa firma. Nicola Kilner [CEO i współzałożycielka Deciem] i jej zespół stworzyli i kultywowali autentyczne marki z wysoce skutecznymi, niezbędnymi produktami przy użyciu pionowo zintegrowanego modelu, a także opracowali wyjątkowo przejrzysty i angażujący styl komunikacji - powiedział Fabrizio Freda. - Wyjątkowe produkty firmy, pożądane innowacje oraz cyfrowe i ukierunkowane przede wszystkim na konsumenta podejście do sukcesu odegrały kluczową rolę w jej sukcesie.

W 2018 roku Nicola Kilner została dyrektor generalną Deciem po tym, jak sędzia nakazał usunięcie Truaxe’a z firmy w następstwie serii coraz bardziej niepokojących postów w mediach społecznościowych, takich jak nagle nakazanie zamknięcia wszystkich sklepów Deciem. Współzałożyciel zmarł śmiercią samobójczą w styczniu 2019 roku, o czym pisaliśmy tutaj.

- Brandon marzył o ELC jako wiecznym domu dla Deciem i jesteśmy naprawdę zaszczyceni, mogąc zrealizować jego wizję dzisiaj. Nasz zespół i ja będziemy nadal rozwijać dzieło Brandona i dziękujemy ELC za ich nieustające zaangażowanie w naszą wizję i przyszłość  – powiedziała Nicola Kilner.

Przeczytaj też: Deciem przyspiesza wejście na rynek francuski

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2025 15:41
Shiseido z dużymi stratami po trzech kwartałach 2025 roku
Największe spadki sprzedaży Shiseido odnotowało w obydwu AmerykachShutterstock

Japoński koncern Shiseido odnotował stratę netto w wysokości blisko 250 mln euro w okresie od stycznia do września 2025. Rok temu w analogicznym okresie firmie udało się wygenerować zysk na poziomie 4,2 mln euro.

Przychody Shiseido do września wyniosły łącznie 693 817 mln jenów (3 893 mln euro), co oznacza spadek o 4 proc. Przychody koncernu w Japonii wzrosły zaledwie o 0,1 proc. do 1 229 mln euro, podczas gdy w Chinach i w kanałach sprzedaży detalicznej w sektorze travel retail spadły o 7,6 proc. do 1 347 mln euro.

Sprzedaż spółki w regionie EMEA wyniosła 539 mln euro, co stanowi wzrost o 5 proc., podczas gdy w obu Amerykach odnotowano spadek aż o 10,3 proc. do 439 mln euro. W pozostałych regionach Azji i Pacyfiku spadek wyniósł 1,4 proc. do 295 mln euro.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Koszty sprzedaży (koszt sprzedanych towarów) wyniósł łącznie 908 mln euro, co oznacza spadek o 4 proc., a koszty sprzedaży ogólne i administracyjne spadły o 6,2 proc. do 2921 mln euro. W bieżącym kwartale spółka utworzyła nadzwyczajne obciążenie księgowe w wysokości 263 mln euro z powodu słabszych wyników w obu Amerykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 02:35