StoryEditor
Producenci
12.05.2020 00:00

Europejskie firmy myślą o przeniesieniu produkcji z Chin bliżej rynków zbytu. Będzie drożej

Co najmniej połowa gotowych wyrobów wraz z komponentami do ich produkcji mogłaby być wytwarzana bliżej rynków zbytu. Jednak wtedy towary byłyby znacznie droższe – wyjaśnia Piotr Kozłowski, dyrektor Frachtu Oceanicznego Klastra Europy Północno-Wschodniej w DB Schenker.

Choć świat był przygotowany na dwutygodniowy przestój w Chinach wynikający z obchodów Chińskiego Nowego Roku i firmy odpowiednio zwiększyły stany magazynowe, epidemia koronawirusa znacznie wydłużyła tę przerwę.

Na skutek wybuchu epidemii praca fabryk w Chinach została ograniczona, ale powoli wraca do normy. Obecnie to europejskie firmy działają w sposób ograniczony, co jest bezpośrednią przyczyną spadku zamówień – wyjaśnia Piotr Kozłowski, dyrektor Frachtu Oceanicznego Klastra Europy Północno-Wschodniej w DB Schenker.

Aktualna sytuacja pokazuje, jak bardzo gospodarka Chin i gospodarki państw europejskich są ze sobą powiązane. Najpierw eksport towarów z Państwa Środka wstrzymała pandemia, ale w ciągu najbliższych miesięcy również zmaleje zainteresowanie towarami, ponieważ wiele regionów świata wstrzyma zakupy. Już teraz chińskie fabryki otrzymują o wiele mniejsze zamówienia niż się spodziewano – mówi ekspert.

Dlaczego tak się dzieje? Zdaniem Piotra Kozłowskiego obecnie wzrasta zainteresowanie przeniesieniem produkcji np. do Turcji czy do krajów Kaukazu – szczególnym atutem są w tym przypadku połączenia drogowe i kolejowe. – Mimo wszystko zaletą chińskich firm jest zaawansowana technologia. Dzięki temu Państwo Środka bardzo szybko stało się liderem produkcji skomplikowanych rozwiązań i wielu komponentów, co pozwoliło mu oddziaływać na światową gospodarkę – wyjaśnia.

Firmy poszukują sposobów, by utrzymać ciągłość procesów i zabezpieczyć się przed wydarzeniami, których doświadczamy. Potencjalnym rozwiązaniem byłaby dywersyfikacja produkcji.

Co najmniej połowa gotowych wyrobów wraz z komponentami do ich produkcji mogłaby być wytwarzana bliżej rynków zbytu. Jednak konsumenci muszą mieć świadomość, że wtedy towary byłyby znacznie droższe. Nie obędzie się również bez wprowadzenia zmian już na etapie kształcenia przyszłych pracowników – mówi Piotr Kozłowski i dodaje: – Odpowiednie przygotowanie szkolnictwa pozwoli na stworzenie zasobów i kompetencji, które umożliwią rozwinięcie, lub w przypadku niektórych branż, rozpoczęcie produkcji w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.07.2025 15:30
Highlander Enterprise stawia na kosmetyki: marka 8belle debiutuje w regularnej sprzedaży
Za sterami marki stoi m.in. Sylwia Gołębiewska.8belle

Highlander Enterprise S.A. (do 2024 r. działająca jako Advanced Graphene Products S.A.) rozpoczęła 1 lipca 2025 r. sprzedaż własnej linii kosmetycznej 8belle. To pierwszy tak duży projekt spółki od czasu, gdy nowy zarząd i akcjonariat objęli stery około pół roku temu. Wprowadzenie marki poprzedziło pełne przygotowanie infrastruktury – od zapasów magazynowych po logistykę – tak, aby od pierwszego dnia obsłużyć wysyłkę do klientów biznesowych w modelu B2B.

W pierwszym etapie oferta 8belle obejmuje 3 kategorie produktów dla profesjonalnych stylistów: hybrydowe lakiery do paznokci, bazy oraz preparaty pielęgnacyjne do dłoni i paznokci. Dystrybucja prowadzona jest wyłącznie online poprzez własną platformę, co pozwala ograniczyć koszty i zautomatyzować sprzedaż. Spółka równolegle uruchamia zintegrowaną kampanię marketingową w kanałach offline i digital, aby maksymalnie wykorzystać potencjał ponad kilkudziesięciu tysięcy salonów kosmetycznych działających w Polsce i Europie Środkowej.

