StoryEditor
Producenci
03.01.2018 00:00

Ewa Blocher, Dax Cosmetics: zmierzymy się z trudnym rynkiem pracy i wewnętrzną konkurencją

– Wyzwaniem dla całej branży kosmetycznej będzie duża konkurencyjność wewnętrzna oraz trudny rynek pracy – przewiduje Ewa Blocher, dyrektor generalna Dax Cosmetics – firmy należącej do grupy Rohto Pharmaceuticals. Coraz większy wpływ, zarówno na handel, jak i relacje z konsumentami, będzie miał także rozwój e-commerce oraz komunikacja w social mediach.

Jaki będzie 2018 r. dla branży kosmetycznej?

Moim zdaniem będzie to kolejny bardzo dynamiczny rok dla branży kosmetycznej. Wpłynie na to olbrzymia liczba nowości, coraz krótszy cykl życia produktów i coraz większe oczekiwania konsumentów.

Z jakimi wyzwaniami i problemami branża będzie się mierzyć?

Wyzwaniem dla całej branży będzie duża konkurencyjność wewnętrzna sektora beauty, który przejawia się ogromną dynamiką działań, wielością podmiotów, innowacjami.

Trudny rynek pracy, będzie wymagał ciągłego podnoszenia poziomu automatyzacji procesów produkcyjnych.

Wyzwaniem dla naszej firmy będzie konsekwentne umacnianie pozycji Dax Cosmetics w Polsce i na rynkach zagranicznych. Odbędzie się to głównie poprzez dynamiczny rozwój marek w portfolio firmy, ale również poprzez wprowadzanie nowych kategorii produktowych i wchodzenie w nowe kanały dystrybucji. Chcemy także mocniej zacieśnić współpracę dystrybucyjną z oddziałami Rohto Pharmaceuticals Group na innych rynkach.

Jakie główne czynniki będą miały wpływ na rynek kosmetyczny, handel, relacje z konsumentem?

Jest wiele czynników mających wpływ na rozwój branży, jak chociażby unijne regulacje prawne wprowadzające wiele ograniczeń hamujących szybkość działania i multiplikujących przepisy administracyjne. Znaczenie będzie miała kondycja poszczególnych kanałów dystrybucji, ale także przewidywane procesy konsolidacji na rozdrobnionym rynku producentów. Coraz większy wpływ, zarówno na handel, jak i relacje z konsumentami, będzie miał także rozwój e-commerce oraz komunikacja w social mediach.

Na jakie konsumenckie trendy przygotowujecie się?

W tym roku chcemy przygotować odpowiedź kosmetyczną dla konsumentów, którzy narażeni są na wielowymiarowy stres i zanieczyszczenia środowiska. Jako części japońskiego koncernu bardzo bliskie jest nam czerpanie z azjatyckich trendów, zatem będziemy kontynuować azjatyckie podejście do pielęgnacji.

Jakie są plany rozwoju firmy w 2018 r. w kraju i na świecie? Czy będziecie wchodzić w nowe kategorie?

Planujemy ciągły rozwój w kategoriach pielęgnacji twarzy i ciała, ale myślimy o także o innych segmentach. Mamy olbrzymie możliwości rozwoju współpracy z oddziałami grupy Rohto Pharmaceuticals, do której należy Dax Cosmetics. W tym roku chcemy sfinalizować wiele projektów, nad którymi pracowaliśmy w 2017 r., więc pojawia się duża szansa na otworzenie rynków azjatyckich i Ameryki Południowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 19:55