StoryEditor
Producenci
19.11.2020 00:00

[FBK 2020] Trwa Forum Branży Kosmetycznej 2020!

To już ten moment! Przed chwilą rozpoczęło się Forum Branży Kosmetycznej. Ósma edycja wydarzenia po raz pierwszy odbywa się całkowicie w formule online a jej przewodnim motywem jest sytuacja sektora kosmetycznego w czasach COVID.  

Tegoroczne Forum Branży Kosmetycznej dostosowało swój format do panujących warunków. Konferencja odbywa się całkowicie w formule online, a uczestnicy mogą śledzić jej przebieg w dowolnym miejscu, na dowolnych urządzeniach mobilnych. Uczestnicy mogą także na czacie komentować wykłady i zadawać pytania prelegentom. Forum, mimo formuły online, daje więc możliwość interakcji z wykładowcami i pomiędzy uczestnikami.

Forum Branży Kosmetycznej jest konferencją biznesową, organizowaną przez Wydawnictwo Gospodarcze. Od lat, pod skrzydłami redakcji „Wiadomości Kosmetycznych” wspiera producentów i handel w prowadzeniu biznesu i nawiązywaniu wzajemnych kontaktów.

Program Forum Branży Kosmetycznej 2020:

  • Czy wirus trawi biznes kosmetyczny? Jak pandemia wpłynie na rynek detaliczny? Agnieszka Skonieczna, Head Analyst, Retail Business Unit Director, PMR Market Expert, Karolina Szałas, Analyst, PMR Market Expert
  • Świadome zakupy. Jakość nie ilość. Czy to koniec ery nowości? Magdalena Piwkowska, Trend and Content Development Associate, Nielsen Polska
  • Jak COVID zainfekował polski handel? Ewa Sech, Commercial Director, Advanced Solutions Poland, GfK Consumer Panels
  • Przyszłość rynku aptek w Polsce, potencjał kanału dla sprzedaży kosmetyków. Artur Schab, Managing Director, Pharmaceutical Consulting

DEBATA: Zmiana modeli biznesowych w obliczu COVID. Jak pandemia wpłynęła na handel, logistykę, zarządzanie kategoriami i zmieniła konsumencki traffic?

Joanna Mazur, Kierownik Sieci Partnerskiej Drogerii Koliber, Ambra - Grupa Eurocash
Ewa Sech, Dyrektor Działu Analiz Specjalnych, GfK Polonia
Teresa Stachnio, Wiceprezes Zarządu, Drogerie Jasmin
Dariusz Tomczak, Prezes Zarządu, Davi
Leszek Szwajcowski, Wiceprezes Zarządu, DP Drogerie Polskie

  • Ochrona środowiska, zrównoważony rozwój, odpowiedzialny biznes – nadrzędne wyzwania dla branży kosmetycznej. Kiril Marinov, Dyrektor Zarządzający Działu Beauty Care, Henkel Polska
  • Etykieta zorientowana na recykling - dobór materiału a recykling całego opakowania w dobie ROP i GOZ. Beata Sypniewska, Business Development Manager & Sustainability Champion, Avery Dennison Polska
  • Odpowiedzialność za wprowadzenie kosmetyku do obrotu. Na szali bezpieczeństwo konsumenta, wizerunek marki i stabilność firmy. Dr inż. Iwona Białas, Safety Assessor, Właściciel Cosmetosafe Consulting
  • Zielone oświadczenia czy greenwashing? Potrzeba większej przejrzystości dla konsumentów w ramach zielonej transformacji. Dr Mark Smith, Dyrektor Generalny, NATRUE - The International Natural and Organic Cosmetic Association
  • Wyzwania firm rodzinnych w Polsce. Podejście systemowe. Dr Adrianna Lewandowska, MBA, Założycielka, Prezes, Instytut Biznesu Rodzinnego

DEBATA: Przyszłość rynku kosmetycznego, wyzwania i szanse w erze post-COVID
Blanka Chmurzyńska-Brown, Dyrektor Generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
Leszek Kłosiński, Prezes Zarządu, Oceanic
Michał Mróz, Prezes Zarządu, Inter-Vion
Adam Nitecki, Dyrektor Generalny, Consumer Products Division L'Oréal Polska i Krajów Bałtyckich
Henryk Orfinger, Współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris, Przewodniczący Rady Nadzorczej Dr Irena Eris
Michał Rudecki, Client Director, Nielsen Connect Polska

