StoryEditor
Producenci
27.03.2018 00:00

Firmy rodzinne mają potencjał

O sile wartości będących podstawą tworzenia mechanizmów ładu rodzinnego dla zapewnienia długowieczności firm rodzinnych rozmawiali prelegenci oraz uczestnicy V Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych, który odbył się w Poznaniu. Wśród wykładowców i panelistów znaleźli się m.in. Henryk Orfinger, prezes zarządu Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris oraz Zbigniew Inglot, prezes zarządu firmy kosmetycznej Inglot.

20 marca 2018 r. zakończył się w Poznaniu dwudniowy Kongres Firm Rodzinnych, to już 5. edycja wydarzenia dedykowanego przedsiębiorcom rodzinnym. Tematem tegorocznego Kongresu była moc drzewa genealogicznego – siła relacji rodzin biznesowych. Zaproszeni prelegenci oraz uczestnicy rozmawiali o sile wartości będących podstawą tworzenia mechanizmów ładu rodzinnego dla zapewnienia długowieczności firm rodzinnych.

W programie znalazło się miejsce na historie firm rodzinnych, które odniosły międzynarodowy sukces, opowieści o budowaniu marki firmy rodzinnej jako powodu do dumy, oraz dyskusje o dywersyfikacji działalności poprzez wprowadzanie innowacji, inwestowanie w start-upy czy poszerzanie portfela marek. Rozmawiano także na temat relacji między członkami rodziny, konfliktów, wyznawania wspólnych wartości.

Na kongresie reprezentowane były m.in. polskie firmy kosmetyczne. Henryk Orfinger, prezes zarządu Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris, przypomniał uczestnikom jak ważne jest czerpanie radości z tego co się robi i udowadniał, że nawet najbardziej odważne marzenia się spełniają. W spisanej w latach 90. strategii firmy zawarto marzenie o zyskaniu międzynarodowej renomy, które ziściło się w 2014 r., kiedy firma jako jedyna marka kosmetyczna w Polsce zasiadła w gronie największych producentów branży kosmetycznej we francuskim Comite Colbert.

Natomiast w  panelu dyskusyjnym „Mechanizmy ładu rodzinnego” swoimi doświadczeniami z uczestnikami konferencji podzielił się m.in.  Zbigniew Inglot, prezes zarządu firmy Inglot z Przemyśla, której produkty sprzedawane są dziś w firmowych salonach na całym świecie.

Wśród prelegentów znalazł się również  Antoine Mayaud, reprezentant trzeciego pokolenia rodziny Mulliez, będącej właścicielami takich marek jak: Auchan, Decathlon, Leroy Merlin, Orsay. W  organizacji zarządzającej potężnym biznesem ponad 700 udziałowców jest członkami rodziny.

Kongres Firm Rodzinnych organizowany jest co roku przez Instytut Biznesu Rodzinnego. Dr Adrianna Lewandowska, prezes instytutu, będzie prelegentem podczas tegorocznego Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej, organizowanego przez "Wiadomości Kosmetyczne", które odbędzie się 2 października br. w Warszawie. Poprowadzi wykład pt. „Sukcesja w branży kosmetycznej. Czym jest zmiana pokoleniowa biznesu rodzinnego i jak ją przeprowadzić?” .

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2025 18:54