StoryEditor
Producenci
25.06.2021 00:00

[FBK 2021] Michał Rudecki, NielsenIQ: Rynek kosmetyczny wyraźnie odbił po covidowych spadkach

Rynek kosmetyków odbił się po pandemicznych spadkach. Marki naturalne napędzają kategorię pielęgnacji twarzy, która ma największy udział we wzrostach całego rynku – mówił Michał Rudecki, Client Director, Beauty & Home Care w NielsenIQ  podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021 Piękno z natury.

Biorąc pod uwagę pierwsze 4 miesiące bieżącego roku w porównaniu do analogicznego okresu ubiegło, pandemicznego roku, cały koszyk kosmetyczno-chemiczny skurczył się o 3,6 proc. wartościowo. Największy spadek nastąpił w kategoriach papierowo-sanitarnych  i w chemii domowej. Natomiast kategoria kosmetyków praktycznie nie straciła na wartości w stosunku do ubiegłego roku, bo był to spadek rzędu 0,1 proc.

Spadki w kategoriach papierowo-sanitarnej oraz chemii domowej wynikają z nienaturalnych, wywołanych pandemią, wzrostów sprzedaży w 2020 r., szczególnie w marcu. Natomiast, jeśli chodzi o kategorie kosmetyczne, porównując sam kwiecień 2021 do kwietnia 2020 widzimy 8 proc. wzrost, czyli wyraźne odbicie. Jest to najprawdopodobniej spowodowane coraz śmielszym otwieraniem gospodarki i pojawianiem się wielu okazji do używania produktów z kategorii kosmetycznych, zaczynamy ich wreszcie potrzebować – skomentował Michał Rudecki, Client Director, Beauty & Home Care w NielsenIQ  podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021 Piękno z natury.

Spadki widać natomiast w „kategoriach covidowych”, które w ubiegłym roku miały piki sprzedaży, takich jak mydła toaletowe i płyny dezynfekujące do rąk.

Największe wzrosty notuje kategoria pielęgnacji twarzy. Wyraźnie odbiły się kategorie zapachów i makijażu. Rośnie również kategoria odżywek do włosów – trend, który był widoczny w trakcie pandemii i utrzymuje się nadal.

–  Kategorię pielęgnacji twarzy, która ma największy udział we wzroście rynku kosmetyków, napędzają produkty naturalne, marki, które komunikują w swoim składzie ponad 90 proc. składników pochodzenia naturalnego, szczycą się wegańskim składem, czy też wprowadzają innowacyjne składniki – podkreślił Michał Rudecki.

Dane Nielsena, analizowane dla 7 kategorii  chemii domowej w oparciu o certyfikaty Ecolabel i Ecocert, pokazują także wzrosty w segmencie produktów chemicznych o charakterystyce naturalnej. 1-2 proc. takich produktów przyniosło ok. 5 mln sprzedaży od stycznia do kwietnia br.

Więcej danych na  Forum Branży Kosmetycznej 2021. Jeśli chcesz kupić dostęp do wykładów i prezentacji skontaktuj się: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
18.09.2025 10:31
Dr. Miele Cosmed Group: dywersyfikacja rynków gwarantuje stabilność przychodów
Magdalena Miele, prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A.Global Cosmed

Dynamika przychodów skonsolidowanych Grupy Kapitałowej Dr. Miele Cosmed Group wyniosła w pierwszym półroczu 2025 roku 5 proc. rok do roku. Wyższy od dynamiki przychodów wzrost kosztów operacyjnych spowodował spadek zysków – podaje firma w swoim komunikacie. Grupa Kapitałowa Dr. Miele Cosmed Group od ponad dwóch lat (9 kwartałów) odnotowywała ciągły wzrost zysków. Zawdzięczała to rozwojowi przychodów ze sprzedaży kosmetyków i chemii gospodarczej własnych marek (Kret, Bobini, Sofin, Apart) oraz produkowanych pod brandami sieci handlowych.

