StoryEditor
Producenci
05.02.2025 14:30

Eurofragance wyróżnia swoich pierwszych Mistrzów Perfumiarstwa

Firma Eurofragance ogłosiła mianowanie swoich pierwszych Mistrzów Perfumiarstwa. Tytuł ten otrzymali Belén Garcia, Isabel Gil Trujillo oraz Olaf Larsen. Wyróżnienie to stanowi dowód uznania dla ich ponad trzydziestoletniego doświadczenia i talentu, a także podkreśla pozycję Eurofragance jako jednego z liderów globalnego rynku perfumeryjnego. Decyzja ta jest również wyrazem zaangażowania firmy w rozwój wewnętrznych talentów oraz dążenia do innowacji w sztuce komponowania zapachów.

Tytuł Mistrza Perfumiarstwa to ukoronowanie wieloletniej pracy, łączącej kreatywność, wiedzę i wyjątkową wizję. Belén Garcia, związana z Eurofragance od ponad 30 lat, specjalizuje się w perfumach luksusowych i traktuje ich tworzenie jako emocjonalny proces. Isabel Gil Trujillo, która rozpoczęła karierę jako asystentka perfumiarza 24 lata temu, zdobyła bogate doświadczenie w dziedzinie zapachów do pielęgnacji ciała i wnętrz, w tym podczas czteroletniej pracy w oddziale firmy w Singapurze. Olaf Larsen od 12 lat mieszka w Dubaju i czerpie inspiracje z bogatej tradycji zapachowej Bliskiego Wschodu i Azji, koncentrując się na perfumach luksusowych z wyraźnymi nutami regionalnymi.

Rebeca Jardón, dyrektor ds. zasobów ludzkich Eurofragance, podkreśla, że wyróżnienie trójki mistrzów to wyraz uznania dla ich pasji i wkładu w rozwój firmy oraz branży perfumeryjnej. Dodaje, że jest to także dowód na zaangażowanie Eurofragance w rozwój swoich zespołów i promowanie równości szans, szczególnie w kontekście wspierania talentów kobiet w branży. Firma realizuje te cele poprzez własną Akademię Perfumeryjną, która wykorzystuje autorską metodologię szkoleniową, zapewniającą wysoki poziom edukacji i rozwój przyszłych mistrzów zapachów.

W listopadzie 2024 roku firma zaprezentowała na targach in-cosmetics Asia w Bangkoku doświadczenie multisensoryczne o nazwie Scentphony. Była to współpraca perfumiarzy Eurofragance z kompozytorem muzycznym, łącząca trendy zapachowe z muzyką w celu stymulacji zmysłów i inspiracji kreatywności. Wcześniej, w kwietniu 2024 roku, Eurofragance ogłosiła znaczący wzrost sprzedaży o ponad 20 proc. w 2023 roku, osiągając 146 milionów euro. Wzrost ten był widoczny we wszystkich kategoriach produktowych oraz regionach działalności firmy, ze szczególnym uwzględnieniem Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej i Europy.

Czytaj także: Perfumy w Arabii Saudyjskiej: rynek wart miliardy nadal rośnie w siłę

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.10.2025 15:30
Kimberly-Clark inwestuje 28,7 mln dolarów w programy wspierające kobiety i dziewczęta
W ramach akcji kobiety i dziewczynki na całym globie otrzymają pomoc materialną.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark Corporation ogłosiła nowy etap globalnego zaangażowania społecznego, którego celem jest poprawa dostępu do podstawowej opieki zdrowotnej dla kobiet i dziewcząt. W ramach czteroletnich partnerstw z organizacjami Baby2Baby, Plan International, Project HOPE oraz UNICEF, firma planuje wesprzeć około 24 miliony kobiet i dziewcząt w siedmiu krajach – Brazylii, Peru, Chinach, Indiach, Indonezji, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych – w ciągu najbliższych trzech lat.

Nowe programy są finansowane przez Kimberly-Clark Foundation, która przeznaczy na ten cel 28,7 mln USD. Fundacja skoncentrowała swoją działalność na wspieraniu kobiet i dziewcząt w kluczowych etapach życia – od okresu dojrzewania po macierzyństwo. Projekty obejmą m.in. programy dotyczące higieny menstruacyjnej, edukacji zdrowotnej i przełamywania tabu wokół miesiączki, a także inicjatywy zwiększające dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych oraz kompleksowej opieki okołoporodowej i poporodowej.

