StoryEditor
Producenci
24.01.2022 00:00

Firma MAC Cosmetics wprowadza innowacyjny sposób testowania swoich produktów

MAC Cosmetics, która jest spółką zależną Estée Lauder Companies połączył siły z Perfect Corp, aby stworzyć innowacyjną platformę pobierania próbek online. Odkrywanie produktów będzie łączyć wirtualne przymiarki, dopasowywanie odcieni i fizyczne testowanie produktów dostarczane do klienta.

Spersonalizowane doświadczenie samplowania określano jest przez firmy jako „pierwsze w swoim rodzaju, cyfrowe i fizyczne studio Fix Foundation.

W obecnych czasach ważne jest, aby dostosować doświadczenia zakupowe do potrzeb klienta i wypełnić lukę między światem cyfrowym a fizycznym, umożliwiając konsumentom i markom podejmowanie bardziej przemyślanych decyzji dotyczących pobierania próbek, a następnie zakupu produktu.

Na stale rozwijającym się rynku, na którym elementy fizyczne i cyfrowe łączą się jak nigdy dotąd, nasze oparte na VTO doświadczenie SoPost nowej generacji łączy dopasowywanie odcieni z próbkami produktów. Od 2020 roku jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom radość z cyfrowego wypróbowania odcieni za pośrednictwem naszej usługi MAC Virtual Try On, ale chcieliśmy pójść o krok dalej i teraz możemy nie tylko dopasować, ale także zaoferować próbkę która jest dostarczana do domu – mówi Fiona Sainty, wiceprezes General Manager MAC Cosmetics UK & Ireland.

MAC (Make-up Art Cosmetics) to marka makijażowa, która powstała 30 lat temu Toronto w Kanadzie. Popularność marki wzrastała dzięki poparciu ze strony artystów makijażu, modelek, fotografów i dziennikarzy z całego świata. Od 1994 roku marka jest częścią Estée Lauder Companies. Kosmetyki M·A·C są sprzedawana obecnie w ponad 120 krajach. Firma wciąż angażuje się w opracowywanie nowych kategorii, produktów i ponad 50 kolekcji każdego roku, z których wszystkie nadal zaspokajają zapotrzebowanie zarówno konsumentów, jak i profesjonalnych wizażystów. 

Przeczytaj również: MAC zatrudnił byłą dyrektor Revlon na stanowisku wiceprezes ds. marketingu globalnego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.09.2025 15:41
Miraculum S.A. podsumowuje pierwsze półrocze 2025 r. - widać światełko w tunelu
Producent marek Tanita i Joko widzi przyszłość w różowych barwach.Miraculum

Miraculum S.A., jedna z najstarszych polskich spółek kosmetycznych, podsumowała wyniki za pierwsze półrocze 2025 roku. Firma skoncentrowała się na porządkowaniu finansów, optymalizacji oferty oraz wzmacnianiu relacji z partnerami handlowymi. Zarząd podkreśla, że mimo trudności rynkowych spółka utrzymuje stabilną pozycję i zakłada dalszy rozwój bez konieczności emisji nowych akcji.

W pierwszych sześciu miesiącach roku spółka spłaciła w całości układ ratalny wobec ZUS, odnowiła kredyt obrotowy oraz poprawiła terminowość spłaty zobowiązań handlowych. Dzięki dyscyplinie kosztowej i optymalizacji procesów udało się utrzymać płynność i niezależność finansową. To pozwala firmie na dalsze inwestycje w rozwój bez sięgania po dodatkowy kapitał zewnętrzny.

Równolegle Miraculum przeprowadziło szeroką analizę portfolio produktowego. Z oferty wycofano lub planuje się wycofanie pozycji o niskiej rotacji, a jednocześnie rozwijane są kluczowe marki – w szczególności JOKO, Tanita, Prastara i Wars. Oszczędności z optymalizacji zapasów umożliwiły wprowadzenie nowych produktów, w tym innowacyjnych serii do pielęgnacji twarzy, nowych linii perfum oraz zestawów świątecznych, które trafią do sprzedaży w czwartym kwartale 2025 r.

Spółka odnotowała jednak spadek sprzedaży od połowy maja 2025 r., co zarząd wiąże z ogólnym pogorszeniem koniunktury na rynku kosmetycznym. Mimo słabszego II kwartału, perspektywy na końcówkę roku oceniane są pozytywnie. W ostatnich miesiącach Miraculum rozszerzyło dystrybucję: produkty marki Lider pojawiły się w sieci Dino, a nowości Tanita i Wars w Rossmannie. Zacieśniono także współpracę z Grupą Eurocash.

Sprzedaż zagraniczna pozostaje wyzwaniem z powodu barier celnych w USA i niestabilności na Bliskim Wschodzie. Spółka liczy jednak na odbudowę eksportu dzięki uczestnictwu w kluczowych targach branżowych w Dubaju i Indiach zaplanowanych na IV kwartał 2025 r. Zarząd ocenia, że działania te pozwolą zwiększyć obecność Miraculum na rynkach międzynarodowych i zrównoważyć wahania sprzedaży krajowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.09.2025 13:38
Phlov wchodzi w kategorię makijażową
Phlov, które do tej pory oferowało pielęgnację, wchodzi w nową kategorię.Phlov

Phlov, marka obecna na rynku od 6 lat, rozszerza swoją działalność poza segment naturalnej pielęgnacji i wchodzi w kategorię makijażu. Firma, która od początku stawia na własne zaplecze badawczo-produkcyjne i filozofię „in house”, zyskała uznanie dzięki recepturom łączącym naturalne składniki z nowoczesną kosmetologią.

Nowa linia Phlov Make Up pozostaje wierna DNA marki, stawiając nie tylko na efekt wizualny, lecz także na pielęgnację skóry. – Od lat marzyłam o stworzeniu linii, która łączy naturalną pielęgnację z makijażem. Po długiej pracy nad formułami i testowaniu, jestem dumna z tego, co udało nam się stworzyć – podkreśla Anna Lewandowska, współwłaścicielka marki Phlov. Podczas przygotowań do premiery marka skupiła się na formułach mających odpowiadać na oczekiwania klientek zgłaszających potrzebę wprowadzenia produktów makijażowych.

Portfolio Phlov Make Up obejmuje szeroki zestaw produktów. W ofercie znalazły się m.in. stick w wersji bronzera, różu i rozświetlacza, masełka w czterech odcieniach, paleta rozświetlaczy, tusze, liftingująca baza, mgiełka utrwalająca oraz serum do stylizacji brwi. Każdy z kosmetyków został opracowany tak, by poza funkcją makijażu wspierał również pielęgnację skóry.

Dystrybucja linii Phlov Make Up została powierzona sieci Hebe. Produkty pojawią się w sprzedaży internetowej 7 września 2025 roku, natomiast w sklepach stacjonarnych Hebe będą dostępne od początku października. Decyzja o wyłącznej współpracy z jedną siecią sprzedaży wskazuje na strategiczne podejście marki, które może wzmocnić jej pozycję w konkurencyjnym segmencie beauty w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. wrzesień 2025 20:57