StoryEditor
Producenci
04.05.2022 00:00

Estée Lauder spodziewa się rekordowych wyników za rok 2022

Wyniki Estee Lauder za III kwartał 2022 pokazują boom w perfumach i pielęgnacji włosów. Firma odnotowała sprzedaż netto w trzecim kwartale roku fiskalnego 2022 na poziomie 4,25 mld USD, co stanowi wzrost o 10 proc. w porównaniu z 3,86 mld USD w okresie poprzedniego roku. Organiczna sprzedaż netto wzrosła o 9 proc.  

Sprzedaż netto wzrosła w każdej kategorii produktowej. Pielęgnacja skóry wzrosła o 6 proc., a makijaż o 9 proc., podczas gdy pielęgnacja włosów urosła, aż o 15 proc., a perfumy poszybowały do 28 proc. 

Ten wzrost w różnych kategoriach był spowodowany ożywieniem w tradycyjnych sklepach detalicznych, napędzanym dwucyfrowym wzrostem w regionach obu Ameryk, Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), a także globalnym wzrostem online.

Kluczowe problemy w tym kwartale obejmowały ograniczenia związane z COVID w Chinach od połowy marca 2022 r., które zaszkodziły ruchowi konsumentów i podróżom, a także całemu łańcuchowi dostaw.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku podatkowego 2022 firma odnotowała sprzedaż netto na poziomie 14,18 mld USD, co stanowi 15 proc. wzrost w porównaniu z 12,28 mld USD w okresie poprzedniego roku. Organiczna sprzedaż netto wzrosła o 13 proc.

Odnotowaliśmy silny wzrost sprzedaży i lepszą niż oczekiwaliśmy rentowność w trzecim kwartale 2022. Każda kategoria rosła organicznie, na czele z wybitnymi osiągnięciami kategorii perfum na całym świecie i makijażu na rynkach zachodnich. Regiony obu Ameryk i EMEA osiągnęły lepsze wyniki niż nasz ogólny wzrost sprzedaży. Skorzystaliśmy z ponownego otwarcia, aby zapewnić dwucyfrowy organiczny wzrost sprzedaży, wykorzystując nasze zaawansowane usługi i przełomowe innowacje. Biorąc pod uwagę nasze znakomite wyniki od początku roku, spodziewamy się osiągnąć rekordowy rok w roku fiskalnym 2022. Jesteśmy przekonani, że nasza działalność w Chinach odbije się, gdy epidemia zmniejszy się i nasz rozwój przyspieszy – powiedział Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny Estée Lauder Companies.

Przeczytaj również: Estée Lauder Companies ogłosiła powrót do biznesu sprzed pandemii

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 01:23