W okresie ostatnich 6 miesięcy przychody Grupy Kapitałowej wzrosły o 5 proc. r./r. Wzrost przychodów był jednak niższy od oczekiwań. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 24,6mln zł w 1poł. 2025 w porównaniu do 29,6 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Na początku tego roku planowaliśmy dalszy dynamiczny rozwój na wszystkich rynkach, jednak otoczenie biznesowe było i jest bardzo wymagające. Ostrożność konsumentów była szczególnie odczuwalna w Polsce. Nie osiągnęliśmy zamierzonych celów sprzedażowych, ale kontynuujemy inwestycje w wielu obszarach. Nasi pracownicy to nasz podstawowy zasób. Dlatego inwestujemy w nich, w zadowalające wynagrodzenie czy szkolenia bo wiemy, że przyniesie to długoterminowe korzyści. Podobnie traktujemy modernizacje naszych fabryk. W ostatnim półroczu wartość środków trwałych wzrosła o 12,3 mln zł. Zgodnie z naszą strategią przeznaczamy zasoby na zwiększenie efektywności produkcyjnej m.in. poprzez robotyzację pakowania, czy wymianę urządzeń na nowoczesne i bardziej wydajne. Od miesięcy podejmujemy działania w obszarze zmniejszenia kosztów logistycznych czy na rzecz budowania odporności energetycznej naszych zakładów – skomentowała Magdalena Miele, prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A.

Wyższe przychody uzyskiwane ze sprzedaży produktów na rynkach zagranicznych rekompensują mniejsze od oczekiwanych przychody na rynku polskim. Udział tych pierwszych w całkowitych przychodach systematycznie rośnie i osiągnął już 61 proc. (w stosunku do 58 proc. w 1H’24). Wzmocniony zespół eksportu i wysoka aktywność spółki w obszarze promocji na nowych rynkach pozwalają na pozytywne prognozy.

Silne marki doceniane nagrodami branżowymi, inwestycje w reklamę, świetny zespół, rosnąca sprzedaż na rynkach zagranicznych to nasze najsilniejsze strony, które mimo pewnego załamania rynku sprzedaży w Polsce są gwarancją stabilności firmy z perspektywą na kolejne wzrosty

 – dodała Magdalena Miele.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
18.09.2025 08:53
L’Oréal Paris rozszerza współpracę z drużyną Arsenal London
Francuski koncern został Oficjalnym Partnerem drużyny ArsenalArsenal.com

L’Oréal Paris zdecydował się na rozszerzenie współpracy z drużyną angielskiej Premier League – Arsenal London. Tym samym francuski koncern został Oficjalnym Partnerem drużyny po krótkim okresie “testowej” współpracy z początku 2025 roku. Partnerstwo będzie obejmować gamę produktów L’Oréal Paris, w tym linię do pielęgnacji włosów Elvive i linię kosmetyków dla mężczyzn – Men Expert.

Arsenal będzie wspierał wprowadzanie nowych produktów marki w 2026 roku poprzez kampanie promocyjne z udziałem zawodników.

To, co sprawiło, że nasza początkowa współpraca była tak znacząca, to silna więź, jaka została zbudowana między naszą marką, zawodnikami i kibicami – wyjaśnia Amélie Fortier-Cyr, dyrektor generalna L‘Oréal Paris, Wielka Brytania i Irlandia.

L’Oréal Paris współpracował wcześniej z Arsenalem przy promocji linii kosmetyków Elvive Growth Booster. Kampania obejmowała reklamy na stadionie Arsenalu i w social mediach, posty na oficjalnych kanałach klubu oraz płatną kampanię na TikToku i Meta z udziałem kluczowych zawodników drużyny.

image

Znany polski piłkarz zadebiutował kolekcją pięciu perfum

Z przyjemnością nawiązujemy długoterminową współpracę z L’Oréal Paris jako następstwo udanej kampanii, przeprowadzonej na początku tego roku – komentuje Juliet Slot, dyrektor ds. handlowych Arsenalu. Jej zdaniem, obydwie strony partnerstwa cechują wspólne wartości: innowacyjność oraz nieustanne dążenie do doskonałości.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 11:02