StoryEditor
Producenci
19.11.2020 00:00

[FBK 2020] Henkel do 2021 roku zredukuje o 19 proc. ilość plastiku wytwarzanego w Polsce

Na Forum Branży Kosmetycznej 2020 Kiril Marinov, dyrektor zarządzający działu Beauty Care w Henkel Polska opowiedział o strategii, jaką obrała firma, aby chronić środowisko i angażować się w odpowiedzialny i zrównoważony biznes. Marinov zapowiedział, że do 2021 roku Henkel zredukuje o 19,1 proc. ilość plastiku wytwarzanego w Polsce.

- Dziś mam możliwość opowiedzenia o temacie, który jest bliski mojemu sercu – rozpoczął swoją prezentację szef działu Beauty Care. Jak wskazał, według szacunków do 2050 roku na świecie żyć będzie 9 mld ludzi, którzy konsumować będą zasoby pięciokrotnie większe niż te, które udostępnia nam planeta. Dlatego w swojej działalności Henkel koncentruje się na trzech celach: likwidacji i minimalizowaniu wpływu na środowisko, ograniczaniu produkcji plastiku i walki o prawa człowieka.

- Musimy zatrzymać globalne ocieplenie, zużycie plastiku i pracować nad prawami człowieka. Plastik jest bardzo dobrym materiałem jeśli chodzi o zabezpieczanie kosmetyków, ale trzeba używać go odpowiedzialnie, recyklingować i ograniczać jego zużycie – powiedział Kiril Marinov.

Jak dodał, do 2024 r. Henkel chce stać się firmą przyjazną planecie. W tym celu Henkel działa razem z partnerami. - Współpracujemy z innymi firmami świadomymi problemów, np. Plastic Bank, który odpowiada za zbieranie i przekształcanie plastiku, który nie został poddany segregacji i zaśmieca wody, plaże czy lasy. - Pomagamy konsumentom wyglądać pięknie i czuć się dobrze, wieść lepsze życie w zgodzie z planetą. To jest naszym celem – wskazał Kiril Marinov.

Jak firma chce ograniczać zużycie plastiku w Polsce? O 17 proc. zmniejszy się jego produkcja do 2021 r. dzięki użyciu plastiku z recyklingu, o 2 proc. dzięki przemodelowaniu opakowań (np. użycie cieńszego plastiku) oraz wprowadzeniu produktów bez plastikowych opakowań, takich jak np. szampony w kostce, a o 0,1 proc. dzięki użyciu plastiku wyprodukowanego z włókien roślinnych.

Również jeśli chodzi o formuły kosmetyków Henkel planuje zmiany. „Clean beauty, green beauty i  certificated beauty” to trzy hasła, które obrazują podejście firmy do reformulacji produktów. Chodzi o uproszczenie i „oczyszczenie” składów kosmetyków, używanie większej ilości naturalnych składników oraz składników certyfikowanych.

Kolejnym elementem strategii ograniczającej zużycie plastiku są akcje i kampanie edukacyjne promujące np. używanie szamponów w kostkach czy opakowania powstałe z tzw. „plastiku społecznego”, czyli tego, który nie został posegregowany, a jest odzyskiwany poprzez wyławianie go z mórz, rzek, jezior, zbierany z lasów i poddawany recyklingowi. Z takiego plastiku w 98 proc. wyprodukowane są np. opakowania kosmetyków z serii Nature Box. Wspólnie z partnerami takimi jak drogerie Natura czy sieć sklepów Carrefour Henkel promuje ekologiczne wybory i edukuje jak ważne jest np. oszczędzanie wody.

Agata Kinasiewicz
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.09.2024 09:04
Rusza szeroka kampania nowych odsłon zapachów Yves Saint Laurent i Prada
Mural na warszawskiej Tamce z kampanią nowej odsłony zapachu Prada Paradoxe Virtual Flowerfot. Wavemaker

YSL MYSLF, z odsłoną Le Parfum oraz Prada Paradoxe, z wariantem o nazwie Virtual Flower to nowe odsłony zapachów luksusowych marek. Rusza ich szeroka kampania reklamowa obejmująca media tradycyjne, cyfrowe i nośniki zewnętrzne.

Yves Saint Laurent i Prada  - dwie marki o ugruntowanej pozycji w świecie luksusu - wspierają kampanią nowe odsłony swoich flagowych zapachów. Są to: YSL MYSLF, z odsłoną Le Parfum oraz Prada Paradoxe, z wariantem o nazwie Virtual Flower.  Celem działań jest budowanie świadomości nowych produktów i wsparcie ich sprzedaży, jak również wzmacnianie wizerunku i świadomości obu linii) wśród konsumentów. Za planowanie i zakup mediów odpowiada agencja Wavemaker Polska. 

Grupą docelową zapachu YSL MYSLF są mężczyźni w wieku 18-44 lat, odważni, pewni siebie i niezależni, ale też pełni kontrastów. Linia zapachowa YSL MYSLF jest obecna w Polsce od 2023 roku, obecnie wprowadzana odsłona zapachowa Le Parfum to pierwsza reedycja.

Grupą docelową zapachu Prada Paradoxe są kobiety w wieku 25-44 lat. Zapach jest mocno kwiatowy, jaśminowe akordy łączą się w nim z niespodziewanymi nutami, tworząc wielowymiarową kompozycję dla kobiet ceniących zmysłowość i „pełnię życia”.  Linia Prada Paradoxe jest dostępna w Polsce od 2022 r., obecnie wprowadzona odsłona zapachowa Virtual Flower to jej druga reedycja.