Kluczowym punktem zwrotnym była uchwała z 14 kwietnia 2025 r., w której zarząd zatwierdził trzy filary dalszego rozwoju: (1) segment kosmetyczny – linia 8belle oraz przejęta w marcu 2025 r. marka Brown as Berries Care; (2) segment odzieży UV – stroje kąpielowe marki Brown as Berries z opatentowaną tkaniną przepuszczającą słońce i chroniącą skórę filtrem SPF 35; (3) komercjalizację grafenu, w tym plany stworzenia hybrydowych lakierów z dodatkiem grafenu i zabezpieczenie tej technologii patentem. Dzięki dywersyfikacji spółka liczy na szybkie przejście z fazy inwestycji do generowania stabilnych przychodów i zysków.

Za rozwój segmentu kosmetycznego odpowiada Sylwia Gołębiewska – menedżerka, która wcześniej współtworzyła 3 rozpoznawalne marki: Diamond Cosmetics, Semilac oraz hi hybrid. Jej doświadczenie w budowaniu łańcucha dostaw i sieci dystrybucji ma zapewnić 8belle dynamiczny wzrost sprzedaży, a całej Highlander Enterprise – wykorzystanie efektu synergii między przemysłem grafenowym a branżą beauty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2025 14:27
Avon umacnia współpracę z drogeriami Rossmann
Kosmetyki Avon są dostępne w drogeriach Rossmann od  października ubiegłego roku. Teraz oferta kosmetyków i perfum będzie jeszcze szerszafot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Avon zwiększa swoją obecność w Rossmannie na jeszcze większą niż do tej pory skalę – od 1 lipca najbardziej znane kosmetyki i zapachy marki są dostępne w większości drogerii. Jak podkreśla Rossmann, jest to kolejny etap rozwijającej się współpracy z Avonem, w ramach którego znacząco zwiększy się liczba punktów sprzedaży oraz zakres dostępnego asortymentu.

Nową odsłonę współpracy Avon i Rossmanna wspierać będzie Maffashion – popularna influencerka i ambasadorka Avonu. Jej wizerunek pojawi się na ekspozycjach kosmetyków do makijażu oraz w kanałach social media.

Zależy nam na tym, aby być blisko naszych klientów. Nasze produkty dodają im pewności siebie i energii, a stosunek ich ceny do jakości jest na świetnym poziomie. Rossmann to nasz strategiczny partner w budowaniu nowoczesnego, omnichannelowego modelu kontaktu z klientem, łączącego wygodę zakupów stacjonarnych z siłą naszych konsultantek, które wciąż są sercem marki Avon – wyjaśnia Adrian Adamczyk, Head of Omnichannel Avon Polska.

Zobacz też: Adrian Adamczyk, Avon: Wierzymy, że siła naszej marki tkwi w relacjach – a Konsultantki są ich sercem

Co nowego z Avonu pojawi się w Rossmannie?

Avon jako marka nr 1 w sprzedaży perfum na świecie, w nowej odsłonie współpracy z siecią Rossmann oferuje oczywiście swoje kultowe zapachy. Klienci będą mogli kupić bestsellery takie jak: Little Black Dress, Perceive czy Incandessence, ale również nieoczywiste i zaskakujące kompozycje z nowej linii Perfect Nonsense.

Nowa oferta makijażowa to m.in. znane i lubiane kredki Glimmerstick, perełki brązujące czy olejki do ust, oraz tegoroczne innowacje marki – m.in. pomadki Ultra Colour, błyszczyki vinylowe, czy najnowszy tusz do rzęs Fanomenal.

Zobacz więcej: Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami

Rozszerzamy nasz asortyment makijażowy, podkreślając segment pielęgnacji ust, w którym mamy bardzo ciekawą ekspertyzę, będąc producentem nr 1 tego segmentu, zarówno lokalnie jak i globalnie. Nasza oferta będzie regularnie odświeżana, zaskoczymy shopperów Rossmanna nieoczywistymi współpracami i sezonowymi kolekcjami! – zapowiada Adrian Adamczyk.

Nowe kanały, ale ta sama misja

Rozszerzenie obecności Avon w Rossmannach to kolejny krok w realizacji szerszej strategii wielokanałowej, której celem jest zapewnienie klientom wygodnego dostępu do ulubionych kosmetyków w wygodny sposób. Natomiast pełna oferta asortymentowa dostępna jest w sklepie internetowym Avon oraz tradycyjnie u konsultantek sieci.

Jak przypomina Avon, wszystkie kosmetyki i produkty marki mają akredytację Leaping Bunny w programie Cruelty Free International. Avon jest częścią Grupy Natura &Co.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 04:00