StoryEditor
Producenci
18.02.2022 00:00

Firma Marion otrzymała certyfikat potwierdzający wykorzystywanie zrównoważonego oleju palmowego

Firma Marion otrzymała certyfikat organizacji The Roundtable on Sustainable Palm Oil, której celem jest wdrażanie i rozwijanie standardów zrównoważonej produkcji oleju palmowego i jego przetwarzania na całym świecie, na każdym etapie łańcucha dostaw.

Certyfikowanymi członkami organizacji non-profit The Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO) są plantatorzy i producenci oleju palmowego, firmy, które wykorzystują ten składnik w swoich produktach, a także sieci handlowe. RSPO skupia swoje działania na promowaniu wykorzystania oleju palmowego pochodzącego z plantacji, które nie przyczyniają się do zniszczenia naturalnych ekosystemów.

Niedawno otrzymaniem certyfikatu pochwaliła się firma Marion.

– W Marion śledzimy trendy, nie tylko te bezpośrednio dotyczące branży beauty. Jesteśmy uważni w kwestiach dotyczących ekologii. Zarządzamy gospodarką odpadami, stosujemy opakowania z recyklingu lub nadające się do recyklingu. Właśnie otrzymaliśmy certyfikat RSPO – poinformowała firma w mediach społecznościowych.

The Roundtable on Sustainable Palm Oil zrezsza interesariuszy z siedmiu sektorów przemysłu oleju palmowego: producentów oleju palmowego, przetwórców lub handlowców, producentów dóbr konsumpcyjnych, detalistów, banki i inwestorów oraz środowiskowe i społeczne organizacje pozarządowe (NGO). Wraz z nimi opracowuje i wdraża standardy zrównoważonego oleju palmowego.

RSPO opracowało zestaw kryteriów środowiskowych i społecznych, które firmy muszą spełnić, aby produkować certyfikowany zrównoważony olej palmowy (CSPO). Kryteria te, odpowiednio stosowane, mogą pomóc zminimalizować negatywny wpływ uprawy oleju palmowego na środowisko i społeczności w regionach produkujących ten składnik.

Organizacja ma ponad 5 tys. członków na całym świecie, którzy reprezentują wszystkie ogniwa łańcucha dostaw oleju palmowego. Poprzez swoje członkostwo zobowiązują się oni do produkcji, pozyskiwania oraz używania zrównoważonego oleju palmowego certyfikowanego przez RSPO. Jedną z takich firm jest Marion, polski producent kosmetyków z 30-letnia historią.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.09.2025 11:37
Chantecaille z nową prezeską – Tennille Kopiasz obejmuje stanowisko CEO
Nowa prezeska Chantecaille może się pochwalić dekadami doświadczenia w branży urodowej.Chantecaille

Chantecaille, luksusowa marka kosmetyków botanicznych należąca do grupy Beiersdorf, ogłosiła zmianę na stanowisku prezesa zarządu. Od 3 września funkcję Chief Executive Officer objęła Tennille Kopiasz, zastępując Emily Coleman. Nowa szefowa będzie kierować firmą z globalnej siedziby w Nowym Jorku i raportować bezpośrednio do Oswalda Barckhahna, członka zarządu Beiersdorf odpowiedzialnego za biznes kosmetyczny w Europie i Ameryce Północnej oraz marki La Prairie i Chantecaille.

Kopiasz wnosi do spółki ponad 25-letnie doświadczenie w branży beauty, obejmujące marketing i zarządzanie w segmentach prestige, designer oraz mass market. Pracowała m.in. w Blue Mistral jako CEO marek FEKKAI i Bastide, w LVMH jako Global Chief Marketing Officer Fresh oraz Senior Vice President Marketing w Dior North America. Karierę budowała również w Coty i L’Oréal USA. Specjalizuje się w wielu kategoriach produktowych – od pielęgnacji skóry, przez kosmetyki kolorowe i perfumy, po produkty do włosów.

Nowa prezes Chantecaille angażuje się również w kształcenie przyszłych liderów branży – pełni funkcję adiunkta w Fashion Institute of Technology, gdzie wykłada przywództwo i uczestniczy w programie mentorskiego wsparcia młodych talentów. Jej doświadczenie i szerokie kompetencje mają wzmocnić markę w kluczowych obszarach globalnej ekspansji.

Beiersdorf przejął Chantecaille w 2022 roku, wzmacniając swoje portfolio w segmencie prestiżowych kosmetyków i umacniając pozycję na rynkach w USA, Chinach i Korei. W 2024 roku marka odnotowała systematyczny wzrost sprzedaży i z sukcesem zadebiutowała na rynku chińskim. Nowa prezesura ma przyspieszyć dalszy rozwój Chantecaille, szczególnie w obszarach innowacji i globalnej dystrybucji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.09.2025 10:38
Produkty Dove x Crumbl na pół roku sprzedane w miesiąc: co to mówi o przyszłości takich współprac?
Kultowa już marka spożywcza weszła w mariaż z globalnym gigantem.Dove

Limitowana edycja kosmetyków Dove powstała we współpracy z marką ciasteczek Crumbl okazała się wyjątkowym sukcesem sprzedażowym. Produkty, które trafiły wyłącznie do sieci Walmart, osiągnęły wolumen sprzedaży przewidywany na sześć miesięcy w zaledwie jeden miesiąc. Co istotne, aż 52 proc. kupujących stanowili nowi klienci marki, co potwierdza skuteczność projektu w poszerzaniu bazy konsumentów.

W ofercie znalazły się kosmetyki do pielęgnacji ciała w czterech zapachach inspirowanych popularnymi smakami ciasteczek. Była to również okazja do zaprezentowania pierwszego odświeżonego projektu opakowań Dove, który podkreślał nowoczesny charakter edycji specjalnej. Obecność produktów wyłącznie w Walmart miała dodatkowo wzmocnić efekt ekskluzywności.

Kampania promocyjna została zaplanowana przede wszystkim w mediach społecznościowych. Do jej realizacji zaangażowano twórców TikTok, wykorzystano dyskusje na platformie Reddit oraz narzędzia targetowania oparte na sztucznej inteligencji. Działania te przełożyły się na 53,7 mln wyświetleń filmów wideo oraz 3,2 mld wszystkich odsłon kampanii, co czyni ją jedną z najbardziej angażujących akcji w historii marki.

Crumbl to amerykańska sieć cukierni specjalizująca się w dużych, świeżo pieczonych ciastkach o zmieniających się co tydzień smakach. Marka powstała w 2017 roku i w krótkim czasie zdobyła ogromną popularność dzięki charakterystycznemu różowemu pudełku, rozpoznawalnemu brandingowi oraz silnej obecności w mediach społecznościowych. Obecnie Crumbl działa w ponad 900 lokalizacjach w całych Stanach Zjednoczonych i uchodzi za jedną z najszybciej rozwijających się sieci w kategorii deserów.

Współpraca Dove i Crumbl wpisuje się w rosnący trend łączenia branży beauty z segmentem spożywczym. Coraz więcej marek kosmetycznych sięga po inspiracje kulinarne – od limitowanych zapachów inspirowanych słodyczami po opakowania stylizowane na produkty żywnościowe. Takie kooperacje pozwalają wyróżnić ofertę na zatłoczonym rynku, budować emocjonalne skojarzenia z marką i przyciągać młodszych konsumentów, którzy chętnie angażują się w nietypowe i „smakowite” koncepty marketingowe. Wyniki kampanii dowodzą, że połączenie oryginalnej inspiracji produktowej i strategii „social-first” może stać się skutecznym narzędziem do rekrutowania kolejnych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. wrzesień 2025 16:00