  • Marketing w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości. Jak zbudować silną markę i dbać o spójny wizerunek za pomocą działań marketingowych? Marta Prochot, CEO Dreamlike, Natalia Wróbel, Project Manager, Dreamlike
  • Zdrowie, dobre samopoczucie, bezpieczeństwo. Jak kluczowe potrzeby konsumentów wpłyną na rynek kosmetyczny – promocję, komunikację marek i zalet produktów? Marta Chalimoniuk-Nowak, CEO Healthy Brands, Ekspertka BCC ds. Marketingu Strategicznego
  • Wspieram polskie marki, kupuję polskie kosmetyki – patriotyzm lokalny i prospołeczne postawy konsumentów w czasach COVID. Agata Matuszewska, Business Unit Manager, Open Research

DEBATA: Wejście w e-commerce – dlaczego to takie łatwe, dlaczego to takie trudne?
Katarzyna Wyszyńska, Ekspert ds. e-commerce, omnichannel i marketingu Online
Piotr Ciećkiewicz, Członek Zarządu, Sonia
Anna Karolak, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju, Allepaznokcie.pl
Daniel Rogiński, Wiceprezes Zarządu, Drogerie Natura

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.05.2024 08:00
Rexona oficjalnym partnerem Reprezentacji Polski w Piłce Siatkowej
Sebastian Świderski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej; Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine, członek Zarządu Unilever; Piotr Janiak, siatkarz
Rexona dołącza do sponsorów Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Jest teraz oficjalnym partnerem Polskiej Piłki Siatkowej. Logo marki pojawi się na stadionach podczas rozgrywek i w materiałach marketingowych związku. Rexona ma możliwość wykorzystania wizerunku zawodników i logo PZPS i Polskiej Siatkówki w kampaniach reklamowych.

Marka Rexona (Unilever) została oficjalnym partnerem Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

W ramach umowy na 2024 rok, Rexona uzyskała prawo posługiwania się tytułem „Partnera Polskiej Siatkówki”, „Partnera Reprezentacji Polski w Piłce Siatkowej” oraz prawo do wykorzystywania w działalności marketingowej oficjalnego logotypu reprezentacji Polski.

Umowa gwarantuje również ekspozycję stadionową oraz możliwość wykorzystania wizerunku zawodników i logo PZPS i Polskiej Siatkówki w kampaniach reklamowych. Logo marki Rexona pojawi się także w materiałach marketingowych związku, na ściankach sponsorskich w czasie konferencji prasowych oraz na stronie internetowej PZPS.

Współpraca marki Rexona z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej to jeden z wielu przykładów działań podejmowanych przez koncern Unilever, którego celem jest promowanie zrównoważonego, zdrowego i aktywnego stylu życia – czytamy w komunikacie.

Partnerstwo z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej jest dla nas powodem do dumy. Siatkówka to źródło inspiracji i wartości, które wyznajemy i wspieramy jako marka – łączy nas nie tylko sportowa pasja, ale także determinacja, skuteczność i pewność siebie. (...) Jesteśmy przekonani, że dzięki naszej współpracy zapewnimy fanom nowy wymiar zaangażowania i siatkarskich emocji – mówi Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine, członek Zarządu Unilever z ramienia części biznesu odpowiedzialnej za środki higieny osobistej (Personal Care Business Group) dla Europy Wschodniej.

Niezmiernie cieszymy się, że do grona naszych sponsorów i najbliższych partnerów dołącza globalna marka tej klasy co Rexona. (...) Mówimy podobnym językiem o naszej misji i wizji, a sport jest dla nas wspólnym, naturalnym środowiskiem. To daje nam nadzieję na doskonałą współpracę, z korzyścią dla nas wszystkich, w tym naszych niezastąpionych kibiców – podkreśla Sebastian Świderski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

Unilever (założony ponad 100 lat temu) jest jednym z największych przedsiębiorstw w branży dóbr konsumpcyjnych na świecie. Dostarcza produkty Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Nutrition i Ice Cream. Prowadzi sprzedaż w 190 krajach, dociera do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2022 r. wyniosły 60,1 mld euro.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2024 12:15