StoryEditor
Producenci
26.05.2020 00:00

Laboratorium Dr Irena Eris: wsparcie dla szpitali jest nadal niezbędne

Kosmetyki Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris o wartości około 1,5 mln złotych otrzymało już ponad 200 szpitali w całej Polsce. Dostarcza je pro bono firma DB Schenker. Akcja wspierania personelu medycznego trwa nadal. 

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris od początku trwania pandemii w Polsce prowadzi szeroko zakrojone akcje pomocowe skierowane do personelu medycznego w całej Polsce. Zespół przedstawicieli medycznych Dr Irena Eris od połowy marca przekazuje kosmetyki personelowi na oddziałach szpitalnych.

– Celem jest wsparcie, w obecnym, niezwykle trudnym okresie, osób, które na co dzień mierzą się z problemem koronawirusa na pierwszej linii frontu. Przekazujemy kremy do dłoni m.in. dla lekarzy, oddziałowych, pielęgniarek – mówi Joanna Łodygowska, szef Działu Komunikacji z Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris. Przez dwa miesiące (marzec-maj 2020) firma pomogła ponad 200 szpitalom w całej Polsce przekazując kosmetyki o wartości około 1,5 mln zł. Liczby te codziennie rosną. 

Kremy do rąk są obecnie jednymi z bardziej poszukiwanych materiałów na oddziałach szpitalnych, stały się niezbędne przy ciągłym stosowaniu intensywnej dezynfekcji. Poza kremami do dłoni firma Dr Irena Eris przekazała do szpitali także m.in.  żele służące do mycia oraz kremy nawilżające do twarzy, które mogą pomóc podczas intensywnego stosowania maseczek.
Dodatkowo firma wsparła także oddziały pediatrii, neonatologii i dermatologii przekazując ich pacjentom emolienty, tak aby ci, którzy często zostali pozbawieni możliwości kontaktu ze światem zewnętrznym mieli dostęp do preparatów do oczyszczania i pielęgnacji skóry. Producent dołączył również do ogólnopolskiej akcji polskiego biznesu „Jesteśmy razem. Pomagamy”. 

DB Schenker odbiera produkty z Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris i dostarcza je do placówek medycznych na terenie całego kraju. Trudno przewidzieć kiedy zakończy się akcja, wszystko podyktowane jest bieżącą sytuacją w związku z pandemią. –  Zdecydowaliśmy się na wsparcie projektu, bo w tych trudnych chwilach wzajemna pomoc i współpraca partnerów biznesowych są kluczowe. My lubimy pomagać i mamy w tym długą tradycję. Właśnie startują 24 projekty w ramach kolejnej edycji naszego programu wolontariackiego Czas Pomagania”  – dodaje Piotr Zborowski CEO klastra Europy Północno-Wschodniej DB Schenker.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2025 15:41
Shiseido z dużymi stratami po trzech kwartałach 2025 roku
Największe spadki sprzedaży Shiseido odnotowało w obydwu AmerykachShutterstock

Japoński koncern Shiseido odnotował stratę netto w wysokości blisko 250 mln euro w okresie od stycznia do września 2025. Rok temu w analogicznym okresie firmie udało się wygenerować zysk na poziomie 4,2 mln euro.

Przychody Shiseido do września wyniosły łącznie 693 817 mln jenów (3 893 mln euro), co oznacza spadek o 4 proc. Przychody koncernu w Japonii wzrosły zaledwie o 0,1 proc. do 1 229 mln euro, podczas gdy w Chinach i w kanałach sprzedaży detalicznej w sektorze travel retail spadły o 7,6 proc. do 1 347 mln euro.

Sprzedaż spółki w regionie EMEA wyniosła 539 mln euro, co stanowi wzrost o 5 proc., podczas gdy w obu Amerykach odnotowano spadek aż o 10,3 proc. do 439 mln euro. W pozostałych regionach Azji i Pacyfiku spadek wyniósł 1,4 proc. do 295 mln euro.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Koszty sprzedaży (koszt sprzedanych towarów) wyniósł łącznie 908 mln euro, co oznacza spadek o 4 proc., a koszty sprzedaży ogólne i administracyjne spadły o 6,2 proc. do 2921 mln euro. W bieżącym kwartale spółka utworzyła nadzwyczajne obciążenie księgowe w wysokości 263 mln euro z powodu słabszych wyników w obu Amerykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 00:00