StoryEditor
Producenci
04.11.2020 00:00

[FBK 2020] Kiril Marinov, Henkel Polska prelegentem na Forum Branży Kosmetycznej

„Ochrona środowiska, zrównoważony rozwój, odpowiedzialny biznes – nadrzędne wyzwania dla branży kosmetycznej” – to tytuł wykładu, który podczas 8. Forum Branży Kosmetycznej 2020 wygłosi Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Działu Beauty Care, Henkel Polska. Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się 19 listopada br. w formule online. Trwa rejestracja na konferencję. 

Polski sektor kosmetyczny jako pierwszy w Polsce podjął się w ubiegłym roku kompleksowych działań na rzecz ochrony środowiska, by sprostać wyzwaniom strategii plastikowej – unijnego programu walki z odpadami z tworzyw sztucznych. Jest to zgodne z ogólnoświatowymi tendencjami. Przemysł podejmuje wysiłki, by jego wpływ na środowisko był jak najmniej destrukcyjny. Inicjatywy te doceniają konsumenci. Wszelkie badania wskazują na to, że coraz istotniejsze stają się wartości, które stoją za firmą, marką i jej produktami.

„Ochrona środowiska, zrównoważony rozwój, odpowiedzialny biznes – nadrzędne wyzwania dla branży kosmetycznej” – to tytuł wykładu, który podczas 8. Forum Branży Kosmetycznej 2020 wygłosi Kiril Marinov, Dyrektor Zarządzający Działu Beauty Care, Henkel Polska.

Kiril Marinov jest dyrektorem zarządzającym działu Beauty Care (kosmetyki) w polskim oddziale firmy Henkel. Odpowiada za tworzenie i realizację strategii marketingowych i sprzedażowych dla takich marek Henkla jak Schwarzkopf, Palette, Taft, Syoss, got2b, Schauma, Gliss Kur, Fa czy Vademecum.

Karierę w Henklu rozpoczął jako przedstawiciel handlowy w bułgarskim oddziale firmy. W kolejnych latach zdobywał doświadczenia na coraz wyższych stanowiskach w działach marketingu i sprzedaży w bułgarskim oddziale firmy oraz w centrali Henkla na region Europy Środkowo-Wschodniej w Wiedniu. W końcu objął stanowisko dyrektora zarządzającego działu Beauty Care, najpierw w Henkel Baltics, a później, w 2018 roku w Polsce. Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej DA Tsenov.

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług, łącząca producentów z handlem, poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. W tym roku Forum Branży Kosmetycznej 2020 odbędzie się 19 listopada br. w Warszawie, w wygodnej i bezpiecznej dla uczestników formule online. Zarejestruj się, warto wiedzieć więcej!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 21:40