Znacząca część środków trafi do regionów i społeczności o ograniczonym dostępie do opieki zdrowotnej. Projekty realizowane z partnerami będą obejmować m.in. działania z zakresu wsparcia zdrowia psychicznego matek oraz wzmocnienia lokalnych systemów ochrony zdrowia, by poprawić wyniki zdrowotne w najbardziej wrażliwych grupach społecznych.

Kimberly-Clark od lat współpracuje z organizacją Baby2Baby, która wspiera rodziny żyjące w ubóstwie w Stanach Zjednoczonych. Partnerstwo rozpoczęte w 2011 roku stało się jednym z filarów społecznego zaangażowania firmy. W 2024 roku marka Huggies zacieśniła współpracę, wspierając inicjatywę mającą na celu przeciwdziałanie rosnącej śmiertelności matek w USA, realizowaną wspólnie z Departamentem Zdrowia i Opieki Społecznej USA.

Jednym z kluczowych elementów tego projektu jest dystrybucja Maternal Health & Newborn Supply Kits – zestawów wspierających zdrowie matek i noworodków. Program łączy kwestie niedoboru pieluch, zdrowia noworodków i psychicznego dobrostanu matek, tworząc spójny model pomocy o wymiernym znaczeniu społecznym. Dzięki nowym inwestycjom Kimberly-Clark zamierza rozszerzyć ten model również na inne regiony świata, by skutecznie odpowiadać na globalne wyzwania w zakresie opieki nad kobietami i dziećmi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.10.2025 13:58
Coty pozyskuje 900 mln dolarów z emisji obligacji do 2031 roku
Nowa emisja obligacji wspiera strategię zarządzania bilansem Coty.Coty

Coty Inc. ogłosiło emisję obligacji o łącznej wartości nominalnej 900 mln dolarów z oprocentowaniem 5,600 proc., zapadających w 2031 roku. Zakończenie oferty planowane jest na około 15 października 2025 r., pod warunkiem spełnienia standardowych wymogów formalnych.

Nowe papiery dłużne zostaną wyemitowane wspólnie przez Coty oraz jej spółki zależne HFC Prestige Products, Inc. i HFC Prestige International U.S. LLC. Obligacje będą stanowić niezabezpieczone zobowiązania senioralne, o ile utrzymają ocenę inwestycyjną przynajmniej od dwóch z trzech głównych agencji ratingowych. W przypadku spadku ratingu poniżej poziomu inwestycyjnego staną się one obligacjami zabezpieczonymi i w pełni gwarantowanymi przez spółki zależne Coty, z pierwszeństwem zabezpieczenia na tych samych aktywach, które stanowią podstawę istniejących linii kredytowych.

Środki netto z emisji, wraz z istniejącą płynnością, zostaną przeznaczone na wykup 5,000 proc. obligacji zabezpieczonych zapadających w 2026 roku oraz częściowo 3,875 proc. obligacji z tego samego terminu zapadalności – w obu przypadkach po wartości nominalnej powiększonej o naliczone odsetki. Transakcja wpisuje się w długofalową strategię Coty dotyczącą optymalizacji struktury kapitałowej i wydłużenia terminów zapadalności zadłużenia.

Nowe papiery wartościowe są oferowane w trybie prywatnym wyłącznie kwalifikowanym inwestorom instytucjonalnym w Stanach Zjednoczonych (zgodnie z zasadą Rule 144A) oraz inwestorom spoza USA na podstawie Regulation S. Emisja nie będzie rejestrowana w ramach amerykańskiej ustawy o papierach wartościowych (U.S. Securities Act).

Nowa emisja wspiera strategię zarządzania bilansem Coty, zmniejszając presję na refinansowanie w krótkim terminie i zabezpieczając finansowanie długoterminowe po stałej stopie procentowej. Spółka kontynuuje działania na rzecz redukcji zadłużenia i utrzymania elastyczności finansowej w warunkach zmiennego otoczenia makroekonomicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2025 05:19