W zaplanowanej przez Wavemaker kampanii Prada Paradoxe Virtual Flower pojawia się w telewizji (wysoki udział prime time, nowe programy w ramówkach), a także w przestrzeni miejskiej, z wykorzystaniem formatów OOH. Na warszawskiej Tamce pojawił się wielkoformatowy mural, który podkreśla kwiatowy charakter zapachu, a w Katowicach kampanię można zobaczyć na tramwajach w całości oklejonych w stylistyce marki Prada Paradoxe. Działania w internecie obejmą kampanie na platformach Meta, YouTube i TikTok.

image
Brandingowe "przejęcie" całych tramwajów w Katowicach na kampanię YSL MYSLF Le Parfum
fot. Wavemaker

Podobny mediaplan ma kampania zapachu YSL MYSLF Le Parfum, który również będzie promowany w telewizji, na billboardach, w przestrzeni miejskiej Katowic (brandingowe „przejęcie” całych tramwajów), oraz w digitalu, gdzie pojawią się zarówno spoty reklamowe (Meta, YouTube i TikTok), jak i formaty statyczne (Meta).

Yves Saint Laurent to luksusowa marka kosmetyczna oferująca szeroką gamę produktów do makijażu i zapachów, które emanują odwagą i nowoczesnością. Prada znana jest z minimalistycznego wzornictwa, wysokiej jakości materiałów i ponadczasowej elegancji, która łączy tradycję z nowoczesnością i awangardą.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.09.2024 16:40
Amway uznaje Indie za swój priorytetowy rynek i inwestuje 4 miliony dolarów
Amway, popularny od lat MLM, wszedł w konflikt z japońskim prawem konsumenckim

Amway uruchomił w Indiach cztery nowoczesne laboratoria badawczo-rozwojowe. Na ich powstanie korporacja przeznaczyła 4 miliony dolarów. „Indie są priorytetowym rynkiem dla Amway i jednym z czołowych rynków na świecie” – komentuje dyrektor zarządzający Amway India.

Amway to największa na świecie firma marketingu wielopoziomowego (MLM) dystrybuująca w systemie sprzedaży bezpośredniej środki czystości, produkty pielęgnacji osobistej, kosmetyki, suplementy oraz żywność, prowadząca sprzedaż w ponad stu krajach. Zatrudnia ponad 15 tysięcy osób, a przychód korporacji wyniósł w 2023 roku 8,1 miliarda dolarów. Najnowszą inwestycją firmy jest stworzenie w Indiach czterech laboratoriów badawczo-rozwojowych.

Czytaj też: Ruch anty-MLM rośnie w siłę; co to oznacza dla marek?

– Istnieje potrzeba transformacyjnego podejścia do kwestii odżywiania oraz dobrego samopoczucia w Indiach, ponieważ lokalny krajobraz zdrowotny stoi przed poważnymi wyzwaniami związanymi ze zdrowym odżywianiem, stylem życia i chorobami jelit. Indie są jednym z naszych priorytetowych rynków, a ta inwestycja podkreśla zaufanie Amway Global do potencjału tego kraju w zakresie wprowadzania przełomowych innowacji w obszarze zdrowia i dobrego samopoczucia oraz do wiedzy tutejszych fachowców – oświadczył Rajneesh Chopra, dyrektor zarządzający Amway India.

Laboratoria, które powstały w Gurugram, Chennai, Bengaluru i Dindigul, zajmują łącznie powierzchnię niemal 2,3 tysiąca metrów kwadratowych. Inwestycja warta 4 miliony dolarów ma zaspokoić zarówno lokalne, jak i globalne potrzeby. Laboratoria mają na nowo zdefiniować standardy branżowe, opracowując bezpieczne, skuteczne, zróżnicowane i wysokiej jakości produkty żywnościowe, kosmetyczne, higieny osobistej i higieny jamy ustnej. Amway ma nadzieję dotrzeć dzięki nim do 3 milionów nowych konsumentek i konsumentów w ciągu najbliższych pięciu lat.

– Stworzenie w Indiach centrum innowacji pozwala nam wykorzystać niesamowity potencjał indyskich talentów i wspierać ambicje tego kraju. Dzięki najwybitniejszym talentom z Indii i z reszty świata będziemy rozwijać zróżnicowane suplementy, produkty spożywcze oraz kosmetyczne – skomentował Shyam Ramakrishnan, dyrektor ds. innowacji i nauki w Indiach i Azji Południowo-Wschodniej.

Czytaj też: Indie obiecującym rynkiem dla polskich kosmetyków. By rósł eksport, potrzebujemy lepszych relacji dyplomatycznych 

Indie stanowią ważny rynek dla branży kosmetycznej oraz pielęgnacji osobistej – w 2023 roku zajmowały czwarte miejsce pod względem najwyższych przychodów w tym segmencie. Łączna wartość rynku wynosi 8,1 miliarda dolarów, a według szacunków do 2032 roku osiągnie poziom 18,4 miliarda dolarów. Wiodące marki kosmetyków w Indiach należą do międzynarodowych koncernów takich jak Unilever, Procter & Gamble oraz L’Oréal, a najbardziej rozpoznawane marki lokalne to MamaEarth, Khadi Essentials Plum i SoulTree. Najpopularniejszą platformą sprzedaży kosmetyków online jest Nykaa.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. wrzesień 2024 02:21